Dokumentar-tråden

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
simonvt
Indlæg: 2371
Tilmeldt: 18 jan 2011 22:10

Re: Dokumentar-tråden

#681 Indlæg af simonvt » 10 aug 2021 18:21

Hagemann skrev:
08 aug 2021 19:02
simonvt skrev:
08 aug 2021 12:53
Hagemann skrev:
31 okt 2020 12:00
Kongernes fald. De gyldne år i dansk speedway fortalt af kongerne selv. Den er helt, helt forrygende med stramtsiddende læderdragter, beatles-hår, slagger og lugten af metanol, der brager ud af skærmen. Ole Olsen giver den som en slags speedway-shaman, mens den indelukkede Hans Nielsen fra Brovst kører på ren raseri og selvhad over altid at blive nr. 2. Og selvfølgelig den charmerende bonderøv Erik Gunder the Wonder Gundersen, der bliver skudt ud af en kanon efter åndemaneri fra Ole O på Nya Ullev og lander på top af skamlen samme sted, som godfatheren gjorde det i 1971.

Rørende film, flotte gamle billede, lidt blæst soundtrack.

Den danske udgave af Eastbound and Down ville handle om speedway.
Kenny Powers skrev:But a true champion, face to face with his darkest hour, will do whatever it takes to rise above. A man fights, and fights, and then fights some more. Because surrender is death, and death is for pussies.
Fik langt om længe set den her med vaccinetømmermænd i går aftes. Alt hvad Hagemann siger er sandt. Vil dog tilføje at hvis Ole Olsen er Shaman, så er det en rimelig Leif Dahlgaardsk shaman, men det er selvfølgelig kun et kæmpe plus.
Du har da helt ret. Grejlergenet er stærkt hos den originale KONGE, Ole Bjarne Olsen. Det er jo noget tid siden, at jeg har set den, men er det ikke i åbningsscenen, hvor han sidder og messer et eller andet? Eller er det først senere, da Gundersen bliver skudt op til en plads blandt stjernerne? Husker det som om, at jeg selv blev sendt godt afsted der og troede på mine egne evner på knallerten... Må hellere få den set igen.
Tror Oles åndemaneri/motivational speech er et gennemgående motiv. Men blev da også selv godt gejlet! Men kunne så ikke komme på noget mål jeg kunne fokusere på, tænkte det var for sent at blive verdensmester, og så gik det ligesom i sig selv igen..
Men altså det gør da stadig indtryk! Og hans trick med at genskabe scenen før sit eget VM for Gunder the Wunder er da helt genial.

Lidt relateret pral:
I mange år lå en af Oles dragter hjemme på min fars “kontor”, sammen med knækkede fiskestænger og gamle luftgevær og sådan. Det var desværre ikke min fars, men hans vens søsters. Men den hang satme der ude i mange år! Så når man var hjemme på gården kunne man lige safte dåselader og iklæde sig Oles læder. Jeg har dog aldrig selv været petit nok til at kunne krænge dragten :cry:

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: Dokumentar-tråden

#682 Indlæg af Havemann » 11 aug 2021 10:35

simonvt skrev:
10 aug 2021 18:21
Tror Oles åndemaneri/motivational speech er et gennemgående motiv. Men blev da også selv godt gejlet! Men kunne så ikke komme på noget mål jeg kunne fokusere på, tænkte det var for sent at blive verdensmester, og så gik det ligesom i sig selv igen..
Men altså det gør da stadig indtryk! Og hans trick med at genskabe scenen før sit eget VM for Gunder the Wunder er da helt genial.

Lidt relateret pral:
I mange år lå en af Oles dragter hjemme på min fars “kontor”, sammen med knækkede fiskestænger og gamle luftgevær og sådan. Det var desværre ikke min fars, men hans vens søsters. Men den hang satme der ude i mange år! Så når man var hjemme på gården kunne man lige safte dåselader og iklæde sig Oles læder. Jeg har dog aldrig selv været petit nok til at kunne krænge dragten :cry:
Jeg må hellere bare se den igen. Da jeg så den, tænkte jeg i hvert fald, at den godt kunne holde til et gensyn. Det bekræfter ovenstående jo bare.
Og ja - det er så forrygende, at Gundersen bare ryger i med begge ben. Billederne af hans helt spændstige rytterkrop iført speedoes og et godt overskæg er samte i orden. Trist skæbne for ham, men synes sgu han er super fed. Virkede ellers ynkeligt, da han inden en grandprix-serie i Parken kørte rundt på sin handicapscooter til massernes hyldest.

Tænker at sporten bliver ved med at give, selvom det synger på sidste vers for drønet Nicki Pedersen. Nu har han sgu fået frataget sin rytterlicens, efter at han har truet en dommer. Han bliver alligevel skadet hele tiden, og i virkeligheden fylder hans andre interesser nok også mere for ham: Gucci, silikonebryster, elløbehjul og lejligheder i Spanien. <3
lolmao.

Brugeravatar
Russell
- inaktiv -
Indlæg: 867
Tilmeldt: 08 aug 2005 15:00

Re: Dokumentar-tråden

#683 Indlæg af Russell » 13 aug 2021 11:53

simonvt skrev:
08 aug 2021 12:53
Hagemann skrev:
31 okt 2020 12:00
Kongernes fald. De gyldne år i dansk speedway fortalt af kongerne selv. Den er helt, helt forrygende med stramtsiddende læderdragter, beatles-hår, slagger og lugten af metanol, der brager ud af skærmen. Ole Olsen giver den som en slags speedway-shaman, mens den indelukkede Hans Nielsen fra Brovst kører på ren raseri og selvhad over altid at blive nr. 2. Og selvfølgelig den charmerende bonderøv Erik Gunder the Wonder Gundersen, der bliver skudt ud af en kanon efter åndemaneri fra Ole O på Nya Ullev og lander på top af skamlen samme sted, som godfatheren gjorde det i 1971.
Den er superfed og dejligt tørt fortalt, men bed ingen af jer mærke i de tydeligt homoerotiske vibes mellem Ole O og Gundersen?
One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision.

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: Dokumentar-tråden

#684 Indlæg af Havemann » 13 aug 2021 12:38

Russell skrev:
13 aug 2021 11:53
simonvt skrev:
08 aug 2021 12:53
Hagemann skrev:
31 okt 2020 12:00
Kongernes fald. De gyldne år i dansk speedway fortalt af kongerne selv. Den er helt, helt forrygende med stramtsiddende læderdragter, beatles-hår, slagger og lugten af metanol, der brager ud af skærmen. Ole Olsen giver den som en slags speedway-shaman, mens den indelukkede Hans Nielsen fra Brovst kører på ren raseri og selvhad over altid at blive nr. 2. Og selvfølgelig den charmerende bonderøv Erik Gunder the Wonder Gundersen, der bliver skudt ud af en kanon efter åndemaneri fra Ole O på Nya Ullev og lander på top af skamlen samme sted, som godfatheren gjorde det i 1971.
Den er superfed og dejligt tørt fortalt, men bed ingen af jer mærke i de tydeligt homoerotiske vibes mellem Ole O og Gundersen?
Du tænker, at de lå og stangede inde i ryttergården? Ja, hvorfor ikke. Sys da Gundersen virker som en fyr, der er klar på alt til trods for, at han er godt gift.

Kan dog ikke rigtigt huske, at jeg tænkte over et potentielt forhold mellem de to, da jeg så filmen.
lolmao.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23260
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Dokumentar-tråden

#685 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 13 aug 2021 12:40

Queering dansk speedway
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Russell
- inaktiv -
Indlæg: 867
Tilmeldt: 08 aug 2005 15:00

Re: Dokumentar-tråden

#686 Indlæg af Russell » 13 aug 2021 12:49

Hagemann skrev:
13 aug 2021 12:38
Kan dog ikke rigtigt huske, at jeg tænkte over et potentielt forhold mellem de to, da jeg så filmen.
Jeg lukkede øjnene.
Det næste, der skete, kom bag på mig.
Ole begyndte at massere mig.
Alt rejste sig på mig.
Det bare steg og steg.
Pludselig så jeg mig selv blive skudt ud af en kanon.

Den slags. Måske mere et klippegreb end et udtryk for reel tiltrækning mellem dem. Jeg synes i hvert fald, den var lige tyk nok.
One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision.

Brugeravatar
Fyrst W
Indlæg: 3486
Tilmeldt: 11 jul 2002 13:23
Geografisk sted: I hvalens bug

Re: Dokumentar-tråden

#687 Indlæg af Fyrst W » 13 aug 2021 14:02

Russell skrev:
13 aug 2021 12:49
Jeg synes i hvert fald, den var lige tyk nok.
Håber da, at det er en replik fra filmen.
Double penetration og så BANG! BANG!

Castrato
- inaktiv -
Indlæg: 2301
Tilmeldt: 02 feb 2021 08:47

Re: Dokumentar-tråden

#688 Indlæg af Castrato » 14 aug 2021 15:44

Den her UFO-dokumentar er fed:


👾👽👾👽👾👽
gigantic skrev:
06 feb 2022 11:45
TN: Brok over Castrato er langt mere irriterende end Castrato. Lige sidde i det 21. århundrede og ikke kunne overskue folk, man synes er klaphatte på nettet. Pas på blodtrykket, derude.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: Dokumentar-tråden

#689 Indlæg af La Mouche » 14 aug 2021 16:59

Billede



Hilma af Klint dokuen er på Criterion Channel. Mindblowing hvis man er interesseret i kunsthistorie. 'Den første abstrakte maler', der først for nylig er blevet skrevet ind i kunsthistorien.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: Dokumentar-tråden

#690 Indlæg af La Mouche » 15 aug 2021 11:22

Billede

Agnes Varda's 28 minutters Black Panthers doku (streamet på Criterion Channel), godt supplement til at have set "Summer of Soul" doku'en. Den er mere nede på jorden og informativ end Godard's mærkelige Sympathy For The Devil, der blander Black Panthers sammen med Rolling Stones i studiet.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 0 gæster