Sonic Youth - nyt!

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
andersthode
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 01 dec 2002 04:23
Geografisk sted: lige nede i midtbyens allerværste slam

#141 Indlæg af andersthode » 10 aug 2008 20:01

Grunge og Rather Ripped er lige mig. Jeg er til gengæld ikke meget for SYR pladerne.
SNAREDRUM
"2 piger er gået i sort og en iPhone er smadret. Vi stopper NU!"

Brugeravatar
usynligt æble
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 08 nov 2004 14:03
Geografisk sted: Tora Torapa
Kontakt:

#142 Indlæg af usynligt æble » 10 aug 2008 20:53

Det er kun Daydream og Sister der har vist sig at være langtidsholdbare (på min pladespiller, forståes). En sjælden gang også Confusion eller Evol. Det, jeg har hørt af SYR (hvilket langt fra er det hele) synes jeg er ret kejserens nye klæder. Hvis der ikke havde stået Sonic Youth et eller andet sted på coveret, havde langt færre rost de plader.

Er SY for øvrigt de eneste der har scoret 0.0 i en Pitchfork-anmeldelse?

Brugeravatar
Viskarne
Indlæg: 14063
Tilmeldt: 18 feb 2004 21:09
Kontakt:

#143 Indlæg af Viskarne » 10 aug 2008 20:57

andersthode skrev:Grunge og Rather Ripped er lige mig. Jeg er til gengæld ikke meget for SYR pladerne.
jeg er ellers holdt op med at købe Sonic Youth-plader forlængst, men nu blev jeg helt interesseret. SYR-pladerne er hjernedødt dårlige. Jeg håber vinylen engang bliver noget værd, så man i det mindste kan fået noget ud af dem ved at sælge dem.
spent pride arms talking yellow age.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11789
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#144 Indlæg af andreassyr » 10 aug 2008 21:21

usynligt æble skrev:Er SY for øvrigt de eneste der har scoret 0.0 i en Pitchfork-anmeldelse?
Tjae...
http://www.pitchforkmedia.com/article/r ... t-shine-on
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
usynligt æble
Indlæg: 1377
Tilmeldt: 08 nov 2004 14:03
Geografisk sted: Tora Torapa
Kontakt:

#145 Indlæg af usynligt æble » 10 aug 2008 21:23

Ha! Fedt. Ja, det ville jeg tolke som 0.0 - max.

Brugeravatar
andersthode
Indlæg: 3899
Tilmeldt: 01 dec 2002 04:23
Geografisk sted: lige nede i midtbyens allerværste slam

#146 Indlæg af andersthode » 10 aug 2008 21:32

Viskarne skrev:
andersthode skrev:Grunge og Rather Ripped er lige mig. Jeg er til gengæld ikke meget for SYR pladerne.
jeg er ellers holdt op med at købe Sonic Youth-plader forlængst, men nu blev jeg helt interesseret. SYR-pladerne er hjernedødt dårlige. Jeg håber vinylen engang bliver noget værd, så man i det mindste kan fået noget ud af dem ved at sælge dem.
Goo og Dirty er helt klart blandt deres bedste plader, dem må du for alt i verden ikke skille dig af med. Kender ikke Experimental Jet Set så godt, men den må også næsten også gå for at være en af grunge pladerne. Rather Ripped er lidt en tilbagevending til den melodiske sangskrivning man også fandt på grunge pladerne, men dog uden 90'er lyden. Men alt det vidste du vel... Sonic Youth bliver jeg nok aldrig helt færdig med.
SNAREDRUM
"2 piger er gået i sort og en iPhone er smadret. Vi stopper NU!"

washingmachine
Indlæg: 1618
Tilmeldt: 23 aug 2005 19:15

#147 Indlæg af washingmachine » 13 aug 2008 10:02

personligt syntes jeg Bad Moon Rising, Sister, Daydream Nation, Washing Machine, A Thousand Leaves og Murray Street er deres bedste.. SYR-serien har jeg heller ikke rigtig noget af, udover 8'eren..

Brugeravatar
Non-metal dude
Indlæg: 5354
Tilmeldt: 06 maj 2006 17:27
Geografisk sted: København

Re: Sonic Youth - nyt!

#148 Indlæg af Non-metal dude » 28 jan 2011 18:44

Billede

SYR 9 - SIMON WERNER A DISPARU

Soundtrack til en eller anden fransk film, som jeg ikke ved noget om. Som de fleste af deres senere plader er den sine steder lidt kedelig, andre steder fantastisk. Hvis man som jeg havde håbet på at den mindede lidt om Made in USA-soundtracket, så er det bare at konstatere at det gør den ikke. Det lange sidste nummer Thème d'Alice er måske pladens bedste, så det er lidt ærgerligt at det ikke kommer med på vinyl-udgaven (man får vistnok en download-kode, men det er jo mildest talt ikke helt det samme).

Brugeravatar
palesaint
Indlæg: 12187
Tilmeldt: 15 jan 2004 18:48

Re: Sonic Youth - nyt!

#149 Indlæg af palesaint » 29 jan 2011 14:34

Umiddelbart synes jeg ret godt om coveret.
eini skrev:
05 feb 2016 14:51
Svingningers moralske kerne.

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7275
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re:

#150 Indlæg af yossarian » 02 mar 2011 23:51

Non-metal dude skrev:Billede

SYR 9 - SIMON WERNER A DISPARU

Soundtrack til en eller anden fransk film, som jeg ikke ved noget om. Som de fleste af deres senere plader er den sine steder lidt kedelig, andre steder fantastisk. Hvis man som jeg havde håbet på at den mindede lidt om Made in USA-soundtracket, så er det bare at konstatere at det gør den ikke.
Nej, der sker ikke så meget. Det er fint at de prøver noget nyt, med inddragelse af andre instrumenter osv., men der er bare for meget jam over den, til at den holder til genlyt.
usynligt æble skrev:Er SY for øvrigt de eneste der har scoret 0.0 i en Pitchfork-anmeldelse?
Nej, men de er vist nok de eneste som både har fået 0.0 og 10.0
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst