Track for track - Kashmir: The Good Life

Generel musiksnak
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7903
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#191 Indlæg af Kong Louie » 17 aug 2023 10:36

haile lassie skrev:
16 aug 2023 08:37
"making love to your kids"; tror simpelthen bare det er en fejl fra Eistrup, hvilket jo er så grineren. Kan slet ikke forestille mig, at han ville gå incest-dark på TGL.
Altså han er jo ikke retarderet. Selvfølgelig ved han, hvad det betyder. Mon ikke det er hans forsøg på at være lidt edgy og sige noget, der kan provokere? Og så formidler det da meget godt den følelse af at overleve ungdommen og gå ind i en forældrerolle, hvor man bare gir og gir og ikke rigtig får noget igen. At ungdomssvinets egotid er forbi.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23341
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#192 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 aug 2023 10:38

Mortene skrev:
17 aug 2023 10:35
Ali Pilfinger skrev:
17 aug 2023 10:25
Kong Louie skrev:
17 aug 2023 10:11
ølforstærkede følelser = party
Det er jo så et definitionsspørgsmål, og jeg vil mene, du er ude på et skråplan. Den rene partymusik (fx Aqua og ABBA, men også AC/DC) taler et universelt opstemt sprog, og hvis der er elementer af melankoli (som i nogle ABBA-sange), er det subtilt. Du kan træde ind i et festrum over hele verden med reference for pop og sætte musik som Aqua på, og det vil blive forstået som festmusik, det samme med AC/DC-agtig musik i et festrum med præference for rock. Men du kan ikke tage til en bulgarsk fest og sætte Kashmir og forvente at det vil blive forstået som festmusik (eller Radiohead for den sags skyld). Melankolien er simpelthen for eksplicit, følelsesudtrykket for komplekst.

Jeg er i øvrigt enig med syr i at lyrikkens lydlighed ofte fungerer ganske godt.
Det er vel den scandi-kvalitet, der gør TGL unique. Ligesom “Druk.”
Så sandt, i hvert fald, at der går en lige linje fra The Good Life/Kashmir til Druk/Thomas Vinterberg. Begge er emblematiske for the extended #DK universe af MB konsumkultur med en diskret, pøllet skanditristesse.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7903
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#193 Indlæg af Kong Louie » 17 aug 2023 10:46

Det gode ved skandinavien er, at vi har den #storesommer - navngivet af Johannes V. Her eksploderer alle følelser i evigt lys og varme, mens vi resten af året henslæber os i mørke og kulde. Jeg elsker humørsvingninger. Jeg har altid fået at vide, at mine humørsvingninger er et problem. Men det er det ikke. Jeg er bare skandinav. Og landmandssøn. Du er glad når du høster, du er aktiv, i live. Resten af året er ligemeget, sentimental, whatever, det er ligegyldigt. Og det er da langt federe end f.eks. selvoppustet latinsk lidenskab, der er i virkeligheden bare er meh.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#194 Indlæg af Tonic Satan » 17 aug 2023 10:46

Tror at Eistrups bedste tekst er

POOOOOOOOOOOOOOOPS!

Fuck, nu kom jeg til at tænke på Lollypork Stomp. :x
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7903
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#195 Indlæg af Kong Louie » 17 aug 2023 10:47

Its little and its big and it smells like pussyyyyyyyy! er min yndlingslinje.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10994
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#196 Indlæg af Ællington » 17 aug 2023 12:19

Ren Lort i dag!
:thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23341
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#197 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 aug 2023 12:23

Ja, det føles lidt som "uuuuncoooonscious ooooverloooooad".
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11845
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#198 Indlæg af andreassyr » 17 aug 2023 12:27

Jeg synes at dagens nummer er med nogen afstand det mest udholdelige vi har hørt hidtil. Måske fordi det er lidt mere upbeat og lidt mindre whiny?
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2780
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#199 Indlæg af Dan Dare » 17 aug 2023 16:11

Den guitar er øretæveindbydende irriterende og insisterende. Og uanset om hannkan synge eller ej, er det også en virkelig kedelig og udynamisk frasering (bruuger jeg ordet rigtigt?), som jeg tror de færreste kan få lidt spænding ind i. "Graaaaaaaaacelaaaaaaaand". Det er som et kæmpe langt gab.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7903
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Track for track - Kashmir: The Good Life

#200 Indlæg af Kong Louie » 17 aug 2023 16:45

Jeg kan godt lide hans (skærebrænder)stemme. Den er ærlig.

Jeg hører hele pladen igennem i dag, og den er rigtig nok ret flad. I hvert fald i forhold til, hvordan man husker den. Både pladen før og pladen efter er langt bedre. Det, der slår mig, og som jeg ikke tænkte over dengang, er hvor meget Pink Floyd-prog der er i lyden og kompositionerne. Og det er i en flad flad udgave. Der er ikke mange kanter her. Dagens nummer især er jo helt simpelt på alle parametre. Men det er en fin og fængende melodi. Det er pop. Og det forhindrer mig ikke i at nyde TGL. Jeg kan godt lide den. På godt og ondt er Kashmir vel bare en del af ens historie.

Det er sjovt som ting kan forandre sig markant i retrospekt. Tror jeg har nævnt det her før, men jeg åd Paul Auster som ung. Alle hans bøger, og jeg syntes han var den største forfatter i verden. For nogle år siden genlæste jeg Leviathan, som var min yndlings, og jeg wtf-ede virkelig meget over, hvor ligegyldig en lille skodroman det egentlig var.

Der er jeg slet ikke med Kashmir. Det er i bund og grund så uskyldigt.
Now I'm the king of the swingers

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster