Yndlings restaurant!

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Fugl
Indlæg: 6673
Tilmeldt: 04 maj 2012 19:28
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: Yndlings restaurant!

#2461 Indlæg af Hr. Fugl » 07 mar 2024 11:05

Kan relatere til rigtig mange af dem der! Meget begyndelsen af 10'erne. Jeg kommer i tanke om, første gang jeg hørte 'Good Kid, M.A.A.D. City'. En af mine venner fra DMJX havde lånt sine forældres bil, og skulle køre den hjem til dem i Næstved, og så kunne jeg få et lift til Sjælland. Og så havde han fandeme købt Good Kid på cd! Nok en af de stærkeste førstegangs lytteoplevelser af et album, jeg har haft. Husker det som om, der blev råbt rigtig meget i den bil. Af en eller anden grund gik 'Kaputt' forbi min radar, da den udkom, og har først opdaget den i forbindelse med noget liste-mageri her på board, men det er jo et suverænt album. Har lige lyttet det igennem.
Man farer vild overalt.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Yndlings restaurant!

#2462 Indlæg af Tonic Satan » 07 mar 2024 11:21

Jeg fatter ikke, at nogle af de plader er 12 år gamle. :sad:
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23250
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Yndlings restaurant!

#2463 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 07 mar 2024 11:23

Boede de første seks år af mit liv i Fynsgade. Skøn, skøn gade.

Good Kid forbinder jeg med at undervise på Skt. Annæ. Cykeltur hver morgen fra Amager til Valby med Good Kid i ørerne og så wtf'e over, at ny musik stadig kunne være all time-genialt. Også 20/20 Experience med Timberlake fra den tid.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2452
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Yndlings restaurant!

#2464 Indlæg af busterask » 07 mar 2024 14:31

Godnat København! En Århus-classic, at Tuff Daddy og burdette lige pludselig spawner fra kyssekrogen på Ris Ras. Varmt øjeblik!

Denne der indiske i Bazaren er nemlig et all time-spisested. Jeg var forbi Bazaren i weekenden i forbindelse med endagsfestivalen, der blev afholdt i det nu tomme City Vest. Godt nok bare en singulær og helt kanon oplevelse. Men ja, det er på det besøg i Bazaren, at jeg finder ud af, at Indian Mihra Punjabi ikke længere findes, og jeg var reelt knust. Burdette - næste gang du rammer sønnens DM må du rigtig gerne hilse ham og sige, at vi er mange, der savner det sted.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8450
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Yndlings restaurant!

#2465 Indlæg af 00Void » 07 mar 2024 16:07

Ked af jeg ikke havde fattet den der festival fandt sted. Så nemlig helt helt konge og ret særegent ud

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2452
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Yndlings restaurant!

#2466 Indlæg af busterask » 07 mar 2024 18:02

00Void skrev:
07 mar 2024 16:07
Ked af jeg ikke havde fattet den der festival fandt sted. Så nemlig helt helt konge og ret særegent ud
Det var virkelig et dejligt arrangement! For mit - og mange andres - vedkommende også ret sentimentalt efter at have boet i Gellerupparken (med blandt andet opiumsnegl) i et par år. Jeg har godt nok brugt mange timer med tømmermænd på at stene rundt i City Vest. Det var også en underlig og intens oplevelse. Der var mange gange hvor jeg lige måtte ud og få luft til hovedet. Noget af dét handlede nok om, at indeklimaet virkede ret tæt og usundt, men det meste var bare social overload. Men altså. Gigantisk kudos til arrangører og afviklere. Virkelig et imponerende stykke arbejde.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2452
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Yndlings restaurant!

#2467 Indlæg af busterask » 07 mar 2024 18:03

Og så var det ikke så ækelt gentrificeret som jeg havde frygtet. Der var selvfølgelig en masse cool kids, som helt sikkert aldrig har været i City Vest før, men man fornemmede, at det har været vigtigt for arrangørerne, at det også var en fest for lokalmiljøet. Det mærkede man både i publikum og i afviklingen.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
Josti
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 27 mar 2004 17:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Yndlings restaurant!

#2468 Indlæg af Josti » 07 mar 2024 23:01

Kong Winther fra Kongehuset havde også med i spillet på det arrangement, og han er jo også bare et fremragende menneske, som kun laver fede ting.
Den persona, I lige har oplevet, er en karakter ved navn The Goddess of Justice.

Brugeravatar
burdette
Indlæg: 1111
Tilmeldt: 29 okt 2006 19:35
Geografisk sted: Århus

Re: Yndlings restaurant!

#2469 Indlæg af burdette » 08 mar 2024 19:27

busterask skrev:
07 mar 2024 14:31
Godnat København! En Århus-classic, at Tuff Daddy og burdette lige pludselig spawner fra kyssekrogen på Ris Ras. Varmt øjeblik!

Denne der indiske i Bazaren er nemlig et all time-spisested. Jeg var forbi Bazaren i weekenden i forbindelse med endagsfestivalen, der blev afholdt i det nu tomme City Vest. Godt nok bare en singulær og helt kanon oplevelse. Men ja, det er på det besøg i Bazaren, at jeg finder ud af, at Indian Mihra Punjabi ikke længere findes, og jeg var reelt knust. Burdette - næste gang du rammer sønnens DM må du rigtig gerne hilse ham og sige, at vi er mange, der savner det sted.
Nej nej nej! Det vidste jeg ikke. Har lige fået det bekræftet af sønnen, og svingerkærligheden til Mihra-Familien er hermed givet videre, der blev kvitteret med stor taknemlighed. Men shit, sikke et tab altså. Jeg har fået fremgangsmåden til deres helt af krogen Dal Makhani forklaret flere gange, men mine forsøg har godt nok været langt fra den himmelske bid, man fik i de røde kunstlæderbåse. Jeg kommer også til at savne de små mærkelige bestikstativer på bordene.

Ja, så godt med svinger-meetups på Ris Ras! Sidst jeg var der, fik jeg en stille slutter alene, og kunne sende høfligt nik til min sidemakker i baren; Marwan med de helt stramme cornrows.

Brugeravatar
feldman.
Indlæg: 503
Tilmeldt: 29 dec 2015 13:50

Re: Yndlings restaurant!

#2470 Indlæg af feldman. » 08 mar 2024 19:35

Enormt glad for at L'et i slutter viste sig at være til stede efter anden gennemlæsning.
Senest rettet af feldman. 08 mar 2024 19:37, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster