Current 93

Besvar
besked
Forfatter
jacob.b.l
Indlæg: 112
Tilmeldt: 02 sep 2002 15:36
Geografisk sted: Odense - 24.05.1976

Current 93

#1 Indlæg af jacob.b.l » 16 mar 2005 10:41

Hvor starter jeg? Eller sagt på en anden måde: Hvilke 3 udgivelser er de vigtigste og hvorfor?


-Jacob

Brugeravatar
nine inch richard
Indlæg: 482
Tilmeldt: 01 dec 2004 16:08
Geografisk sted: Århus

#2 Indlæg af nine inch richard » 16 mar 2005 11:17

jeg ville starte med "thunder perfect mind" hvis det er det mere folksy stuff du vil have, hvis det er det industrielle/ rituelle du går efter så vil jeg tage "dogs blood rising" (er det ikke det den hedder , jeg kommer lige pludselig i tvivl). Udover det så er der også en 2cd opsamling "Emblems:the menstrual years", der er der lidt bblandet fra begge perioder.
men andre gode cd er er også: soft black stars (klaver baseret), all the pretty little horses (som er en koncept plade og en videre udvikling af det han startede på "thunder perfect mind")
Hold da kæft en lorte dag, og så har jeg også haft diarré,- but on top of that I got a record deal

syresødsovs
- inaktiv -
Indlæg: 3436
Tilmeldt: 12 jul 2002 02:22
Geografisk sted: Planet Earth
Kontakt:

#3 Indlæg af syresødsovs » 16 mar 2005 11:32

Shark Sandwich er den bedste. Classic cover!
Der er forskel på musik.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#4 Indlæg af Fisker Thomas » 16 mar 2005 13:09

nine inch richard skrev:jeg ville starte med "thunder perfect mind" hvis det er det mere folksy stuff du vil have, hvis det er det industrielle/ rituelle du går efter så vil jeg tage "dogs blood rising" (er det ikke det den hedder , jeg kommer lige pludselig i tvivl). Udover det så er der også en 2cd opsamling "Emblems:the menstrual years", der er der lidt bblandet fra begge perioder.
men andre gode cd er er også: soft black stars (klaver baseret), all the pretty little horses (som er en koncept plade og en videre udvikling af det han startede på "thunder perfect mind")
Hvis man vil starte med det mere industrielle vil jeg anbefale Nature Unveiled eller In Menstrual Night (evt. How He Loved The Moon, der er til at få fat på endnu).

Hvis man vil have det mere folkede etc., så er stedet at starte All the Pretty Little Horsies, men alle (de mere stille) albums fra Thunder Perfect Mind og fremefter er af meget høj klasse.

Brugeravatar
nine inch richard
Indlæg: 482
Tilmeldt: 01 dec 2004 16:08
Geografisk sted: Århus

#5 Indlæg af nine inch richard » 16 mar 2005 13:27

Fisker Thomas skrev:
Hvis man vil starte med det mere industrielle vil jeg anbefale Nature Unveiled eller In Menstrual Night (evt. How He Loved The Moon, der er til at få fat på endnu).

Hvis man vil have det mere folkede etc., så er stedet at starte All the Pretty Little Horsies, men alle (de mere stille) albums fra Thunder Perfect Mind og fremefter er af meget høj klasse.
oh jah, jeh havde helt glemt Nature Unveiled, men nu er det også laaaangt tid siden jeg lyttede til de der industrielle sider af current
Hold da kæft en lorte dag, og så har jeg også haft diarré,- but on top of that I got a record deal

Brugeravatar
mireille
Indlæg: 74
Tilmeldt: 12 mar 2005 22:58

#6 Indlæg af mireille » 16 mar 2005 15:29

Kan man få musikken på cd eller er det kun lp-format?
Det var om mig, at krea skrev:Taler du fransk for at gøre mig til grin? Lede mær. Jeg forstår ingenting.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#7 Indlæg af Fisker Thomas » 16 mar 2005 16:49

mireille skrev:Kan man få musikken på cd eller er det kun lp-format?
Det hele er udgivet på CD, bortset fra enkelte 7"'ere. Problemet er bare, at det meste er udgået efter distributionsselskabet World Serpents kollaps, så det skal findes brugt. Med tiden skal det nok blive genudgivet. Soft Black Stars (som anbefales varmt) er tilgængelig fra deres hjemmeside durtro.com, og The Inmost Light Trilogien (den med All the Pretty Little Horsies) er på vej til at blive genudgivet på Beta Lactam Ring. Det letteste er at holde øje med durtros og beta lactam ring records hjemmesider.

nine inch> Ja, jeg må tilstå at det ikke er min favoritperiode for Current heller. Men jeg holder af det alligevel.

Brugeravatar
nine inch richard
Indlæg: 482
Tilmeldt: 01 dec 2004 16:08
Geografisk sted: Århus

#8 Indlæg af nine inch richard » 17 mar 2005 04:44

hehehe,- jeg syntes nu også bedst om det mere "folkede" current,- jeg har dog en stor kærlighed for "Thunder....", men en andre klassikere er også "lucifer over london ep'en" og "tamlin 12" "
Hold da kæft en lorte dag, og så har jeg også haft diarré,- but on top of that I got a record deal

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28338
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#9 Indlæg af Fisker Thomas » 17 mar 2005 17:06

nine inch richard skrev:hehehe,- jeg syntes nu også bedst om det mere "folkede" current,- jeg har dog en stor kærlighed for "Thunder....", men en andre klassikere er også "lucifer over london ep'en" og "tamlin 12" "
Ja, de Ep'ere er stærkt undervurderede. Han var virkelig inde i en god periode der. Tror faktisk min favorit er Sleep Has His House.
Men jeg er stor fan, så jeg er nok ikke så objektiv en dommer.

Jeg lavede faktisk en compilation til en bekendt i går, og det var meningen det bare skulle være en enkelt Cd. Det endte med 3, hvor spilletiden var fyldt helt ud :oops:


Tror i øvrigt Black Ships Ate the Sky bliver et af deres bedste albums. Er bare lidt bekymret, for jeg har så høje forventninger at det næsten kun kan gå galt...

jacob.b.l
Indlæg: 112
Tilmeldt: 02 sep 2002 15:36
Geografisk sted: Odense - 24.05.1976

#10 Indlæg af jacob.b.l » 17 mar 2005 21:02

Tusind tak for hjælpen!
Jeg vil prøve med det lidt mere folkede.
Er live pladen "Dolled Up Like Christ" noget ved? Eller sagt på en anden måde: Er de gode live, eller skal jeg holde mig til studie albums?

-Jacob

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst