Film 2024: se den ny Ceylan

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10946
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#51 Indlæg af Ællington » 18 apr 2024 13:54

Nå. Så har jeg vært i biffen og se BABY BIO showing af dagsaktuelle Civil War!
Det var i de fine Frederiksbergske lokaler Flaconer Bio.
145 dask for Un Billetto!
Men man æder den jo af, når man ser de fantastiske seatings og al den benplads! Havde slået det automatiske sæde helt ud, og folk kunne stadigvæk godt gå lige forbi monsieurs udstrakte ben.

Filmen var vel fin nok hvad ved jeg.
Er nok rimelig enig med Ole Old Guns Nyeng anmeldelse i medlemsbladet, at det nok ikke ændrer verden at lave en krigsliderlig film der skal advare om krig, men samtidig IKKE være på nogens side.

Men! Undervejs kørte jeg jo min egen Lille Civille War.
Tre ældre damer, tydeligvis fra lokalområdet Frederiksberg, havde taget plads på rækken bag os, og en meget bredmundet gl kælling havde, uvist af hvilken grund INGENTING til overs for børn og babyer og spædbørn der skulle forstyrre hendes enestående oplevelse. Som hun havde fået at vide, var til Baby Bio.

De fem andre forældrepar, med rimelig rolige babyer, skulle så lide under at hun syntes "det var for galt at det barn fik lov til at blive inde i salen" eller alt muligt andet. Til Baby Bio som bliver afholdt én gang om ugen. Blandt andet sagde hun "Hvis nogen siger noget godt om børnefamilier, så sætter jeg ild til dem."
Rimelig forskruet.
Så da flimen var færdig og hun blev ved, konfronterede jeg hende med hvad hun egentlig havde regnet med, og hvad fanden hun bildte sig ind. Det sluttede med at jeg bad hende gå hjem og skamme sig, og hun sagde jeg skulle have et par på hovedet.
Så der var vi godt nok kommet til Frederiksberg, på godt og ondt.
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23252
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#52 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 18 apr 2024 14:08

På randen af borgerkrig. I baby bio. På børsgade.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9520
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: Femø

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#53 Indlæg af eini » 18 apr 2024 14:42

"Hvis nogen siger noget godt om børnefamilier, så sætter jeg ild til dem."
Er du sikker på, det ikke var kulsoen?

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10946
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#54 Indlæg af Ællington » 18 apr 2024 15:53

Ha!
Det er selvfølgelig det.
Kulsouen, der har taget fejl af tidspunktet, og tror hun er i Falconer Royal Event Centre til King Diamond koncert.
"Baby Bio!?!? Hvor fa'n er bajserne!?!? Spil nu nojet larm!!"
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
habermachine
Indlæg: 132
Tilmeldt: 23 sep 2011 20:05

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#55 Indlæg af habermachine » 01 maj 2024 14:49

Jeg så "Civil War" forleden. Det var på Fisketorvet i deres IMAX-biograf. Det var dejligt at være i biografen igen. Vi parkerede på taget og røg en cigaret deroppe. Udsigten var egentlig lidt grim med kraner og glasbygninger til alle sider, men vejret var lunt, og aftenhimlen havde de samme farver, som Alex Garland godt kan lide. Det var også dejligt at komme ned og sidde i mørket, selvom de der propagandafilm for IMAX-formatet, som der mærkeligt nok er 2-3 stykker af inden selve filmen, gør én lidt rastløs. Desværre var "Civil War" hård at komme igennem. Det er som om, Alex Garlands film er alt for lange pitch til film, der gerne vil være kloge og grusomme. Man fornemmer, at alle scener er tiltænkt en funktion i det større forløb, der lidt dovent er struktureret som en roadmovie. Jeg forestiller mig, at der er arbejdet med manuskriptet som en kabale, hvor der er blevet flyttet rundt på filmens blokke, men at man så tidligt har opgivet at arbejde med detaljerne. De enkelte scener og dialogen afvikles i hvert fald på en dagsordenagtig måde. Filmen har travlt med at spille den af på mytologien om krigsfotografen, dvs. sådan en Frank Capra-type, der er besat af at fotografere krigens ofre akkurat i dødsøjeblikket. Udover fotograferne er der også to journalister med. De er vistnok skrivende, selvom de på intet tidspunkt tager noter eller skriver noget ned. De taler ellers meget om faget som et kald, og så er de selvfølgelig drikfældige. Det er klart, at det skal være en kritik af noget presseetik, men kritikken fremstår vag, fordi fremstillingen af journalisternes arbejde er en stråmand (fraregnet Jan Grarup, som må føle sig set og forstået af filmens fremstilling af krigsfotografen). Filmen kan ikke umiddelbart anbefales, men kør evt. op på Fisketorvets tag og ryg en cigaret.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23252
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#56 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 01 maj 2024 15:01

Rystende dårlig film, Civil War. Jeg tror aldrig, jeg har set en film, der gør så enorm en indsats for ikke at have en holdning til noget som helst. Hvordan fuck kan man lave en film om en amerikansk borgerkrig i 2024 uden blot at forklare, hvorfor borgerkrigen er udbrudt, og hvad den handler om? Jeg sad og vende en time på, at vi ville få det belyst, indtil det gik op for mig, at han ganske enkelt ikke havde i sinde at forklare det.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#57 Indlæg af Pete Rock » 01 maj 2024 15:32

Jeg har ikke set den, skal ikke se den, men Alex Garland burde bare holde sig langt væk fra det hellige medium film.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23252
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#58 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 01 maj 2024 15:32

Må indrømme, at jeg da var #godtunderholdt af både Annihilation og Ex-Machina. Fine nok in this day and age.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#59 Indlæg af Pete Rock » 01 maj 2024 15:36

secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 15:32
Må indrømme, at jeg da var #godtunderholdt af både Annihilation og Ex-Machina. Fine nok in this day and age.
De har begge den der bedrevidende komponent som hans film altid har, se hvor dygtig jeg er. Jeg skal ikke gense dem.

Men hey: Her er en ny film jeg tror jeg kommer til at gense om 20 år: LOVE LIES BLEEDING (2024). Lidt bodyhorror, lidt lesbisk sex, masser af hjerte og herlig vold.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23252
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#60 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 01 maj 2024 15:40

Skal anmelde den om et par uger og glæder mig meget.

Jeg vil til gengæld anbefale alle at se The Fall Guy i biografen. Bedste blockbuster i årevis (og en metablockbuster om, hvor vigtige originale blockbusters er i det shitshow, som vores (film)verden har udviklet sig til). Den føles næsten som 90erne.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: makrel og 2 gæster