Faglitteratur

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13474
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Faglitteratur

#281 Indlæg af Antimatter » 17 feb 2023 13:49

Helt på linje med Lang. Det her har været baggrundsbillede på min computer i to år. Det fascinerer mig hvordan hver eneste person på billedet ligner en filmkarakter:

Billede

Og ikke ét komplet tandsæt i syne. Hvorfor er moderne mennesker så kedelige at se på?
Senest rettet af Antimatter 17 feb 2023 13:51, rettet i alt 1 gang.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16115
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Faglitteratur

#282 Indlæg af Langley » 17 feb 2023 13:50

Ikke hvis man overvejer at vi har netop denne debat i fagtråden. Det er bare Henry Ford og ham ved alle da hvordan så ud.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9520
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: Femø

Re: Faglitteratur

#283 Indlæg af eini » 17 feb 2023 13:51

Altså, jeg er da også enig i at folk så mere nice ud i gamle dage, det er ikke det. Jeg mener bare at den ondskab jeg ser i Fords ansigt er at finde i mange moderne magttyper også, at den netop er et ophav til røvsygheden, en verden hvor man kun kan være psykopat eller idiot eller sindssyg.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16115
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Faglitteratur

#284 Indlæg af Langley » 17 feb 2023 14:01

Ford er faglitterært set netop mere end en af de tre kategorier. Havde han ikke lagt sin fabrik i Detroit, så havde vi måske ikke hafte Motown eller techno. Og hans dobbelte natur og vilde antisemitisme giver denne stærkt zionistiske fabriksarbejder af indløg om ting fra især Detroit og Chicago et tvetydigt avatar på hånden, der udover en ondskab, også rummer at han levede i en meget vild virkelighed med meget tvetydige relationer til såvel fremskridtet, som det jødiske, Phillip Roth har været der, som slog som passende for mit ethos i denne fase af Langley avatarer. Se evt tråd i nederste fora. Og Stalin - og dermed Mette Fredriksen - var glad for "fordismen", så det var også et påskeæg.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9520
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: Femø

Re: Faglitteratur

#285 Indlæg af eini » 17 feb 2023 14:18

Jeg kan godt på afstand værdsætte kompleksiteten i fremskridtsbilledet som han var en afgørende figur i. Men jeg hader også hvad det betyder for det samfund vi lever i nu. Ligesom jeg i øvrigt hader Mette Frederiksen.

Min morfar plejede omgang med Ford-familien, og var med til at indføre mange af de amerikanske produktionstiltag i Danmark gennem sin fabriksvirksomhed. Måske er det også derfor min modstand er så instinktiv.

Brugeravatar
Poste
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 29 mar 2017 22:12

Re: Faglitteratur

#286 Indlæg af Poste » 17 feb 2023 14:22

Her gik jeg og troede, at det var en af banknisserne fra Harry Potter.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Faglitteratur

#287 Indlæg af Pete Rock » 17 feb 2023 14:23

Ironisk nok.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: Faglitteratur

#288 Indlæg af Dialingleft » 17 feb 2023 14:38

eini skrev:
17 feb 2023 14:18
Jeg kan godt på afstand værdsætte kompleksiteten i fremskridtsbilledet som han var en afgørende figur i. Men jeg hader også hvad det betyder for det samfund vi lever i nu. Ligesom jeg i øvrigt hader Mette Frederiksen.

Min morfar plejede omgang med Ford-familien, og var med til at indføre mange af de amerikanske produktionstiltag i Danmark gennem sin fabriksvirksomhed. Måske er det også derfor min modstand er så instinktiv.
Hvad hed din morfar, Eini? OMG. Jeg er så blæst interesseret i taylor- og ford-systemernes indførelse i DK, så det næsten er pinligt. Havde han noget at gøre med fabrikken ude på Sydhavnsgade, hvor der idag er bilforhandler?
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16115
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Faglitteratur

#289 Indlæg af Langley » 17 feb 2023 14:38

I dette obskure hjørne for perifert skrald var det jo, Weber er meget glad for 'jo' og ham kan det jo ikke være og til ære for dette obskure hjørne med en tråd om faglitterære emner, kunne naturligvis ikke direkte være Mette Frederiksen og samtidig være det, så at rene vederhæftigheds forpligtigtigelser.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9520
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: Femø

Re: Faglitteratur

#290 Indlæg af eini » 17 feb 2023 14:55

Dialingleft skrev:
17 feb 2023 14:38
eini skrev:
17 feb 2023 14:18
Jeg kan godt på afstand værdsætte kompleksiteten i fremskridtsbilledet som han var en afgørende figur i. Men jeg hader også hvad det betyder for det samfund vi lever i nu. Ligesom jeg i øvrigt hader Mette Frederiksen.

Min morfar plejede omgang med Ford-familien, og var med til at indføre mange af de amerikanske produktionstiltag i Danmark gennem sin fabriksvirksomhed. Måske er det også derfor min modstand er så instinktiv.
Hvad hed din morfar, Eini? OMG. Jeg er så blæst interesseret i taylor- og ford-systemernes indførelse i DK, så det næsten er pinligt. Havde han noget at gøre med fabrikken ude på Sydhavnsgade, hvor der idag er bilforhandler?
Han hed Kai Grønvold, hans far var Svend Aage Grønvold som stiftede SAG-komfurer der vist nok engang var en kæmpe ting i Danmark, men som man ikke rigtig kan google sig til noget interessant om i dag.

Her er et billede af min morfar og Henry Ford II:

Billede

Det er min morfar i midten. Jeg ved at han bl.a. var den første til at indføre et åbent kontorlandskab i Danmark.

Billede

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Half_Noise og 2 gæster