Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ulmus Glabra
Indlæg: 213
Tilmeldt: 22 feb 2022 17:07
Geografisk sted: Skoven Kalder

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#311 Indlæg af Ulmus Glabra » 21 okt 2022 18:25

Hr. Fugl skrev:
21 okt 2022 17:52
Alt godt, Ulmus! Jeg fjolser også rigtig godt igennem af og til. I øvrigt ekstremt klam stil af mig at stave dit brugernavn forkert! Sikke en dag hva - i det mindste kan vi da sige, at vi fik Kulturprofilens besyv med!
Hey, det er fedt. Grabar har noget mojo, jeg er sikker på at numerologien vil give mig ret.
Det er et godt besyv lige at få med på weekend.

:drinkingcheers:
Det er bare popmusik, Ralf

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7439
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#312 Indlæg af dayan » 21 okt 2022 19:03

Nu skal jeg lige være sikker på, at jeg er med: Der er et band, der hedder Tettix Hexer, og pågældende band har ikke "mongolvokal"? For så tror jeg ikke, jeg gider høre det.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8463
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#313 Indlæg af 00Void » 21 okt 2022 19:06

Det er ellers fucking fedt

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7439
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#314 Indlæg af dayan » 21 okt 2022 19:07

Okay, så prøver jeg alligevel.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Syme
Indlæg: 3482
Tilmeldt: 20 jul 2007 21:04

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#315 Indlæg af Syme » 21 okt 2022 19:12

"Nej, jeg sagde Henri Texier ..."

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10986
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#316 Indlæg af Ællington » 21 okt 2022 20:01

Dialingleft skrev:
21 okt 2022 14:18
Jeg forsvarer ikke brugen af mongolvokal, og bevares. Jeg er da ikke en kynisk psykopat a la ellerman der prøver at forsvare det.

Og når du spørger så pænt om mine mellemregninger, så skal du da få dem (jeg prøver stadig at regne ud hvorfor du konsekvent er så nedladende overfor undertegnede): Jeg påpeger bare det hykleriske i, at blive fornærmet på vegne af en gruppe som er temmelig langt fra at læse med på det her lille levn fra 00'ernes boardkultur. Der er ikke en krænkelse når ingen hører mongolråbet i skoven. Det synes jeg ikke er tilfældet med nogen af de andre skældsord der bliver nævnt. Og skal vi virkelig til at gennemgå hvad vi skriver med en tættekam, for at se om nogen potentielt kunne se det værre fornærmende overfor nogen, der ikke er i nærheden af at kende til Svingningers eksistens.

At man så synes det sænker det æstetiske niveau af at læse med herinde forstår jeg til fulde. Sådan har jeg også ofte haft det, har endda sikkert bedt folk om at hoppe over på twitter eller på bold.dk når det blev for meget. Og jeg kommer da ikke til at bruge mongolvokal igen. Men uden pis, så synes jeg det er en større tragedie for svingz, hvis man fuldstændigt uden at blive udbedt en forklaring kan bruge selvopfundne cirkusbegreber som "ableisme" eller skrive at manglen på diversitet på boardet, skyldes få profilers brug af "mongolvokal".
Nå.
Jeg er åbenbart psykopat.
Det undskylder jeg da for.
Så tavlen kan viskes ren og sårn, så vi kan komme videre.
Det er dog, i begge de to tilfælde jeg har brugt det, musik som jeg rigtig godt kan lide, og som jeg bruger ligesom 2ndT siger "halløj hvad foregår der her, hvad kalder man den her måde at synge på?"
Men sådan kan det gå, og man kan sige noget forkert.
Det beklager jeg.
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5083
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#317 Indlæg af Dialingleft » 21 okt 2022 20:35

dayan skrev:
21 okt 2022 19:03
Nu skal jeg lige være sikker på, at jeg er med: Der er et band, der hedder Tettix Hexer, og pågældende band har ikke "mongolvokal"? For så tror jeg ikke, jeg gider høre det.
Det er faktisk vokalløst. Instrumentalt som de unge vist kalder det.
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5279
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#318 Indlæg af Hansen » 24 okt 2022 12:55

Jeg vil heller ikke forsvare et nedladende sprogbrug, men det ER godt nok svært at finde noget pænt at sige om særlig meget af det musik her :shock: :sad:
Der er da glimt ind imellem, men det er som om at det gode blandt det, ikke rigtig matcher den zoomer-profil vi hellere vil grine af.
Det får mig i hvert fald til - for første gang - at være lidt lettet over ikke partout at SKULLE anmelde 9 stykker ny dansk musik hver måned :balloons:
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

DenRigtigeHoldning
Indlæg: 25
Tilmeldt: 11 feb 2020 21:42

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#319 Indlæg af DenRigtigeHoldning » 26 okt 2022 11:07

TokeZa skrev:
21 okt 2022 13:15
Jeg er i det store hele enig i den intersektionelle Zoomerkritik. Der er vel en grund til at det primært er hvide mænd der skriver på svingninger og som andre skriver kunne man sgu godt lige hæve niveauet opover mongolrap og lignende nedladende kommentarer.
ja

Opvaavni
Indlæg: 57
Tilmeldt: 25 jul 2021 22:55
Spotify: https://open.spotify.com/user/113345450 ... e77d7042b1

Re: Svingninger anmelder ny dansk zoomer-musik + zoomer-Q&A

#320 Indlæg af Opvaavni » 09 nov 2022 21:02

Hvis der er nogen svingere, der ikke lige ved, hvad de skal lave, så streames der aftenen igennem uanede mængder zoomermusik på nedenstående link:

https://www.twitch.tv/upscalehq

Det er fortrinsvis spillet af millennials og flankeres af gakkede visuals. Anledningen er udgivelsen af Tettix Hexers plade Aero, og blandt de optrædende finder vi J. Ludvig III, Hasfeldt, Spellcaster (fra Synd & Skam jo), Vibrant As Fuck, SatNav, Joakim Moesgaard (FKA DJ Fukboi), Dalin Waldo, Claus Haxholm, Collider, Abji_Hypersun feat. Xenia Xamanek, Splitscreen (gazy drum n bass fra to medlemmer af bl.a. Himmelrum, Drop og FRAADS), Margos, Lueurs Nocturnes, Oakscreen, False Noise, Alexander Panos, Frequent og Hudson Lee.

Tettix spiller 22.30. Gang i den. Kom ind og få det hurtigt :balloons:

Edit: Ok, lige præcis nu er det rimelig langsomt og arty. Goodiepalcore.
Senest rettet af Opvaavni 09 nov 2022 21:33, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst