Country

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2779
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Country

#721 Indlæg af EHG » 07 sep 2023 08:34

Skamlyttede den ved udgivelsen, men er meget hurtigt blevet “færdig” med den igen. Meste lidt letkøbt (og kort). Der er dog et par gedigne hits - det største dog ikke skrevet af ham selv (the coyote & the cowboy).

Skal heller ikke til CC, selvom han ganske rigtigt var eminent på Tønder. Tror der bliver lidt for meget hat, briller og cosplay til sådan en Vega koncert.

Til gengæld pønser jeg på Kassi Valazza koncerten på ideal bar. Det er en helt fantastisk plade, hun har smidt ud.

Jacobfyren er smidt på lytteliste.

Brugeravatar
Frcaheal
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 27 apr 2007 19:27

Re: Country

#722 Indlæg af Frcaheal » 13 sep 2023 11:46

Jeg har billet til Charley Crockett. Jeg kommer også til at have briller på, men jeg kan ikke garantere hat og cosplay. Kassi Valazza og denne Jacob må jeg lige have tjekket ud. Den nye Colter Wall er umiddelbart helt ok, uden at vi er helt oppe at ringe, men jeg skal have hørt den noget mere.
Den modne chokoladespiser med forkærlighed for oldschool.

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: Country

#723 Indlæg af Havemann » 14 sep 2023 10:49

Er det ikke helt vildt, at han skal spille i Store Vega.
Det ene af sine to shows på Tønder spillede han i en en forvokset havepavillon.
lolmao.

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2779
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Country

#724 Indlæg af EHG » 14 sep 2023 11:48

Hm jo, men der kommer sgu flere og flere med på bølgen. Jeg foreslog engang Dead Souths tyske booker at kontakte Lygtens Kro eller Stengade, hvis de ville have et Københavnershow. Fire år senere solgte de Amager bio ud. Så deeeet var jo en meget god anbefaling fra min side.

Brugeravatar
Frcaheal
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 27 apr 2007 19:27

Re: Country

#725 Indlæg af Frcaheal » 17 sep 2023 19:05

EHG skrev:
07 sep 2023 08:34
Til gengæld pønser jeg på Kassi Valazza koncerten på ideal bar. Det er en helt fantastisk plade, hun har smidt ud.
Nu har jeg lige hørt den for første gang, og den er eddersparkemig god. Det er yderst sjældent, at jeg bliver nødt til at smide alt, hvad jeg har i hænderne, for at gå ind på Svingninger.dk for at synge en plades lovpris, men det var nødvendigt her. Efter 5 sekunder kunne jeg allerede høre, at det var det helt gode stads, vi havde fat i her.

Nu har jeg købt billet til hendes koncert også, og jeg købte sgu også lige til Tyler Childers forleden. Man kan ikke sige, at det ikke er mig, der holder Vega og Swish! Bang! BOOF! økonomisk oven vande.
Den modne chokoladespiser med forkærlighed for oldschool.

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13477
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Country

#726 Indlæg af Antimatter » 18 sep 2023 15:19

Tid til rigtig country. Lyttede til Darwin Lee Hills interview med Don Pierce, grundlæggeren af Starday Records, og da de spillede den her banger blev jeg forelsket i Cowboy Copas igen. Han var jo en af de allerstørste og solgte mange plader, men af en eller anden grund er han blevet glemt. Alabam' var han største hit, men selv den hører man ikke længere. Det må vi gøre noget ved. På med stetson-hatten!



Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Country

#727 Indlæg af Half_Noise » 19 sep 2023 02:13

Frcaheal skrev:
17 sep 2023 19:05
EHG skrev:
07 sep 2023 08:34
Til gengæld pønser jeg på Kassi Valazza koncerten på ideal bar. Det er en helt fantastisk plade, hun har smidt ud.
Nu har jeg lige hørt den for første gang, og den er eddersparkemig god. Det er yderst sjældent, at jeg bliver nødt til at smide alt, hvad jeg har i hænderne, for at gå ind på Svingninger.dk for at synge en plades lovpris, men det var nødvendigt her. Efter 5 sekunder kunne jeg allerede høre, at det var det helt gode stads, vi havde fat i her.

Nu har jeg købt billet til hendes koncert også, og jeg købte sgu også lige til Tyler Childers forleden. Man kan ikke sige, at det ikke er mig, der holder Vega og Swish! Bang! BOOF! økonomisk oven vande.
Den nye Kassi er god, og den nye Colter Wall er fin, men der er satme langt fra de to og tilbage til de to første Gabe Lee plader. Han har desværre ikke holdt niveau, men Drink the River er altså stadig værd at høre. Jeg håber jeg ombestemmer mig for Gabe Lee er :worship: på de to første.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Frcaheal
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 27 apr 2007 19:27

Re: Country

#728 Indlæg af Frcaheal » 19 sep 2023 10:12

Da jeg for nylig satte den første Gabe Lee på igen for første gang længe, kan jeg støtte fuldt ud op om ovenstående udsagn.
Den modne chokoladespiser med forkærlighed for oldschool.

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

Re: Country

#729 Indlæg af Havemann » 21 sep 2023 13:56

Treo var oppe at køre over Crockett. Var I? Sjovt at han er blevet smidt ud af Mojo - var han bare for blæst eller hvad?
lolmao.

Brugeravatar
Frcaheal
Indlæg: 2139
Tilmeldt: 27 apr 2007 19:27

Re: Country

#730 Indlæg af Frcaheal » 23 sep 2023 10:35

Det var ret godt i starten, hvor han spillede country. Han er noget af en showmand, næsten så det bliver lidt karikeret. Men godt var det altså med et udmærket band i ryggen, hvor jeg især syntes, pianisten og pedal steelisten var gode. Den del af koncerten kulminerede, da han lige fyrede Act Naturally af.

Så skiftede han desværre fra akustisk til elektrisk guitar og begyndte at spille soul, og det var jeg altså ikke særligt vild med. Jeg snakkede ellers med et par stykker på Snork bagefter, der også havde været til koncerten, hvoraf den ene i øvrigt lignede David Berman på en prik, der var helt vilde med soul-delen, men det var jeg altså ikke. Jeg kan godt lide, når han spiller soulet country som eksempelvis på et nummer som Don't Cry, men her blev det for meget soul og for lidt country. Dels kan hans stemme altså ikke helt bære det, og dels er jeg ikke den store soul-mand. Det var her, man skulle gå på toilettet, og det kan der da også være en kvalitet i, men det tager altså ikke 7 numre at lade vandet, når nu man ikke møder Poste ude ved pissoiret.

Heldigvis rettede det sig op igen til sidst, især i ekstranumrene hvor det kun var ham med hans akustiske. Det kunne han godt have gjort noget mere af og så skruet ned for soulen. Han spillede også et par mere bluesede numre ind i mellem, og de var sgu meget fine. Dem kunne stemmen godt bære.
Den modne chokoladespiser med forkærlighed for oldschool.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster