Iron & Wine

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Beefheart
Indlæg: 4425
Tilmeldt: 08 feb 2004 14:40
Geografisk sted: Desolation Row

Iron & Wine - The Shepherd's Dog

#1 Indlæg af Beefheart » 04 sep 2007 11:06

Førstesinglen "Boy with a Coin" fra den kommende plade lyder lovende - glæder mig som ind i helvede.

http://www.myspace.com/ironandwine
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

Golden Hour
Indlæg: 7643
Tilmeldt: 16 mar 2006 19:46

#2 Indlæg af Golden Hour » 04 sep 2007 19:06

pladen er et niveau over de sidste par udgivelser (woman king, in the reins), men stadg ikke helt oppe på creek drank.. og sea and the rythm. desværre.

radio
Indlæg: 5376
Tilmeldt: 25 jan 2004 19:11

#3 Indlæg af radio » 04 sep 2007 19:09

singlen er et hit, jeg er lidt spændt på om det bliver den plade, der får mig til at se lyset i ham..

radio
Indlæg: 5376
Tilmeldt: 25 jan 2004 19:11

#4 Indlæg af radio » 28 sep 2007 15:17

radio skrev:singlen er et hit, jeg er lidt spændt på om det bliver den plade, der får mig til at se lyset i ham..
Det ser det ud til at blive, det er fandeme en fantastisk plade. Langt, langt bedre end hvad jeg ellers har hørt med ham, havde lidt på fornemmelsen at han ikke nødvenfigvis var all bad n' boring da jeg så ham sammen med Calexico, det her kunne være beviset. Shepherd's Dog er virkelig anbefalelsværdig.

Brugeravatar
Beefheart
Indlæg: 4425
Tilmeldt: 08 feb 2004 14:40
Geografisk sted: Desolation Row

#5 Indlæg af Beefheart » 29 sep 2007 11:23

radio skrev:
radio skrev:singlen er et hit, jeg er lidt spændt på om det bliver den plade, der får mig til at se lyset i ham..
Det ser det ud til at blive, det er fandeme en fantastisk plade. Langt, langt bedre end hvad jeg ellers har hørt med ham, havde lidt på fornemmelsen at han ikke nødvenfigvis var all bad n' boring da jeg så ham sammen med Calexico, det her kunne være beviset. Shepherd's Dog er virkelig anbefalelsværdig.
Helt enig. Stadig synes jeg dog at Woman King er det bedste, han har udgivet.

Og koncerten i Amager Bio - aldrig har jeg overværet så dårlig og skuffende en koncert (dvs. Iron & Wine) for Calexico gjorde det forrygende.
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

radio
Indlæg: 5376
Tilmeldt: 25 jan 2004 19:11

#6 Indlæg af radio » 29 sep 2007 12:41

Jeg synes Calexico var en lang skuffelse dan aften, de spillede konstant ved siden af hinanden - måske var det ikke så slemt, det syntes bare så uendeligt langt fra forrige gang jeg så dem hvor alt gik op i en højere enhed.

Brugeravatar
polarforsker
Indlæg: 636
Tilmeldt: 26 nov 2002 20:23
Geografisk sted: Århus
Kontakt:

#7 Indlæg af polarforsker » 01 okt 2007 23:19

Dejlig plade

Det er fantastisk, når plader kan stritte og være så afvekslende, men stadig være sammenhængende.

Kan bedst li' Carousel og Ressurection Fern..

Brugeravatar
fatcap
Indlæg: 11523
Tilmeldt: 21 feb 2003 12:29
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

#8 Indlæg af fatcap » 02 okt 2007 07:16

radio skrev:at han ikke nødvenfigvis var all bad n' boring da jeg så ham sammen med Calexico, det her kunne være beviset.
Jeg har ikke hørt den han lavede med Calexico, mest fordi jeg er så dødtræt af Calexico, modsat Iron & Wine's 2 fantastiske første plader. Derfor glæder jeg mig da også til den nye....
Flere instrumenter skulle der være på, så længe det ikke er det mexicaner pjat som Calexico roder rundt med - så er det fint. Jeg vil have Convertino og Burns tilbage til Giant Sand. Så slipper vi for flere ulidelige Calexico plader, samtidig med at Giant Sand bliver rigtig interessante igen.

Brugeravatar
Beefheart
Indlæg: 4425
Tilmeldt: 08 feb 2004 14:40
Geografisk sted: Desolation Row

#9 Indlæg af Beefheart » 02 okt 2007 13:29

fatcap skrev:Jeg har ikke hørt den han lavede med Calexico, mest fordi jeg er så dødtræt af Calexico, modsat Iron & Wine's 2 fantastiske første plader. Derfor glæder jeg mig da også til den nye....
Flere instrumenter skulle der være på, så længe det ikke er det mexicaner pjat som Calexico roder rundt med - så er det fint. Jeg vil have Convertino og Burns tilbage til Giant Sand. Så slipper vi for flere ulidelige Calexico plader...
Giv den et lyt - den er ganske fin. Men hvad ved jeg; jeg tilhører den lejr som mener, at alt det mexicaner pjat som Calexico roder rundt med - er helt igennem fantastisk 8)

Corona!
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

radio
Indlæg: 5376
Tilmeldt: 25 jan 2004 19:11

#10 Indlæg af radio » 02 okt 2007 13:40

jeg er også begejstret for Calexico, men selvom jeg var høj på samarbejdet i da In The Reins kom, så synes jeg kun det er titelnummeret, der holder i dag. De andre numre bliver en kende for kedelige..

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst