Mums, Møg eller Meh: Stjerneskud

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
haile lassie
Indlæg: 7344
Tilmeldt: 26 jul 2007 16:05
Spotify: 113262106

Mums, Møg eller Meh: Stjerneskud

#1 Indlæg af haile lassie » 20 jun 2022 15:25

[*]:listening: I Mums, Møg eller Meh vurderer vi hver dag om en spiselig ting; det være sig en enkelt ingrediens eller en hel ret, er Mums, Møg eller Meh, og, #callingallfoodies, hvordan dagens #subject med lidt snilde kan hæve sig fra det vildeste Møg til det skønneste Mums.

Vi begynder med:

Billede

FRANSK HOTDOG: MUMS, MØG ELLER MEH?
Senest rettet af haile lassie 19 feb 2024 12:07, rettet i alt 130 gange.
bud count: 0

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8447
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#2 Indlæg af 00Void » 20 jun 2022 15:40

Mums, men jo slet ikke på højde med sin danske storebror - den ristede med det hele. Umiddelbart er den jo stærkest når den serveres med en ganske almindelig wienerpølse som har ligget på risteren længe ved lav varme. Det der anonyme papbrød er essentielt, og så synes jeg egentlig der bare skal køres med Graasten-dress (fransk og ketchup).

Fik en fra Johns Hotdog Deli for nyligt med alt muligt hjemmelavet la-di-da, og det er jo ikke det man har lyst til når man køber en “Henning i horn”

6,5/10

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10920
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#3 Indlæg af Ællington » 20 jun 2022 15:41

Kæmpe mums!
Der kom en vagtmester løbende, og overrakte mig toppen af dragespiret.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11789
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#4 Indlæg af andreassyr » 20 jun 2022 15:43

Konteksten er vigtig her, og konteksten bør være et stop på en rasteplads på den danske motorvej. Kører selv den lidt utraditionelle dres/chiliketchup-kombi. Det er også vigtigt at man ikke er så sulten at man kommer for skade at spise to, for det er fucking klamt. Desuden: det er umuligt at lave en fransk hotdog derhjemme.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Senekat
Indlæg: 2258
Tilmeldt: 02 apr 2014 07:45

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#5 Indlæg af Senekat » 20 jun 2022 15:48

Et lettere kvalmende mums

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11789
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#6 Indlæg af andreassyr » 20 jun 2022 16:00

Stating the obvious her, det ved jeg, men en fransk hotdog er lidt som Johnny Madsen. God i specifikke sammenhænge som ofte involverer tung infrastruktur og ikke noget man skal tænke alt for meget over eller have i alt for store doser.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Ali Pilfinger
Indlæg: 7592
Tilmeldt: 15 feb 2004 21:38

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#7 Indlæg af Ali Pilfinger » 20 jun 2022 16:04

Der findes to slags mennesker: Dem der spiser det bedste først, og dem der gemmer det bedste til sidst. Fransk hotdog er lavet til dem, der spiser det bedste først, og jeg er ikke en af dem.

Indretningen i en fransk hotdog er – indrømmet – blændende som convenience food på farten, lige til at gå eller endda køre med og hapse af med den ene hånd, mens den anden hånd på styret fører fransk hotdoggeren igennem byen. Det forudsætter selvfølgelig, at den er vellavet, dvs. ikke overfyldt af dress eller udhulet igennem siderne. Når det en sjælden gang virker, er det i et strengt praktisk perspektiv genialt.

Jeg kan bare ikke huske, at jeg nogensinde har fået en fransk hotdog, hvor den sidste bid ikke var super nedtur. En fransk hotdog er til den slags mennesker, der peaker tidligt og er ligeglade med at forlade måltidet med eksempelvis som her en trist fornemmelse af optøet (ikke ristet) dej. Hvis jeg har to hænder til rådighed, vil jeg til hver en tid fravælge en fransk hotdog pga. de sidste tre centimeter. De er ikke mere værd end posen.

Jeg foretrækker altså klart en åben, som tilmed har alt det en fransk heller ikke kan: surt fra agurkerne, skarpt fra det rå løg, knas fra de stegte og ikke mindst garanti for snaskede fingre, som jo er det, man vil have, når man vil snaske med to hænder.

Fransk hotdog: Møg

Myouze
Indlæg: 498
Tilmeldt: 10 mar 2021 10:36

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#8 Indlæg af Myouze » 20 jun 2022 16:13

Mums, specielt som præ-aftensmad, når man lige har fået fri, og ens hjerne er så most, at man føler, man ikke kan bevæge sig hjem uden. Brødet skal være godt ristet, og der skal kun være chiliketchup i.

Desuden må den KUN købes et sted, hvor de ikke sælger #ristede.

Brugeravatar
haile lassie
Indlæg: 7344
Tilmeldt: 26 jul 2007 16:05
Spotify: 113262106

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#9 Indlæg af haile lassie » 20 jun 2022 16:34

Myouze skrev:
20 jun 2022 16:13
Desuden må den KUN købes et sted, hvor de ikke sælger #ristede.
Findes sådan en sted?? En fransk hotdog-eksklusiv pølsevogn?
bud count: 0

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8447
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Mums, Møg eller Meh: Fransk hotdog

#10 Indlæg af 00Void » 20 jun 2022 16:38

7-eleven, Molslinjen og Shell er i al fald kandidater..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst