DEAD C

besked
Forfatter
Brugeravatar
Tobak
Indlæg: 12617
Tilmeldt: 28 feb 2006 22:38
Geografisk sted: I det ydre rum.

DEAD C

#1 Indlæg af Tobak » 08 maj 2007 12:42

jeg blev anbefalet en opsamling med dead c af sarah's og den er fremragende.. Vain, erudite and Stupid - selected works: 1987-2005

fortæl
Oles skrev:Det er flip ind musik.

Brugeravatar
beatnickmartin
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 15 feb 2003 09:50

#2 Indlæg af beatnickmartin » 08 maj 2007 12:42

der ligger allerede en tråd om New Zealand der vist nævner flere beslægtede ting

Brugeravatar
Tobak
Indlæg: 12617
Tilmeldt: 28 feb 2006 22:38
Geografisk sted: I det ydre rum.

#3 Indlæg af Tobak » 08 maj 2007 12:44

de fortjener en tråd som foreslået andetsteds gør de ikke?
Oles skrev:Det er flip ind musik.

Brugeravatar
beatnickmartin
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 15 feb 2003 09:50

#4 Indlæg af beatnickmartin » 08 maj 2007 12:54

Helt sikkert - jeg har en 6-7 stykker - dem kan vi høre på torsdag så, så kan du selv fylde noget i din nye tråd :wink:

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -
Indlæg: 6610
Tilmeldt: 04 maj 2003 14:43

#5 Indlæg af Jonas » 08 maj 2007 13:02

Jeg er ikke nogen ekspert, og mit kendskab strækker sig primært til Harsh 70s Reality og et par 7"ere og 10"ere, så jeg har på ingen måde noget overblik over, hvad der er fedt. Men jeg har vist en slags mening. Det, jeg har hørt, lægger sig på en eller anden måde op af flere forskellige ting. Jeg synes ikke helt, Sonic Youth-referencen holder. Klart, det er arty, men jeg synes ikke rigtigt, det er spiseligt på samme måde. Det virker meget løsere, og det hele virker ret sammensmeltet -- som om udtrykket er mere sammenhængende men samtidig mindre fokuseret. Mild underfokusering er i det hele taget en stor musikalsk kvalitet, synes jeg. De dyrker i hvert fald ikke alt for mange forskellige guitarlyde, fx. Jeg synes, der er en grad af autenticitet, som normalt er svær at finde frem til hos andre bands. På en eller anden måde minder det om en del af de dér japanske ting, som mange også dyrker. LSD March, Haino, Suishou No Fune, osv. Og Bardo Pond, måske især. Men jeg kan i hvert fald bedre lide det end det meste japanermusik. I de forbindelse kan jeg heller ikke forestille mig, at det kunne være noget for Viskarne. Men som sagt ved jeg ikke rigtigt noget. beatnickmartin ved sikkert noget.

Brugeravatar
Tobak
Indlæg: 12617
Tilmeldt: 28 feb 2006 22:38
Geografisk sted: I det ydre rum.

#6 Indlæg af Tobak » 08 maj 2007 13:22

nej SY synes jeg heller de ligner.. de er meget mere løse og impro/noise-agtige og så er de ekstremt lofi'ede på det jeg har hørt ..

men jeg kan godt se dem forbundet til thurston moore hvilket de vel også er..
Oles skrev:Det er flip ind musik.

Brugeravatar
sarah's
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 13 dec 2005 12:43
Geografisk sted: sultanismens højborg
Kontakt:

#7 Indlæg af sarah's » 09 maj 2007 18:25

normalt kan man finde info på dem her: http://noise.as - men siden er vist ved at blive opdateret.

all music's text er faktisk også ok:
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=am ... q8gldke~T1

der var en artikel i wire om dem for, tjae, 5 år siden, som jeg har et sted. og så var der det der jukebox møde for et par måneder siden. dem må du gerne se ved lejlighed.

jeg synes roligt man kan anskaffe sig 'harsh 70'ties reality'.

forresten tror jeg ikke de er så lo-fi som der lyder. det er ganske simplet deres lyd. rygtet siger at de optager på to neumann rum-mics, og at der er tale om forholdsvis neutrale optagelser. det giver også mening, for da jeg så dem på atp var det også en virkelig fucked up lyd der kom ud. det var meget fascinerende, for bruce russell spillede på den mindste comboforstærker (der naturligvis var mic'et op), og hver gang han rørte ved guitaren, var det som en eksplosion i rummet. lige inden havde sonic youth spillet med et kæmpe stack af forstærkere, men mister russells combo havde mere smæk på end hele sy til sammen.

Brugeravatar
beatnickmartin
Indlæg: 2127
Tilmeldt: 15 feb 2003 09:50

#8 Indlæg af beatnickmartin » 09 maj 2007 18:28

ja til harsh 70'ties reality' og ditto til Whitehouse
En af de bands jeg rigtig gerne ville se live... curse you sarah's
jeg har også de wire numre tobi, dem kan du også læse i morgen hehe

Brugeravatar
sarah's
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 13 dec 2005 12:43
Geografisk sted: sultanismens højborg
Kontakt:

#9 Indlæg af sarah's » 09 maj 2007 19:04

bruce russell's free noise manifesto - lige til sådan en artdreng som dig, tobak:
http://www.pnf-library.org/free_n.html

og endnu en meget interessant artikel:
http://awkwardist.blogspot.com/2007/05/ ... quest.html

Brugeravatar
Fuzz Daddy
Indlæg: 4863
Tilmeldt: 11 jul 2002 12:38
Geografisk sted: Mavabase Alpha
Kontakt:

#10 Indlæg af Fuzz Daddy » 09 maj 2007 19:31

er der en myspace?
Well, I used to be a woman, you know
I took you for a ride,
I let you fly my airplane
It looked good for your pride.
'Cause you're the kind of man you know
Who likes what he says.
I wonder what's it's like
To be so far over my head.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster