Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
palesaint
Indlæg: 12188
Tilmeldt: 15 jan 2004 18:48

Re: Yndlings restaurant!

#2471 Indlæg af palesaint » 08 mar 2024 19:36

Samme oplevelse her. Ellers havde det været noget af et tableau.
eini skrev:
05 feb 2016 14:51
Svingningers moralske kerne.

Brugeravatar
Geneclark
Indlæg: 179
Tilmeldt: 11 feb 2012 04:13

Re: Yndlings restaurant!

#2472 Indlæg af Geneclark » 11 mar 2024 15:46

Preapokalypsebawler skrev:
06 mar 2024 22:29
[...] Især mindet om forårsløbeture fra den nordlige del af byen ind mod Østbanetorvet via Trøjborg fylder mig med nostalgi.
Mit livs bedste løbeture har været i Aarhus. Og lige præcis den der rute, var helt uovervindelig sådan en forårsaften hvor solen stod skarpt. Eventuelt lige smutte ud forbi Aarhus Ø og nyde udsigten.
PerH skrev:
07 mar 2024 09:34
Jeg boede i Fynsgade 4, min storebror boede i Fynsgade 2, og GeneClark(en meget anonym bruger på dette forum) og en anden ven boede i Fynsgade 6. Helt perfekt anordning, helt oppe i toppen af Sjællandsgade. Boede der i lidt over to år i alt, da jeg gik på DMJX, og jeg husker det, som om jeg var meget lidt hjemme. Altid ude til koncerter eller ude at drikke øl eller spille fodbold eller whatever. Musikmæssigt var det en ENORMT indie tid. Alle mine favoritplader fra den tid var max indie. Stadig fede dog.
Virkelig suverænt. Kender næsten ingen der bor i Aarhus i dag, men det er altid ret nostalgisk at komme tilbage. Hvis man - som jeg og Per - kom fra en lille provinsby (Grindsted), så havde Aarhus alt.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Yndlings restaurant!

#2473 Indlæg af Tonic Satan » 11 mar 2024 16:16

Ja, at bo i bofællesskab i Sejrøgade er sgu noget af det mest opperen, jeg har oplevet. Cirka den samme oplevelse, bare lige en 8-9 år tidligere.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Promo
Indlæg: 441
Tilmeldt: 25 dec 2019 12:38

Re: Yndlings restaurant!

#2474 Indlæg af Promo » 15 mar 2024 19:15

Er der nogen, der har været på Ssam i nyere tid og vil
give en tommel op eller ned?
På forhånd tak!

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Yndlings restaurant!

#2475 Indlæg af Tonic Satan » 15 mar 2024 20:20

Prøvede i hvert fald deres buns sidste uge, og de var bomben.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Promo
Indlæg: 441
Tilmeldt: 25 dec 2019 12:38

Re: Yndlings restaurant!

#2476 Indlæg af Promo » 25 mar 2024 12:28

Tonic Satan skrev:
15 mar 2024 20:20
Prøvede i hvert fald deres buns sidste uge, og de var bomben.
Tak!
Det endte dog med Satang Thai Bistro på Åboulevarden.
Spøjs lokation, men stor anbefaling herfra!
Pluk gerne fra “Thai-spicy”-kortet, hvis munden kan tåle lidt flammer.

Brugeravatar
PerH
Indlæg: 3717
Tilmeldt: 08 jun 2006 14:12

Re: Yndlings restaurant!

#2477 Indlæg af PerH » 25 mar 2024 16:22

Hiver nogle venner ud at spise på min fødselsdag om en måned, og vil gerne prøve et eller andet sjovt, og gerne et sted, jeg aldrig har været før.

Måske Captain H på Blegdamsvej? Kan huske nogen nævnte den herinde. Er den et bud?

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8450
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Yndlings restaurant!

#2478 Indlæg af 00Void » 25 mar 2024 16:54

Den er i al fald topfed og ret party. Jeg synes også den der Korean BBQ i Vanløse er godt til det formål, men jeg har også hørt at de er faldt helt af på den på det seneste, selvom jeg ikke helt kan se hvordan det koncept kan gå galt. Jeg har været til fødselsdag på Kreta engang, og det fungerede også godt med delemad og retsina i kander.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8450
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Yndlings restaurant!

#2479 Indlæg af 00Void » 07 apr 2024 15:22

For en uge siden faldt det endelig sammen med, at jeg tilfældigvis stødte på den sagnomspundne jianbing-mand, som havde parkeret sig inde på Nytorv, samtidigt med jeg havde 50kr i kontanter, var sulten og havde tid til at spise. Og det var helt fortræffeligt.

Modsat den variant jeg typisk har fået i Kina lavede han den med en blød, let friturestegt dej i midten, lidt a la yutiao som man spiser om morgenen i Beijing, i stedet for den helt sprøde, kikseagtige midte som jeg ellers har været vant til. Så det blev lidt blødt med blødt, men smagen sad lige i skabet, og så er han meget fed at prøve og sludre lidt med. Det må være en af de absolut bedste stående frokoster man kan få i København. Jeg elsker simpelthen det lort. Varianten inde ved Torvehallerne er noget mærkelig ophacket fusionshalløj med confiteret and og kål og hvad ved jeg, og den hitter slet ikke the spot. Det skal være mungbønnepandekage, æg, chili, bønnepaste, forårsløg og brød, og det er det.

Nå, men i går skrev frcheal så at pandekagemanden stod udenfor hans lejlighed, og det satte gang i et mindre detektivarbejde, for jeg tænkte, at det fandme ikke kan passe at man kun kan handle hos ham hvis man tilfældigvis støder på ham, for han flytter sig lidt rundt som det lige passer ham, og har ikke Instagram, facebook eller noget..

Inaktivist fik fundet hans CVR frem, og ad den vej fik jeg fremskaffet et telefonnummer som ledte til en profil på det kinesisk sociale medie WeChat. En accepteret venneanmodning og et par linjer af mit meget primitive kinesiske senere, og jeg har nu en direkte varm linje til den hemmelige pandekagemand i min lomme, til når lysten skulle melde sig. Det føles som et kæmpe lifehack, men også som at slukke en smule af den magi der ellers omringer manden og hans spartanske rullende køkken.

Han står på Bremerholm 1 i dag lidt endnu. Og hvis man vil have hans location en anden dag, så kan man bare skrive, så hører jeg. Ellers kan man også bare tage ud og lede..
Senest rettet af 00Void 07 apr 2024 16:18, rettet i alt 5 gange.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Yndlings restaurant!

#2480 Indlæg af Tonic Satan » 07 apr 2024 15:48

Formidabelt! Hvad Svingninger ikke kan.... :adore:
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster