ET MISLYKKET FORSØG PÅ Den gode æstetik med topstyring

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
æsmet
Indlæg: 9127
Tilmeldt: 18 mar 2004 21:59

Re: Den gode æstetik med topstyring

#101 Indlæg af æsmet » 13 feb 2021 17:33

Det var sikkert det med Tonic Satan.

Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko. Jeg følte mig vel ekskluderet fra det gode selskab, og hvis jeg ikke har andet at byde ind med end luftgeværer og fryseposer, har det nok noget på sig.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
Amos
Indlæg: 1771
Tilmeldt: 11 maj 2016 14:41
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

Re: Den gode æstetik med topstyring

#102 Indlæg af Amos » 13 feb 2021 18:25

En daglig fornøjelse at skrive noter m.m. med min orange Lamy Pico kuglepen...
Billede
#forstårogstøtter
#mindørståraltidåben

Brugeravatar
æsmet
Indlæg: 9127
Tilmeldt: 18 mar 2004 21:59

Re: Den gode æstetik med topstyring

#103 Indlæg af æsmet » 14 feb 2021 18:08

Men jeg skylder da i det mindste en historie. Vi havde en udlejer, da vi boede oppe i Birkerød, og jeg savner hende egentlig lidt, hvilket er underligt, for det gjorde jeg ikke, da vi boede der. Det er ikke så underligt endda, og nu skal vi høre hvorfor: Jeg var af den holdning, at hun gik lidt for meget ind uden at banke på, ja, at hun ikke kunne lade den del af sit hus være udlejet til os uden selv at være med. Jeg forstår det godt, for det var jo også hendes barndomshjem. Vi boede rigtig meget i vores udlejers barndomshjem. Når hun ikke var der, så var der nogle spøgelser, der lignede hende. Hun var der på en måde hele tiden. Jeg hadede det. Jeg hadede det, men jeg kunne alligevel godt se noget sødt i det. Hun gik og rodede med sit hele liv i det hus. Ikke nødvendigvis fedt at være en del af, når man var ved at starte sin egen familie ... Når jeg var alene hjemme og ville bruge min tid på at skrive, men hørte udlejeren sværme i haven, så gjorde jeg alt for at befinde mig i en blind vinkel i huset og holde døre barrikaderede. Hjørner blev mine små oaser. En dag kom hun med en ny brændeovn til os, selvom vi heller ikke havde tænkt os at bruge den. Den var sgu ret tung, og det var noget af et mas at hjælpe med at slæbe den ellers uønskede ovn ind i køkkenet. Jeg tænker, man måske godt ville kunne kalde ovnen flot, hvis man ville, men det var ikke nok, for den skulle også stå meget, meget, meget lige. Efter vi havde prøvet at få den til at stå så lige som overhovedet muligt (en dags tid), skulle hun heldigvis noget andet: klippe hæk. Da hun gik - den gode udlejer - sagde hun, at det var hårdt at være æstetiker. Så fik jeg et klap på skulderen, og så kom jeg til at fælde en tåre. Det har hun fuldstændig ret i. Hvad hun ikke vidste var, at jeg havde siddet og bøvlet med et komma i en tekst i et hjørne, inden hun kom med ovnen. En tekst, der var så rodet, at man sikkert ikke ville bemærke det skide komma, men det var blevet som en besættelse for mig. Jeg tror, den hånd på skulderen, og det hårde ved at være æstetiker, er det, der gør, at jeg kan sidde og savne hende. Vi var umiddelbart som hund og kat, men pludselig var vi forenede. Hun bøvlede med brændeovne, mens jeg bøvlede med kommaer. Jeg tror, hun vidste, jeg sad i de hjørner. Jeg tror, hendes spøgelser sladrede, og det er jeg i grunden glad for.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8399
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: Den gode æstetik med topstyring

#104 Indlæg af fabriz » 19 feb 2021 14:50

Sidder i sommerhus og er derfor på mobil, og jeg fatter simpelthen ikke, hvordan jeg får fat i en billed-URL, så håber en venlig æstet vil hjælpe med at dele omslaget til Nikolaj Nørlunds nye Hverdag i Paradis.
Sindssygt flot.

Brugeravatar
Morten
Indlæg: 5812
Tilmeldt: 19 jul 2002 10:10
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Re: Den gode æstetik med topstyring

#105 Indlæg af Morten » 19 feb 2021 14:56

Billede

Og så kan du vel slå dig løs sådanne steder: https://www.postery.com/uk/earth-tone-g ... o-2-poster
Senest rettet af Morten 21 feb 2021 18:05, rettet i alt 1 gang.
Simplify

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8399
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: Den gode æstetik med topstyring

#106 Indlæg af fabriz » 19 feb 2021 19:03

Smukt!

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: Den gode æstetik med topstyring

#107 Indlæg af La Mouche » 19 feb 2021 20:42

God tråd.

Passer Pierre Soulages ind? Måske den fedeste nulevende abstrakte maler... 101 år gammel og stadig i live. (var ved at skrive still going strong, men ved reelt ikke hvordan hans helbred er)

Billede

.
.

Billede

.
.

Billede

.
.

Billede

Brugeravatar
makrel
Indlæg: 8604
Tilmeldt: 19 sep 2007 21:30
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Den gode æstetik med topstyring

#108 Indlæg af makrel » 19 feb 2021 21:22

Åh, Mouche! Jeg havde håbet at du også stak forbi her. Jeg synes i dén grad at det passer ind. Sygt flotte malerier. Især det første.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: Den gode æstetik med topstyring

#109 Indlæg af La Mouche » 19 feb 2021 23:37

Kan se der også er noget typografi og noget i tråden. Ikke at jeg er ekspert på det område, men....

dokumentaren om Helvetica fonten ligger på Vimeo, det er lidt en konge-dokumentar. Det var lidt en øjenåbner for mig i hvert fald. Har set den flere gange.

https://vimeo.com/286172171

Billede

Brugeravatar
æsmet
Indlæg: 9127
Tilmeldt: 18 mar 2004 21:59

Re: Den gode æstetik med topstyring

#110 Indlæg af æsmet » 20 feb 2021 13:11

Zven Balslev, selvfølgelig.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster