Cd-brænding med kliks (Willer?)

Kun bytte
Besvar
besked
Forfatter
LSDiddie
Indlæg: 2412
Tilmeldt: 11 jul 2002 09:33
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

Cd-brænding med kliks (Willer?)

#1 Indlæg af LSDiddie » 27 apr 2007 09:04

Nu brænder jeg jo altid cd'er uden pauser mellem numrene (er det "disc-at-once" det hedder?). Men hvis det er to numre, der glider over i hinanden, så kan der godt komme en lille klik-lyd alligevel. Normalt er det ikke et problem, hvis det er publikumslyd på en bootleg, men nogle gange er der en tone, der hænger videre til næste nummer, og så kan der godt komme et klik.

Er det simpelthen p.g.a. dvd-brænderdrevet eller er det softwaren (jeg har NeroBurn)... eller er det generelt uundgåeligt? For den slags er der jo ikke på rigtigt trykte cd'er.

Jeg skal have mixet en cd sammen, som jeg måske skal lave ét langt flow på, men det må jeg lade være med, hvis jeg ikke kan lave det uden de små kliklyde.

Willer, er du (nok engang) den viise mand på dette område? :-)

Mvh.
Lars

Brugeravatar
Jakob
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 11 jul 2002 13:10

#2 Indlæg af Jakob » 27 apr 2007 13:06

Mix den sammen med Audacity og exporter den som en lang waw. Så undgår du et klick.
A Threesome with Gladys Knight and Nick Drake eller Soya Super Bien Soya Super Super Bien

LSDiddie
Indlæg: 2412
Tilmeldt: 11 jul 2002 09:33
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

#3 Indlæg af LSDiddie » 29 apr 2007 14:58

Jakob skrev:Mix den sammen med Audacity og exporter den som en lang waw. Så undgår du et klick.
Tak. :-)

Men yes, yes, kunne gøre det i flere programmer (Cool Edit Pro m.fl.). Men der skal være tracks på den. Det er en compilation... som jeg som sagt overvejer at lave et helt flow på.

L

Willer
Indlæg: 1504
Tilmeldt: 11 jul 2002 17:48
Geografisk sted: dk

#4 Indlæg af Willer » 29 apr 2007 23:27

jeg kan ikke hjælpe ...har ikke oplevet problemet ...

Willer

Brugeravatar
Jakob
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 11 jul 2002 13:10

#5 Indlæg af Jakob » 30 apr 2007 11:34

Det kan være, du skal brænde dao og ikke tao.
A Threesome with Gladys Knight and Nick Drake eller Soya Super Bien Soya Super Super Bien

Brugeravatar
Tomsen
Indlæg: 2044
Tilmeldt: 20 jun 2005 15:23

#6 Indlæg af Tomsen » 02 maj 2007 19:52

Jeg tror heller ikke helt jeg forstår problemet. Normalt kommer der kun clicks, hvis numrene er splittet forkert. Så ligger selve klikket som regel helt i slutningen - eller måske i starten. Det kan du klippe væk meget fint i en editor, hvis du zoomer max. Det er oftest så kort tid, at selv hvis det er midt i en tone, tvivler jeg på du kan høre det. Eneste måde at undgå klik, er ved at bruge et program der splitter korrekt som ex CDWav
"shawty be actin' all cray cray an' shit" eller "girl, you cray cray!"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst