DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11836
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#71 Indlæg af andreassyr » 23 apr 2024 15:35

Late to the party, men Cock Sparrer = helt kanon.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#72 Indlæg af Jon A » 23 apr 2024 17:00

Jeg hepper på den her tråd uden selv at have det store at bringe til bords. Alt det her er en del af mit fundament, men der er stor forskel på, hvor meget jeg har beskæftiget mig med de enkelte bands, og hvor meget de har sagt mig. Descendents har jeg fx aldrig gettet, selvom jeg har prøvet og prøvet og prøvet. Det er fint, men det får mig ikke op at støde. Social Distortion ødelagde en eks for mig ved at introducere dem sammen med Bruce Springsteen, som hun så osse ødelagde. Det lever jeg med.

Derudover: +1 til hvad der blev skrevet om Agent Orange. Helt vild plade at opdage for 5-6-7 år siden og høre igen og igen i bilen. Meget af alt det her er bands, jeg har læst om tusind gange uden at have mulighed for at høre dem uden at købe plader, så da først streaming blev en ting, var meget af det gledet i baggrunden. Det retter den her tråd op på for mig.

Cock Sparrer har jeg prøvet at høre i 15 år eller sådan noget uden nogensinde at gette dem, men nu her høre Shock Troops til madlavning var ren perfektion. Jeg er muligvis farvet af at have tilbragt hele sidste weekend på pubs. Nu hører jeg Stiff Little Fingers, som jeg altid har troet var balle. Det er det ikke, ihf ikke kun.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9428
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#73 Indlæg af satirejohn » 23 apr 2024 17:26

FEDT, Jon. Men du må da kunne belære os lidt om Bad Religion?

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7898
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#74 Indlæg af Kong Louie » 23 apr 2024 18:50

Hr. Fugl skrev:
23 apr 2024 13:35
Det lyder ret meget som Sum 41 det der. Eller omvendt er det jo så nok.
Der er mere end man tror, der lyder som Social Distortion.

Sum 41 er skod, sorry. Genren døde deromkring.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Frcaheal
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 27 apr 2007 19:27

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#75 Indlæg af Frcaheal » 23 apr 2024 19:23

Super fed tråd, det her. Jeg er godt nok kun kommet til side 2, men især Protex er lige op i min gyde.
Den modne chokoladespiser med forkærlighed for oldschool.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#76 Indlæg af Jon A » 23 apr 2024 19:40

satirejohn skrev:
23 apr 2024 17:26
FEDT, Jon. Men du må da kunne belære os lidt om Bad Religion?
Nah. Dels fordi DL forklarer det musikteoretiske bedre, end jeg ville kunne, dels fordi BR føles som så integreret en del af mig, at jeg ikke længere rigtig hører efter, når jeg hører de der 4-5-6 plader med dem, det er værd at vende tilbage til, men bare er i behageligt selskab med dem, uden man behøver at snakke med hinanden. At gå tilbage og nærlytte de plader for at finde ud af, hvad det er, der gør dem fede, forestiller jeg mig lidt som at se ungdomsbilleder af ens forældre og få det sært over, hvor hotte de var. Hvilket seføli ikke betyder, at man ikke skal gøre det, jeg har bare ikke gjort det endnu.

Fordi BR jo i virkelig høj grad osse er sådan et band, der bare er en konstant i verden, efter de har ramt formlen. Suffer, No Control, Against the Grain og Generator er for mig helt vildt friktionsløse, og det er sært nok en del af det tiltalende ved dem: At noget kan være så letflydende (den ene hurtige sang afløser den anden, inden man når at blive træt af noget), vellydende (de der oozing ahs, man), melodimæssigt muntert og tekstmæssigt bundseriøst. Det føltes altid, som om man blev en lille smule klogere, for hver gang man hørte en BR-plade. Det var en vigtig del af pakken: At man godt kunne være begavet og lidt kedelig og stadig punkrock. Det er hverdagspunkrock, ikke smadre-det-hele-lørdag-aften-punkrock. Punkrock, der skal tidligt op i morgen.

Men i forhold til tråden er der så igen det i det, at BR som sagt er så integreret del af mig selv, at jeg vist aldrig rigtig har tænkt dem i relation til noget andet. Lyder de som nogen? Så meget kan jeg næsten ikke abstrahere fra dem. Så tl;dr: Nah.

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7898
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#77 Indlæg af Kong Louie » 23 apr 2024 20:41

Godt indlæg om Bad Religion, Jon A. :drinkingcheers:
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14738
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#78 Indlæg af Pete Rock » 23 apr 2024 20:46

Jon A skrev:
23 apr 2024 19:40
At noget kan være så letflydende (den ene hurtige sang afløser den anden, inden man når at blive træt af noget), vellydende (de der oozing ahs, man), melodimæssigt muntert og tekstmæssigt bundseriøst.
Jeg hørte lige en tilfældig sang fra Suffer, og jeg må sige at jeg aldrig har hørt "... how much is enough to kill yourself?" sunget så kækt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8460
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#79 Indlæg af 00Void » 24 apr 2024 08:32

Re: I Don't Want to Grow Up

En plade som starter utroligt lunkent. Fuldstændig frygteligt titelnummer... Nederen lyrik på No FB, fladpandet lyrik på Pervert, Rockstar føles lang og kedelig selvom den varer hvad 40 sekunder..

Og så sker der noget fra Can't Go Back og frem. Der bliver sunget "It's a dirty old place and I can't go back", og pludselig Grower de Up selvom de Don't Want to. Det bliver lidt upræcist og famlende, men det føles godt nok som om Descendents bliver foldet ud på de resterende 7 numre. Silly Girl er fed, In Love This Way er nærmest twee, Good Good Things er en giga banger og så topper de den med Ace som er rimelig classic rock, poleret og storladet i udtrykket.

Rigtig fint lyt som jeg nok aldrig havde gjort mig uden denne tråd!

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8634
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: DL og SJs Lytteklub: Pop Punk, Skate Punk og alt det der hører til!

#80 Indlæg af makrel » 24 apr 2024 08:46

Pissefed tråd! Jeg kan slet ikke følge med og tænkte på om et indeks kunne være muligt? Ved godt at det ikke er så meget i trådens ånd, men fx. en pladesamler som Rollins må da have lidt system i sin samling..

Jeg har fået hørt Dickies som var ret fed. Kendte dem ikke, men mange af covernumrene kendte jeg originalerne på. Og så har jeg fået hørt Descendents, som jeg virkelig elsker. Nu vil jeg grave lidt fra trådens start.
Tom D. Warrior

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster