De bedste computerspil

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: De bedste computerspil

#5901 Indlæg af Pete Rock » 15 maj 2024 16:52

Klarede Sanctuary Guardian (3 forsøg) og fandt frem til Artorias hvor jeg fik smæk, allerede oppe på fire forgæves forsøg. Oh well, fedt nok.

Lidt fristet til at slå strategier op til at slå Artorias, men okay, det har jeg ikke gjort indtil nu, så det ville være synd at starte - kan jeg mon parry ham?
Senest rettet af Pete Rock 15 maj 2024 18:03, rettet i alt 1 gang.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13474
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: De bedste computerspil

#5902 Indlæg af Antimatter » 15 maj 2024 17:27

Det blev venstre. Hvordan griber vi næste situation an? I har til klokken 20:00 Billede
Billede
Billede

Som i kan se på det sidste billede har vi fem valgmuligheder, i form af fem tilgange til samtalen. Fra venstre mod højre:

1. Venlig og imødekommende.
2. Gemytlig. Måske svarer vi tilbage at det er nemmere end at ride hendes mor.
3. Reserveret.
4. Aggressiv.
5. Ynkværdig.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: De bedste computerspil

#5903 Indlæg af Half_Noise » 24 maj 2024 01:27

Pete Rock skrev:
15 maj 2024 16:52
Klarede Sanctuary Guardian (3 forsøg) og fandt frem til Artorias hvor jeg fik smæk, allerede oppe på fire forgæves forsøg. Oh well, fedt nok.

Lidt fristet til at slå strategier op til at slå Artorias, men okay, det har jeg ikke gjort indtil nu, så det ville være synd at starte - kan jeg mon parry ham?
Jeg har simpelthen været for fuld til virkelig at kunne interagere med dine indlæg, men alt hvad du skriver lyder som en drøm. Jeg har ingen sønner, men jeg håber da, en dag, at kunne spille Dark Souls med en af mine døtre. Bosses efter O&S er generelt ikke så skide svære, men sikke setpieces der er lavet omkring dem! Jeg ville også gerne have en mere flydende overgang mellem Archives og Crystal Caverns, men jeg tror også vi begynder at nå til det punkt hvor man kan mærke hvor svært det har været for Miyazaki at holde det hele samlet. Det fungerer, men, specielt i bagklogskabens lys, kunne det have været mere integreret.

Izalith og alt det pis der er mandatory i det område, og specielt Bed of Chaos, er det dårligste i DS, bar none. Optional områder er derimod mega klasse. Jeg elsker Basiliskerne, fordi de er så skide nemme at slå, men fucker man bare det mindste op mod +2 stk, så er der en legit risiko for, at man har det meget svært i et, ikke uvæsenligt, stykke tid.

Ang. DLC: Artorias er den bedste fight i hele spillet, hvis man spørger mig. Kalameet er alt for langtrukken og virkelig simpel, når først man fatter hvordan han bevæger sig. Manus har jeg aldrig haft et problem med, men det kommer nok an på playstyle. Det har altid virket som om, på mig, at hvis bare man kan bevæge sig, så er Manus aldrig rigtigt en trussel. Det tager vi når du kommer dertil. Det vigtige er, at Artorias er det bedste man oplever i DS. Han straffer, og han straffer hårdt, hvis man sover i timen, men han er til gengæld også mulig at straffe. Det er ikke, eksempelvis, mange der har styr på at når han buffer sig selv, så kan man løbe ind med et tohåndsangreb og, medmindre man spiller meget blød dex eller magi, slå ham ud af animationen, og dermed ud af buff, hvilket yderligere giver et vindue på 1-2 hits.

Hvis du stadig virkelig kæmper med Artorias og har brug for et tip, så sig til, men når alt kommer til alt, så er der to bossfights i Dark Souls som man næsten skal have lov til at regne ud for sig selv, og det er Ornstein & Smough og Artorias.

Jeg spiller ikke rigtigt for tiden, men når jeg har lysten, så er det primært Tekken 8 og NES Tetris. Nu er jeg godt nok lige i et sommerhus i Sønderjylland, hvor der er Arkademaskiner med emulatorer i, så de seneste dage har jeg prioriteret at spiller lidt Tetris the Absolute Grandmaster 2+. Det går ikke forfærdeligt godt.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: De bedste computerspil

#5904 Indlæg af Pete Rock » 26 maj 2024 16:37

Half_Noise skrev:
24 maj 2024 01:27
Pete Rock skrev:
15 maj 2024 16:52
Klarede Sanctuary Guardian (3 forsøg) og fandt frem til Artorias hvor jeg fik smæk, allerede oppe på fire forgæves forsøg. Oh well, fedt nok.

Lidt fristet til at slå strategier op til at slå Artorias, men okay, det har jeg ikke gjort indtil nu, så det ville være synd at starte - kan jeg mon parry ham?
Artorias er den bedste fight i hele spillet
Kom hjem fra konference i fredags og efter en smuk, men dårlig film (Bones and All) lørdag aften, satte jeg mig og forsøgte Artorias igen. Fem forsøg mere, som sluttede med at jeg døde da han havde et hit tilbage. Op og trøstes i min elskedes arme. Så her til morgen, den ældste vil se morgen-fjernsyn, jeg tilbyder Dark Souls istedet. Så jeg sætter mig i sofaen med de to drenge. Klarer ham første gang vi prøver! Så Artorias (ca. 10 forsøg samlet) er nede. Sjovt nok lykkedes det ikke med at afbryde hans buff før til allersidst, han slår virkelig fucking hårdt hvis han får lov at gøre det en eller to gange. Vi fandt ned til Chasm of the Abyss bagefter - fucking fedt - og jeg tror også jeg ved hvor Kalameet er, så vores rejse nærmer sig sin afslutning.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster