Tråden om Hippiemusik

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Oberheim
Indlæg: 874
Tilmeldt: 21 jul 2010 23:05
Geografisk sted: Rygerstuen

Re: Tråden om Hippiemusik

#31 Indlæg af Hr. Oberheim » 22 aug 2019 20:30

Sorry, lavede lige edit mens du skrev..

Eneste motivation er at pladen nu ligger her i tråden, og jeg selvfølgelig ved at der er rigeligt med kvalificerede lyttere, måske er det godt, ja. Orker det dog næsten ikke, tanken om at skulle sluge indpakningen. :wtf:



Nogen gange er det bare for meget, mand...

Jeg mødte engang en ægte gammel hippie, for hvem festen vist ikke helt var stoppet. Men den havde ændret sig, sagde han. Der var ikke så mange tilbage fra dengang, der holdt ved, mente han. Men hvis de bare kunne opleve det her... Vi stod i en mørk parkeringskælder i provinsen til et rimelig hardcore Goa-rave, har nok været i '97 eller noget i den stil. Han sagde, at den her musik ville have blowet folks hoveder i '69. Det var den her musik de prøvede at lave dengang, mente han.

Men han tog rundt til raves også fordi stemningen passede ham, sagde han, selvom han godt kunne føle sig lidt gammel. Det samme men alligevel helt nyt.

Men det var et sidespring, for jeg frygter egentlig at musikken reflekterer coveret, men at det netop ikke er lavet af nogen af dem der hænger fast i gamle tider, men i stedet nogle langt yngre. Man kan jo ikke rigtig disse Neil Young selvom hans sidste musikalsk signifikante plade nok ligger en del år tilbage. Men kan kritisere diverse sønner af diverse gamle rockstjerner for ikke at have nogen musikalsk personlighed for sig selv, men i stedet være tilfredse med at returne til dengang the real was real, om jeg så må sige.

Alt det har jeg at sige uden at have hørt musikken. Det var så i stedet min personlige billedanalyse. For sent ikke at spilde 2 minutter hvis man er nået hertil, beklager.. :wave:

Brugeravatar
stilhed
Indlæg: 8636
Tilmeldt: 16 jul 2002 14:46
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

Re: Tråden om Hippiemusik

#32 Indlæg af stilhed » 23 aug 2019 15:08

Kinky Robot skrev:
10 jul 2019 09:19
Der er selvfølgelig også #denhelligegral inden for skandinavisk hippemusik [Oriental Sunshine ‎– Dedicated To The Bird We Love]. Elsket af fanatiske pladekøber og samlere. Men pladen er faktisk helt okay.
ja, hvis helt okay er en eufemisme for sygt overvurderet...
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11820
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Tråden om Hippiemusik

#33 Indlæg af andreassyr » 12 jan 2021 19:17

Billede

Faldt over denne sat (dyrt) til salg af en københavnsk pladebutik tidligere. Titel og cover og beskrivelse finder jeg dybt fascinerende, men kan kun finde et enkelt nummer på ‘tuben. Er der nogen der har tips til hvor man evt. kunne høre den? Og selvfølgelig hvorvidt man bør.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11820
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Tråden om Hippiemusik

#34 Indlæg af andreassyr » 13 jan 2021 15:15

Det ene nummer der er til at finde er for øvrigt pissefedt. Dansk middelaldervise et sted mellem Pentangle og Lee Hazlewood eller sådan noget.

En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Syme
Indlæg: 3471
Tilmeldt: 20 jul 2007 21:04

Re: Tråden om Hippiemusik

#35 Indlæg af Syme » 13 jan 2021 19:03

Hvordan kan du stadig være i tvivl? Køb den dog. Ellers gør jeg det.

Brugeravatar
simonvt
Indlæg: 2370
Tilmeldt: 18 jan 2011 22:10

Re: Tråden om Hippiemusik

#36 Indlæg af simonvt » 13 jan 2021 19:06

Jeg tænker også den må vældig dyr siden der tøves så meget. Regne med CD-r fra syr eller syme.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11820
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Tråden om Hippiemusik

#37 Indlæg af andreassyr » 13 jan 2021 19:30

Du kan købe 10 eksemplarer af Legowelts The Paranormal Soul for de samme penge. Det er der selvfølgelig ingen der har brug for, men alligevel.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Tråden om Hippiemusik

#38 Indlæg af Pete Rock » 13 jan 2021 19:54

du kan eventuelt bruge booklet'en til at spille sangene selv og tjekke om de lytter godt, screenshots her: https://www.discogs.com/Nekropolis-6-M- ... se/5436438
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Tråden om Hippiemusik

#39 Indlæg af Pete Rock » 13 jan 2021 19:56

okay, det lyder fedt. Det danske flag inden i gatefold'en er det et plus eller minus?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Syme
Indlæg: 3471
Tilmeldt: 20 jul 2007 21:04

Re: Tråden om Hippiemusik

#40 Indlæg af Syme » 13 jan 2021 20:01

275 euro, ser jeg. Mange penge at give for et enkelt nummer, hvis resten er skrald. (Og også mange penge at give til den butik. Må de brænde inde med et evigt voksende lager af usælgelige Dead Raven Choir-bokssæt.)

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst