Current 93

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28317
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Current 93

#131 Indlæg af Fisker Thomas » 25 okt 2018 15:00

Hvem i Tibets omgangskreds håber Hansen mon på, er den næste der dør?

Undtagelsen, der bekræfter reglen: Da han blev skilt, skete der et dramatisk dyk i kvaliteten.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5262
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Current 93

#132 Indlæg af Hansen » 25 okt 2018 17:07

Fisker Thomas skrev:
25 okt 2018 15:00
Hvem i Tibets omgangskreds håber Hansen mon på, er den næste der dør?

Undtagelsen, der bekræfter reglen: Da han blev skilt, skete der et dramatisk dyk i kvaliteten.
En af kattene?
En skilsmisse er oftest et aktivt tilvalg, og det er døden ikke nær så ofte ;) alt andet lige, er det måske også lidt sværere at finde eksempler i Biblen på gode handlingsmønstre i forhold til skilsmisser.
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -
Indlæg: 6042
Tilmeldt: 29 maj 2004 22:20
Geografisk sted: 2400

Re: Current 93

#133 Indlæg af Jensth » 25 okt 2018 18:13

The hype is real! Jeg kan ærlig talt ikke huske hvornår jeg sidst har været så opslugt af et album. Og jeg kan mærke hvordan dets styrke bare tiltager i takt med at efterårsmørket kryber ind på os. Det er nærmest magisk, som Current 93 formår at opfylde længslen efter dunkel mysticisme. I en perfekt verden ville de dumpe et album i stil med dette / Soft Black Stars hver år omkring medio Oktober.
Forfærdelig og super destruktiv for svingninger.

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -
Indlæg: 6042
Tilmeldt: 29 maj 2004 22:20
Geografisk sted: 2400

Re: Current 93

#134 Indlæg af Jensth » 25 okt 2018 18:19

Hansen skrev:
25 okt 2018 17:07
alt andet lige, er det måske også lidt sværere at finde eksempler i Biblen på gode handlingsmønstre i forhold til skilsmisser.
IRLLOL :D
Forfærdelig og super destruktiv for svingninger.

Brugeravatar
miegas
- inaktiv -
Indlæg: 664
Tilmeldt: 26 jan 2012 22:13

Re: Current 93

#135 Indlæg af miegas » 26 okt 2018 13:59

I glemmer dette slibrige trekantsdrama:
"Med Jesu Kristi fødsel gik det sådan til: Hans mor Maria var forlovet med Josef, men før de havde været sammen, viste det sig, at hun var blevet med barn ved Helligånden. Hendes mand Josef var retsindig og ønskede ikke at bringe hende i vanry, men besluttede at skille sig fra hende i al stilhed. Mens han tænkte på dette, se, da viste Herrens engel sig for ham i en drøm og sagde: »Josef, Davids søn, vær ikke bange for at tage Maria til dig som hustru; for det barn, hun venter, er undfanget ved Helligånden. Hun skal føde en søn, og du skal give ham navnet Jesus; for han skal frelse sit folk fra deres synder.«"
Matthæusevangeliet, første kapitel

Ikke ligefrem drager på tinder, men med en rystende stemme og blikket stift rettet mod det hinsides kunne det måske være noget for Tibet.
jo que voi partir la purméra, non poderí seguir shens tu

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5262
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Current 93

#136 Indlæg af Hansen » 26 okt 2018 14:53

miegas skrev:
26 okt 2018 13:59
I glemmer dette slibrige trekantsdrama:
"Med Jesu Kristi fødsel gik det sådan til: Hans mor Maria var forlovet med Josef, men før de havde været sammen, viste det sig, at hun var blevet med barn ved Helligånden. Hendes mand Josef var retsindig og ønskede ikke at bringe hende i vanry, men besluttede at skille sig fra hende i al stilhed. Mens han tænkte på dette, se, da viste Herrens engel sig for ham i en drøm og sagde: »Josef, Davids søn, vær ikke bange for at tage Maria til dig som hustru; for det barn, hun venter, er undfanget ved Helligånden. Hun skal føde en søn, og du skal give ham navnet Jesus; for han skal frelse sit folk fra deres synder.«"
Matthæusevangeliet, første kapitel

Ikke ligefrem drager på tinder, men med en rystende stemme og blikket stift rettet mod det hinsides kunne det måske være noget for Tibet.
Ikke noget dårligt bud. Jeg synes du bør sende det til ham, måske kender han ikke den del af historien?
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
miegas
- inaktiv -
Indlæg: 664
Tilmeldt: 26 jan 2012 22:13

Re: Current 93

#137 Indlæg af miegas » 26 okt 2018 19:51

Jeg tvivler på, at han kender så apokryft et skrift som Matthæusevangeliet.

Nu vil jeg så høre den nye Current 93 for at vende tilbage til emnet.
jo que voi partir la purméra, non poderí seguir shens tu

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28317
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Current 93

#138 Indlæg af Fisker Thomas » 26 okt 2018 20:12

De var i øvrigt virkelig gode i London for nylig. Bedste koncert med dem i årevis.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -
Indlæg: 6042
Tilmeldt: 29 maj 2004 22:20
Geografisk sted: 2400

Re: Current 93

#139 Indlæg af Jensth » 24 nov 2018 22:12

Jeg håber på en dansk dato snarest.

Har hørt SHHH en del her på det seneste, efter Makrellen og Fisker's hype. Jeg har vist kun hørt den 1-2 gange før, hvor jeg umiddelbart syntes det repetitive guitaranslag var træls over en længere periode. Jeg forstår dog godt hvorfor Cashmore hader den plade, for det må da være til at få lange løg af at spille så ensformigt, når nu manden er så hamrende dygtig. Men jeg skulle helt sikkert have givet den flere chancer, for den er virkelig fremragende. Det er en fantastisk meditativ tilstand man henføres til, og i den forbindelse er det smågenialt at man på Spotify får pladen kørt igennem 2 gange + ekstras (Hypnagogic Christ som afslutning). Perfekt! Niemandwasser har jeg et særligt blødt punkt for.
miegas skrev:
26 okt 2018 19:51
Nu vil jeg så høre den nye Current 93 for at vende tilbage til emnet.
Hvad synes du? Den ender på min top5 for 2018, medmindre der sker noget helt vanvittigt her op til jul.
Forfærdelig og super destruktiv for svingninger.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28317
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Current 93

#140 Indlæg af Fisker Thomas » 25 nov 2018 17:16

Nå, de har simpelthen lagt 3-cd-versionen op med først cd-, så vinylmixet og derefter de der demoer? Det er lang tid siden, jeg har hørt dem. Husker dem ikke som vildt ophidsende, men husker måske forkert.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst