Mark Kozelek og Sun Kil Moon

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28319
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#171 Indlæg af Fisker Thomas » 22 okt 2015 18:58

not_batman skrev:en mad, kultur, æstetik og musik festival krydret med blomster, gamle fly og biler og et falckmuseum? tror mere det er til vores forældre. nåh ja, og bambuslabyrinten! og voldgraven!
Men vi er jo blevet vores forældre. Det er folk i Hansens alder, der hører indie. Det er sgu ikke de unge.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
not_batman
Indlæg: 6981
Tilmeldt: 20 jul 2004 00:21
Geografisk sted: det første hus i rækken...

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#172 Indlæg af not_batman » 22 okt 2015 19:08

altså, du er nok en af de få jeg kunne forestille mig kigge på voldgrave med en uhørt entusiasme, så du kommer bare!
#livet er en prøvelse

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28319
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#173 Indlæg af Fisker Thomas » 23 okt 2015 17:14

Jeg er for ung til al jeres oldermandsindie.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
stilhed
Indlæg: 8629
Tilmeldt: 16 jul 2002 14:46
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#174 Indlæg af stilhed » 13 jul 2016 16:03

livekoncerterne fra d. 21. og 22. februar 2011 i planeten i huset i magstræde, der tidligere kun har været ude på cd, kommer på vinyl d. 22. juli.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Rodion
Indlæg: 388
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:53
Geografisk sted: Göttingen omkring år 1781

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#175 Indlæg af Rodion » 26 feb 2023 12:21

Jeg er godt på vej igennem et par Sun Kil Moon-albums her til formiddag. (Det er skrivemusik for mig.) Det er vildt at se, hvordan Benji fra 2014 deler diskografien i to: Et suverænt før og et frustrerende middelmådigt efter. Mark Kozelek & Desertshore s/t fra 2013 må være hans sidste gode album. Hvad siger svingninger egentlig til Mark Kozelek i dag? Er der overhovedet nogen, der lytter til ham længere efter de mange ligegyldige plader og hele metoo-skandalen?

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23181
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#176 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 26 feb 2023 12:25

Jeg lytter lige så meget til Kozelek, som jeg altid har gjort. For tiden primært de Sun Kil Moonn-livealbums, der er blevet udsendt på Caldo Verde gennnem årene. Benji er et mesterværk, men alle studiealbums siden har været skrald. De lyder nærmest som overlagt karriereselvmord.

Mit yndlings Kozelek-album post Red House Painters er nok Perils from the Sea.
Det er tekst, og det er spændende.

Rodion
Indlæg: 388
Tilmeldt: 28 aug 2009 10:53
Geografisk sted: Göttingen omkring år 1781

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#177 Indlæg af Rodion » 26 feb 2023 12:32

Perils from the Sea er et kæmpe mesterværk. Jeg tror, jeg kan alle teksterne udenad. Ja, det er vildt, at han er blevet så ringe. Jeg gad virkelig godt læse eller høre et godt interview med ham, men jeg har på fornemmelsen, at han ikke er i stand til at sætte ord på sin egen udvikling. Jeg havde det svært med ham i en periode efter jeg læste historierne om hans opførsel. Det er stadig noget, jeg tænker over. Men jeg er begyndt at lytte til hans musik igen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst