KAFFE-CORE

Musikerkontakt, efterlysninger, rubrikannoncer, reklame for dig selv, din fest, dit band og meget mere.
besked
Forfatter
Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2469
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

KAFFE-CORE

#1 Indlæg af busterask » 18 sep 2023 14:23

Svingninger Consult Inc. - jeg har brug jer!

Jeg arbejder for og i Street Coffee her i Progress. I tre ud af fire af vores barer har vi SL-1200 stående med tilhørende pladesamling. Meget #autentisk. Vores nyeste bar på Århus Ø får sig ikke sådan et set-up, men må nøjes med noget underlødig streaming.

I den forbindelse har jeg lavet en samling af forskellige playlister, så vi undgår, at de unge zoomer-ansatte sætter Minds, RCHP og Bon Iver på. Og her forestillede jeg mig, at det kunne være lidt morsomt at smide Svingninger in the mix. Jeg vil selvfølgelig ikke udvande jeres arbejdskraft, så det skal stå folk helt frit for (ligesom alt andet herinde) om de har lyst til at medvirke, men har man lyst skal man dæleme bare maxe ud.

Som det er nu har jeg seks playlister rullende:

- RISE N GRIND (Morgenvenlig musik. Langsomme, rolige lyde. Melodiøst, cute, opbyggeligt. Eksempler: Felt, Joanne Robertson, John Fahey, Durutti Coloumn, Portastatic, Piero Umiliani, Gabor Szabo)

Spotify: - BEATS N BREWS (Rimelig gentagelsestung hip hop/r'n'b. Masser af støvet boom bap, stenet trap og nyere free form jazz-rap. Eksempler: Smif-n-Wessun, Piñata, Odd Squad, Q-Tip, Digable Planets, late-Earl Sweatshirt)

Spotify: - PORTO EXOTICA (En små-problematisk titel, men en pissefed liste med tempofyldt, ofte livsglad, ikke-europæisk musik. Ekstremt meget afrikansk og sydamerikansk for nu. Meget funket, en smule jazzet. Masser af grooves. Eksempler: Bonga, Hailu Mergia, Tim Maia, Dur Dur-Band, De Frank Professionals, Rupert Clemendore)

Spotify: - PORTO LATE NITE (Når solen går ned og vermut'en kommer frem. Dejlig bastung, fire i gulvet-agtig. Catchy og behagelig. En masse italo disco, blød house, afropop og klubbet hip hop/rnb. Eksempler: Galcher Lustwerk, Aaliyah, Wizkid, Omar S, Benedek, The Other People Place)

Spotify:
- ALL HAT NO CATTLE (Everything bonderøv! Blåøjet country-pop, alt. country rock, appallacchian folk, american primitive. For nu meget USA-centrisk, men jeg er åben for, at den skal indeholde alle mulige former for bonderøvsmusik Eksempler: Hank Williams, Gillian Welch, Sheryl Crow, Jean Shepard, Jean Ritchie, The Carter Family, State Champion)

Spotify: - AFTERNOON INDIE SLEAZE (Cue Svingninger anno 2007. Melodisk og hook-tung indie i alle genrens afskygninger. Guitar, blip blop, orgel. Både skramlet og poleret. Eksempler: Rocketship, The Pastels, Dick Diver, Alex G, The Verlaines, The Strokes, Destroyer, Phoenix, Stereolab, The Sea and The Cake, Robert Pollard, Girls)

Spotify: Min forestilling er, at "legen" kører i to spor: 1) Tilføjelser/forslag til de allerede eksisterende playlister og her må man rigtig gerne komme med slagtaler og endda udfordrer listernes kriterier så længe det følges af argumentation. 2) Ideer til nye lister, som man forestiller sig passer til konteksten. Krav herfor: 1) Hvordan udfylder den et hul i den gældende samling af lister, 2) i hvilket tidsrum er den tiltænkt, 3) hvilken stemning skal listen bakke op om/skabe, 4) 5-10 forslag på sange til listen og 5) en titel til listen (baren hedder Street Coffee Porto, hvis I gerne vil riffe over det).

Jeg håber I har lyst til at lege med - hvis ikke er det også OK. Så passerer jeg bare gaden :drinkingcheers:
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: KAFFE-CORE

#2 Indlæg af dayan » 18 sep 2023 14:39

Her bliver jeg nødt til at bede dig om at ændre titlerne på samtlige lister.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: KAFFE-CORE

#3 Indlæg af dayan » 18 sep 2023 14:42

Ville Axegrinder - Rise of the Serpent Men være for åbenlyst til Rise N Grind? Jeg ved ikke noget om den århusianske kaffescene.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2469
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: KAFFE-CORE

#4 Indlæg af busterask » 18 sep 2023 14:44

dayan skrev:
18 sep 2023 14:39
Her bliver jeg nødt til at bede dig om at ændre titlerne på samtlige lister.
Det er da nogle perfekt Løvens Hule-agtige titler. Sund karlsmart-faktor, men stadig retvisende og selvforklarende.

Ny regel: bøde på (mindst) et sangforslag for hver ironiske/næsvise/provokerende/dumsmarte/irrelevante kommentar.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2469
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: KAFFE-CORE

#5 Indlæg af busterask » 18 sep 2023 14:46

dayan skrev:
18 sep 2023 14:42
Ville Axegrinder - Rise of the Serpent Men være for åbenlyst til Rise N Grind? Jeg ved ikke noget om den århusianske kaffescene.
Hvis det er venligt og roligt vil jeg da gerne tage til overvejelse!
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2469
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: KAFFE-CORE

#6 Indlæg af busterask » 18 sep 2023 14:47

Hvis ikke har du et udestående på to sangforslag.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7898
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: KAFFE-CORE

#7 Indlæg af Kong Louie » 18 sep 2023 19:05

Man tør næsten ikke. Man føler sig ikke så skide hip længere, jo.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
dreambydream
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 18 maj 2010 01:02

Re: KAFFE-CORE

#8 Indlæg af dreambydream » 18 sep 2023 19:31

Ja, det er vist for viderekomne det her. Men jeg ville sætte den nye Lewsberg på de første par timer.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7436
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: KAFFE-CORE

#9 Indlæg af dayan » 18 sep 2023 20:54

Girl From Ipanema.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
Winter Chylde
Indlæg: 2358
Tilmeldt: 23 nov 2013 21:44

Re: KAFFE-CORE

#10 Indlæg af Winter Chylde » 18 sep 2023 21:28

Countrylisten mangler Johnny Paycheck - Take This Job and Shove It

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster