Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Viskarne
Indlæg: 14063
Tilmeldt: 18 feb 2004 21:09
Kontakt:

Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#1 Indlæg af Viskarne » 11 mar 2011 09:24

krea skrev:I øvrigt støtter jeg Brandon i kravet om en tråd om Milk Music o.lign. Hvad er det for noget? Er det en scene? Et pladeselskab? Hvad sker der?
der sker to ting:

1. En lange række bands, der synes Sonic Youth, Mudhoney, Tad, Pixies, Dinosaur Jr., Superchunk osv. havde fat i det helt rigtige og at slutfirserne og start/midthalvfemsernes amerikanske støjrock/grungeundergrund er klar til at blive opdateret. Og det har givet os så fremragende bands som Milk Music, Broken Water, Myty Konkeror, Sisters, Brick Mower, Gun Outfit og alle dem jeg ikke har fået øje på endnu (de kan så komme i tråden, når det sker). Jeg tillader mig også at putte bands som True Water (Codeine, Mazzy Star med tung bund, der kommer snart en ny plade på Kemado Records) og Ensemble Orlando (danske, rødder i Naked Lunch/Naked, der også var stærkt inspireret af Come og Dinosaur Jr.) ind under denne hat, fordi de også er så klart halvfemserinspirede.

2. Olympia, Washington. Milk Music, Broken Water, Sisters og Gun Outfit er alle fra Olympia og del af samme scene. Det er Weird TV, Son Skull, White Boss og HPP (Hipster Piss Party) også, men her handler det mere om hardcore/punkrock og det er altsammen pissegodt! Og de har allesammen en eller anden tilknytning til pladeselskabet Perennial Records. Der er en scenerapport i det nyeste nummer af Maximum Rock'nRoll, men den bliver man ikke meget klogere af.
Senest rettet af Viskarne 04 jun 2011 10:39, rettet i alt 1 gang.
spent pride arms talking yellow age.

Brugeravatar
Viskarne
Indlæg: 14063
Tilmeldt: 18 feb 2004 21:09
Kontakt:

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#2 Indlæg af Viskarne » 11 mar 2011 09:28

mere halvfemsergrunge resurrected: Planes Mistaken For Stars. De falder lidt uden for ovennævnte bands, fordi de er så metal, men de lyder fuldstændig som en moderne udgave af et af de meste oversete, men også bedste grungebands: Paw.

http://www.myspace.com/pmfs" target="_blank
spent pride arms talking yellow age.

Brugeravatar
james carr jr
Indlæg: 842
Tilmeldt: 20 aug 2002 14:07
Geografisk sted: københavn

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#3 Indlæg af james carr jr » 11 mar 2011 09:43

Puha, jeg ser en potentielt ret seriøs udgiftspost her.

Hvem af dem minder mest om Tad?

Nu, vi er ved 80'erne og 90'erne, kan jeg da lige komme med et eksempel på, hvorfor folk skal lade være med at være skeptiske over for Guided by Voices:


Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#4 Indlæg af krea » 11 mar 2011 09:46

Woohoo! Tak! Jeg har også en grøn skovmandsskjorte på.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
foxtrot
Indlæg: 8266
Tilmeldt: 23 okt 2003 22:48
Geografisk sted: Grosse Pointe

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#5 Indlæg af foxtrot » 11 mar 2011 10:27

Viskarne skrev:Brick Mower
Jeg har fanme allerede fået "Under the Sink", så der er lynhurtig levering. Det er vildt fedt.
You got a new Tattoo/Of an old Tattoo

Brugeravatar
J Spaceman
Indlæg: 10983
Tilmeldt: 19 jan 2004 04:02
Geografisk sted: London

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#6 Indlæg af J Spaceman » 11 mar 2011 10:40

james carr jr skrev: Nu, vi er ved 80'erne og 90'erne, kan jeg da lige komme med et eksempel på, hvorfor folk skal lade være med at være skeptiske over for Guided by Voices:

Siden du nu kalder på mig, så vil jeg da mene, at der er MANGE gode eksempler på, hvorfor man ikke skal være så skeptisk overfor Guided By Voices. Her er f.eks en af de bedste grunde:



Nå, men super tråd, jeg skal helt sikkert tjekke nogle af de ting ud! Jeg elsker svingninger!
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Gregor XIII
Indlæg: 6519
Tilmeldt: 25 mar 2007 15:40
Kontakt:

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#7 Indlæg af Gregor XIII » 11 mar 2011 11:15

Uf nej altså... Den her musik keder mig så ualmindeligt meget. Hvis vi absolut skal være retro-starthalvfemser - og det skal vi vel, er det ikke altid perioden for tyve år siden som er in? - skulle vi så ikke kigge mod England altså? Hardcore, Ambient House, tidlig postrock, shoegaze. Jeg hader grunge...

Jeg kan godt lide I am a Scientist. Jeg har ikke hørt meget GBV.

Nå, ikke for at angribe tråden eller sådan noget. Men altså, Talk Talk!
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Brugeravatar
foxtrot
Indlæg: 8266
Tilmeldt: 23 okt 2003 22:48
Geografisk sted: Grosse Pointe

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#8 Indlæg af foxtrot » 11 mar 2011 11:23

Hvis det er ok at gå en smule ud i periferien, så vil jeg også gerne slå et slag for Jeff the Brotherhood, der blander en del fuzzede grungeelementer ind i deres garagepsych og for Police Teeth, der godt kan betegnes som en lidt vildere udgave af Superchunk.
You got a new Tattoo/Of an old Tattoo

Brugeravatar
J Spaceman
Indlæg: 10983
Tilmeldt: 19 jan 2004 04:02
Geografisk sted: London

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#9 Indlæg af J Spaceman » 11 mar 2011 11:46

Det er helt ok med mig. Jeg frygtede nærmere, at du ville dreje tråden mere i retningen af amerikansk mainstream 90'er radiorock og begynde at skrive om Toad The Wet Sprogget, The Connells, Hootie & The Blowfish og Matchbox 20.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Viskarne
Indlæg: 14063
Tilmeldt: 18 feb 2004 21:09
Kontakt:

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#10 Indlæg af Viskarne » 11 mar 2011 11:59

Gregor XIII skrev:Uf nej altså... Den her musik keder mig så ualmindeligt meget. Hvis vi absolut skal være retro-starthalvfemser - og det skal vi vel, er det ikke altid perioden for tyve år siden som er in? - skulle vi så ikke kigge mod England altså? Hardcore, Ambient House, tidlig postrock, shoegaze. Jeg hader grunge...

Jeg kan godt lide I am a Scientist. Jeg har ikke hørt meget GBV.

Nå, ikke for at angribe tråden eller sådan noget. Men altså, Talk Talk!
ja, der foretrækker jeg nu en rigtig god madpakke.
spent pride arms talking yellow age.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 6 gæster