Mark Kozelek og Sun Kil Moon

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Regular John
Indlæg: 3503
Tilmeldt: 11 aug 2005 20:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#151 Indlæg af Regular John » 20 okt 2014 20:07

Gregor > Marstal

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23182
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#152 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 07 dec 2014 15:34

#Mark var i alvorlig storform i går i Tel Aviv. Han var i tophumør, og banteren stak helt af på den gode måde. Han kom på scenen og sagde, "so tonight we are only going to play Christmas songs. Just released a Christmas album, so that's just how it's gonna be." Det gjorde han selvfølgelig ikke, i stedet spillede han det meste af Benji og højdepunkter fra Perils From the Sea. Midt i settet begyndte han så at spille julesange, og det var helt fantastisk. Han havde en lokal sangerinde med på scenen, og de gav suveræne versioner af "The Little Drummer Boy" og "Do You Hear What I Hear?" Derefter gav han sig til at flippe ud på en dude på forreste række, fordi han tjekkede sin mobil, og konsekvensen blev, "so we're just gonna play one more Christmas song, then. Jewish motherfucker pissed me off." Han spillede også "The Possum," der fungerede fantastisk live. Han riffede selvfølgelig at length over War on Drugs-gate, og han spillede "War on Drugs, Suck My Cock" og introducerede flere sange som "This song is called 'Sun Kil Moon and the War on Drugs are Throwing a Christmas Party and Those Motherfuckers From Pitchfork Aren't Invited." Han sluttede koncerten med at bede om at få lyset tændt i hele salen, hvorefter han stillede han sig op på en stol og gav en knockout-version af "Ceiling Gazing."
Publikum var eksemplarisk godt, og under hele koncerten, var der ikke nogen, der mælede et ord udover applaus. Måske er det fordi, folk ikke drikker til koncerter på samme måde som i Europa. Og måske var det fordi, det var den første koncert, jeg har været til i over halvandet år, men hold kæft, hvor var det bare en gylden aften.

Mark Kozelek er seriøst den største.
Det er tekst, og det er spændende.

Brugeravatar
Regular John
Indlæg: 3503
Tilmeldt: 11 aug 2005 20:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#153 Indlæg af Regular John » 24 jul 2015 11:58

Vidste i at Mark Kozelek var med i Almost Famous? det havde jeg aldrig tænkt over.

Billede

Brugeravatar
OneOfTheBestYet
Indlæg: 332
Tilmeldt: 24 mar 2006 14:21
Geografisk sted: 1762

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#154 Indlæg af OneOfTheBestYet » 24 jul 2015 14:58

Hold kæft, det var en god koncert på Bremen i onsdags. Kozelek var overdrevet i hopla og så vidunderlig ud med sine kalveknæ og sin jord- og betonarbejderdunk. Og så var Shelley god til at spille på sine lår. Og så var det sjovt, at han drillede Mew, synes Kim Skotte og jeg. Og så var det fedt, at folk (næsten) holdte deres bøtter lukkede og deres mobiler i lommerne. Men det var til gengæld lidt irriterende, at hende fra publikum, der skulle synge med, sang godt. Det var næsten for perfekt.

Brugeravatar
ekkovoid
Indlæg: 2322
Tilmeldt: 16 jul 2002 11:05
Kontakt:

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#155 Indlæg af ekkovoid » 26 jul 2015 01:22

OneOfTheBestYet skrev:Og så var det sjovt, at han drillede Mew, synes Kim Skotte og jeg.
Det gjorde han også for omkring firefem år siden. Hvad handlede drilleriet om denne gang?

Brugeravatar
habermachine
Indlæg: 131
Tilmeldt: 23 sep 2011 20:05

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#156 Indlæg af habermachine » 26 jul 2015 22:26

Han sagde, at verdens bedste all girl band kommer fra Danmark...

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14700
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#157 Indlæg af Tonic Satan » 21 okt 2015 22:56

Nå, så har han sgu lige lavet et nummer til Arthur Cave. Det virker lidt....tidligt/mærkeligt. Jeg har ikke hørt den endnu, men Rachel fra Slowdive samt Low og Jesu er også med, så det lyder som et godt udvalgt team til den slags eulogi.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5262
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#158 Indlæg af Hansen » 22 okt 2015 00:20

Det er ikke rigtig summen af delene, men temmelig stærkt. Til gengæld er jeg godt nok en pussy når det handler om døde børn. Kan ikke.
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14694
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#159 Indlæg af Pete Rock » 22 okt 2015 00:26

Det er da ikke for tidligt. Hvis det skal gøres, skal det da gøres nu. Spørgsmålet er om det skal gøres.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14700
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Mark Kozelek og Sun Kil Moon

#160 Indlæg af Tonic Satan » 22 okt 2015 00:40

Jaeh, dét er vel rigtigt nok. Jeg hører det i morgen, så jeg ikke sover dårligt.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst