animal collective: merriweather post pavilion

Besvar
besked
Forfatter
Onkel Tuca
Indlæg: 6265
Tilmeldt: 18 maj 2005 22:43
Geografisk sted: kåbehå ve

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#271 Indlæg af Onkel Tuca » 20 aug 2012 10:33

Ny plade kan høres her: http://radio.myanimalhome.net/" target="_blank Jeg ved sgu ikke...synes jeg får stress af det.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#272 Indlæg af busterask » 20 aug 2012 11:45

jeg har hørt to numre fra den nye, og jeg er bestemt ikke videre begejstret og frygter meget de resterende 9 numres kvalitetsniveau.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23176
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#273 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 20 aug 2012 12:28

Der er ikke noget band nogensinde, som jeg har været så glad for, men som jeg er blevet så hurtigt og eftertrykkeligt træt af, som tilfældet er med Animal Collective. Lige for tiden består deres eneste værdi i deres brugbarhed i den klassiske sammenligning "Animal Collective er indiens Bone-Thugs-N-Harmony"
Det er tekst, og det er spændende.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9385
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#274 Indlæg af satirejohn » 20 aug 2012 12:51

secondtoughestintheinfant skrev:"Animal Collective er indiens Bone-Thugs-N-Harmony"
:D Kan du uddybe den?

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23176
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#275 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 20 aug 2012 13:27

Jeg tror, det var Viskarne, der coinede den, og jeg synes sådan set, den taler for sig selv.
Det er tekst, og det er spændende.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#276 Indlæg af La Mouche » 20 aug 2012 16:18

Onkel Tuca skrev:Ny plade kan høres her: http://radio.myanimalhome.net/" target="_blank Jeg ved sgu ikke...synes jeg får stress af det.

De har altid stresset mig - det er et eller andet med hvordan deres plader er mixet. De var fine nok da jeg så dem live.

Brugeravatar
Gregor XIII
Indlæg: 6519
Tilmeldt: 25 mar 2007 15:40
Kontakt:

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#277 Indlæg af Gregor XIII » 20 aug 2012 21:55

???

Jeg synes da ikke deres plader er mixet ens. Er der ikke ret stor forskel på Danse Manatee, Campfire Songs, Sung Tongs, Merriweather etc? Det senere larmer, det gør det rigtignok, og den nye er også meget støjende og grim. Men jeg kan lide det. Jeg kan virkelig lide det. Moonjock er et helt fantastisk åbningsnummer i vekslen fra 7/8 til 4/4 og hele konceptet med mærkelige radiofrekvenser er virkelig godt. Jeg tror den er langt bedre end jeg turde håbe på, efter at de seneste års udgivelser har været lidt skuffende, med Fall Be Kind som den store undtagelse.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Brugeravatar
Danny Hey
Indlæg: 1379
Tilmeldt: 15 okt 2007 18:58

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#278 Indlæg af Danny Hey » 20 aug 2012 22:38

Hvis der hentydes til de tidlige ting, hvor de legede med frekvensdynamik, kan jeg godt følge det lidt. Hollinndagain og Danse Manatee er ikke så rare at lytte til på hovedtelefoner. Man kunne også godt indvende, at Merriweather og Fall be Kind var meget producerede, men det synes jeg lykkedes fint. Det er dog velkomment, at der er lidt mere ånderum på den nye, og at man kan skelne instrumenterne fra hinanden. Dén produktion lyder i det hele taget ustyrligt god. Sangene er jeg også ret begejstret for efter en håndfuld gennemlyt. Den er helt klart bedre, end jeg havde regnet med.

Edit: Så sad jeg lige og grublede over, hvorfor AC mon var Indiens Bone-Thugs-N-Harmony.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#279 Indlæg af La Mouche » 21 aug 2012 00:01

jeg kan nok bare ikke lide lag-på-lag lyd, især ikke på indie-plader, hvor det tit ikke er mixet ordentligt. Jeg hører jo i øvrigt også mest kammermusik når jeg hører klassisk musik, fordi de mange instrumenter i orkestermusik bare trætter mig.

Brugeravatar
Broder Salsa
Indlæg: 5688
Tilmeldt: 19 feb 2006 22:05
Geografisk sted: Dodge City

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#280 Indlæg af Broder Salsa » 15 feb 2017 23:26

Jeg er ved at trimme min pladesamling, og er nået til Animal Collective. MPP ryger helt sikkert (hvad tænkte jeg dog på), men jeg er i tvivl med Feels. Den kan nu noget, selvom genren i sin helhed virkelig er falmet. Hvad siger Svingz, skal Feels blive stående?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst