Holder ikke hvad de lover..
Holder ikke hvad de lover..
Vi købte en seng på Black Friday tilbud, men var i tvivl om hvilken model og hårdhed vi skulle vælge. Sælgeren fortalte, at vi havde 100 dages ombytningsret og havde prisen ændret sig i mellemtiden, ville de naturligvis altid kunne lave den vi ellers ville ha, til Black Friday-pris, så vi ikke pludseligt stod og skulle betale X-antal 1000 ekstra for den. For en måneds tid siden, besluttede vi os så for, at sengen var for hård, så vi ville gerne ha den anden model, så vi tog i butikken for at sige det til dem og få det på plads. De skulle så først ha billeder af rullemadras, topmadras, madrasser osv, så jeg fik en mail, jeg skulle sende billederne til. Det gjorde jeg. Der gik et stykke tid, så kom der svar tilbage, at sengen var fin, så jeg skulle retur til butikken, for at aftale resten. Jeg var så i butikken i dag, men hun kunne hverken finde mailen, billederne eller ordren ud fra ordrenummer eller fakturanummer. Hun fandt salgschefen eller afdelingschefen, men han kunne heller ikke. Jeg spurgte om ikke han bare kunne søge mailen frem, via mit navn så og så prøvede han igen. Jeg viste ham endnu engang fakturaen og betalingen på netbanken. Et kvarter efter, havde han så fundet mailen og vi kunne komme videre. Den seng vi ville ha, kostede nu 10.000,- mere end da vi hentede vores på Black Friday tilbud, men han kunne lave den 7.000,- billigere, så jeg skulle "kun" gi 3.000,- ekstra, for en seng der kostede det samme som min, da der var Black Friday OG som ekspedienten sagde jeg naturligvis kunne bytte til senere, hvis jeg ønskede, da de jo netop kostede det samme på pågældende tidspunkt. Han fandt så ud af at den gik på tilbud fra i morgen igen, så han kunne lave den 8.000,- billigere, hvilket så betød, at jeg endte med "kun" at gi 2.000,- ekstra, for en seng jeg som sagt VAR blevet lovet til samme pris.
Det skal lige siges, at ham vi snakkede med sidst, sagde at han havde ringet til ham vi handlede med i første omgang, for det kunne han åbenbart GODT se hvem var, selvom han ikke kunne finde noget på hverken ordre- eller fakturanummer? Pågældende sælger "kunne ikke huske at han havde lovet os noget" havde han sagt..
TILFØJELSE!
Efter denne anmeldelse, ringer Jysk mig op og beder mig om at slette den, for de vil få sælgeren til at ringe mig op personligt og få tingene på plads. Han ringer kort efter og kan pludseligt godt huske at ha sagt noget med at de altid kan finde Black-Friday-Priserne frem, men han kan ikke huske at han har sagt, at jeg kan få sengen til den pris når først Black-Friday er slut. Vi diskuterer igen igen igen frem og tilbage og til sidst erkender han, at han nok har sagt det, men at det var forkert, for "det er helt kriminelt" fra hans side, siger han.
Da vi aftaler at hvilken seng vi skal ha i stedet for, aftaler vi samtidigt at de afhenter den gamle hvor den står og leverer den nye samme sted. Det koster 500,- men det gir jeg gerne, da min ryg og begge skuldre, er helt ødelagt efter en arbejdsskade. Transportfolkene kommer og da der er snevejr og saltet over alt, beder jeg dem om at tage skoene af. Det vil de ikke, "Det er forbudt" siger de, så jeg kan vælge mellem at bære den op selv. De er allerede gået ind i gangen, som nu er fyldt med salt, mudder og vand, men hvis ikke jeg kan dække hele gulvet ind i papir, er det altså eneste mulighed. Jeg vælger at bære den gamle seng ned. Det skal lige siges at det er kontinentalsenge der er tale om, så vi snakker to almindlige madrasser, en madras i dobbeltstørrelse og en tyk topmadras samt rullemadras. Og da det jo er sådan en jeg har købt igen, er det det samme jeg skal bære op igen.
Jeg snakker med supporten endnu engang, da jeg gerne vil ha mine 500,- retur, da jeg jo har betalt for en service, jeg reelt ikke har modtaget, men det kan jeg ikke få, da de 300,- åbenbart er for at køre sengen 1.5 km fra Jysk til mig og 200,- for at få den båret op, men det er aldrig blevet nævnt i butikken. Der hed det "500,- så kommer vi med den nye seng, får den båret op, pakket ud og sat op, tager den gamle seng med og fjerner alt evt. affald".
Jeg kommer ikke til at handle i Jysk igen og jeg kommer til at fraråde alle at handle der. Der er ufatteligt, så lang tid jeg har brugt, på at få det jeg er blevet lovet i første omgang og så lang tid jeg har brugt på at kæmpe for at få mine for meget betalte penge retur.
Dato for oplevelse: 11. januar 2024