Hardcore tråden

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5031
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: Hardcore tråden

#551 Indlæg af Dialingleft » 31 aug 2023 08:33

Jeg er sgu også ret meget på efter at have dykket ned i genren. En foreløbig nyere favorit er Think Again med Never. En slags turbocharged blanding mellem fed youth crew (sing-along, breakdowns etc) og så Burning Spirit hardcore (to genrer der deler forkærlighed for over the top motivational titler og heltedyrkelse)
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Brugeravatar
Enola Gay
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 07 nov 2005 17:13
Geografisk sted: Smeerenburg

Re: Hardcore tråden

#552 Indlæg af Enola Gay » 31 aug 2023 09:01

Bastards Wind of Pain er min favoritplade. Death Side, Judgement og Paintbox er også suveræne. Af nyere ting kan Forward (der var berygtede i nullerne for at have tævet en hollandsk booker, der havde stavet deres navn forkert på plakaten) og Chainsaw, som jeg har plugget andetsteds også anbefales.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Hardcore tråden

#553 Indlæg af dayan » 31 aug 2023 10:21

Jeg vil også gerne slå et slag for Tetsu Arrey og Crude. Tetsu Arrey spillede en skøn koncert her i byen for måske ti år siden, hvor en guitarist flere gange mellem sangene måtte spørge de fremmødte i Ungdomshuset på denne hverdagsaften, om de sov, hvilket ingen syntes at forstå pga. hans tykke accent. Sangeren holdt gennem næsten hele koncerten en usynlig håndvægt eller måske et kranie foran sig, som om han spillede Hamlet og ikke havde mod på at prøver kræfter med replikken over alle replikker. De var ikke imponerede over de lokales heltemod eller kampgejst denne onsdag, kunne jeg fornemme.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Hardcore tråden

#554 Indlæg af dayan » 31 aug 2023 10:26

Hvad er det for et Burning Spirits-band, der har yakuza-forbindelser? Det er jo ret vigtigt, når det handler om japansk hardcore, at medlemmerne er nogle svin. Både Kuro og GISM sælges på at have et eller andet med yakuzaen at gøre.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9387
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Hardcore tråden

#555 Indlæg af satirejohn » 31 aug 2023 10:45

Var den ikke også lidt sløj den Tetsu Arrey koncert? Kan huske forkert.

Burning Spirits kan være en lidt hit or miss genre. Det kan godt kamme over i cheese hvis det mangler vanviddet fra de originale bands. Lip Cream var måske nærmere en forgænger, men ihvertfald pisse fede.

Brugeravatar
Enola Gay
Indlæg: 3895
Tilmeldt: 07 nov 2005 17:13
Geografisk sted: Smeerenburg

Re: Hardcore tråden

#556 Indlæg af Enola Gay » 31 aug 2023 11:03

dayan skrev:
31 aug 2023 10:26
Hvad er det for et Burning Spirits-band, der har yakuza-forbindelser? Det er jo ret vigtigt, når det handler om japansk hardcore, at medlemmerne er nogle svin. Både Kuro og GISM sælges på at have et eller andet med yakuzaen at gøre.
Der var snak om, at Forward havde forbindelser til yakuzaen, men om det rygte bare var udslag af voldsparathed plus GISM-effekten, ved jeg ikke.

Brugeravatar
Jon A
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 15 jul 2006 10:31
Kontakt:

Re: Hardcore tråden

#557 Indlæg af Jon A » 31 aug 2023 13:37

Jeg bryder lige hurtigt ind: Illiterates' 'No Experts' er god, tumpet hardcore.

Billede

Der er også kommet en ny Fredag den 13:e i fredags. Den er god. D-takt. Det var det, hej.

Brugeravatar
Dialingleft
Indlæg: 5031
Tilmeldt: 10 dec 2019 21:45
Geografisk sted: Psykopatsamfundet

Re: Hardcore tråden

#558 Indlæg af Dialingleft » 31 aug 2023 14:11

Jon A skrev:
31 aug 2023 13:37
Jeg bryder lige hurtigt ind: Illiterates' 'No Experts' er god, tumpet hardcore.

Billede

Der er også kommet en ny Fredag den 13:e i fredags. Den er god. D-takt. Det var det, hej.
Hvorfor bliver du ik bare hængende og snakker om japansk mafiahardcore med os andre? Tror du måske du er bedre end os?
Kongen af Danmark skrev:
14 mar 2023 10:25
Så guder vi den sgu bare for resten, drenge

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Hardcore tråden

#559 Indlæg af dayan » 31 aug 2023 14:20

Jon A nægter at hylde kriminelle. Manden er ægte straight edge.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9387
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Hardcore tråden

#560 Indlæg af satirejohn » 31 aug 2023 14:21

Shit, et grimt cover på den helt forkerte måde.

En anden fed og vigtig forgænger for Burning Spirits er The Comes. De har måske været lidt halv-oversete indtil LVEUM genudgav den her for nogle år siden:


Deres anden plade POWER NEVER DIE er lidt mere metal:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst