Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Two-Headed Boy
Indlæg: 659
Tilmeldt: 08 maj 2012 20:25

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#71 Indlæg af Two-Headed Boy » 20 jan 2014 15:59

dreambydream skrev:Schweiz er åbenbart ikke kun Celtic Frost og Kleenex/Liliput. Har nogle hørt bandet CHIN CHIN og albummet Sound of the Westway? Jeg har ikke selv hørt den helt igennem, men jeg tøver ikke med at anbefale det højt. Tæt på Shop Assistans, bare mere punk og mere crunch på guitaren. Det her nummer er ret i orden:

Tak for den, hold fast et nummer!

Brugeravatar
dreambydream
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 18 maj 2010 01:02

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#72 Indlæg af dreambydream » 27 jan 2014 14:07

Jeg holder den her sexististiske tråd i live, den har i det mindste et tema. Hvorfor er Blake Babies ikke mere hyldet end de er? Det her nummer er jo absurd godt:



EDIT. Hov, den første version hakkede. Det lyder sgu ikke så fedt. Her
Senest rettet af dreambydream 27 jan 2014 14:42, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#73 Indlæg af Tonic Satan » 27 jan 2014 14:18

dreambydream skrev:Jeg holder den her sexististiske tråd i live, den har i det mindste et tema.
:lol:
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
yossarian
Indlæg: 7296
Tilmeldt: 11 jul 2002 11:10
Spotify: https://open.spotify.com/user/113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#74 Indlæg af yossarian » 27 jan 2016 00:12

Det her var tråden for kvindebands, var det ikke?

Hvad mener folk om den nye Savages? De har skruet lidt op for støjen og minder nogle steder noget om Sonic Youth på den nye, men fornyelsen er til at overse. Det er stadig vildt, så meget de står på skuldrene af deres forbilleder, men på den anden side er både melodier og produktion af høj klasse.
Det er måske lidt den plade, Sleater-Kinney forsøgte at lave sidste år.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9599
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: EMDRUP

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#75 Indlæg af eini » 30 jan 2016 11:56

Vi kan da også bare lave et adskilt underforum for rock med fisser i.

Men Savages. Hmm. Jeg har det med det som jeg har det med alt andet habilt retro-rock. Det er okay, men det har ikke noget interessant at komme med. Der mangler simpelthen et originalt kunstnerisk udtryk, for nu at sige det helt fladpandet.

Der er Sleater-Kinney-pladen på et helt andet niveau.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23341
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#76 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 30 jan 2016 12:15

Det giver godt nok meget lidt mening at sammenligne Sleater-Kinney med Savages. Sleater-Kinney er ret enestående, og selvom de spiller inden for en klart defineret (samtidig!) guitarrocktradition, så kan de ting, som ingen andre bands i verden kan. Og så er der få bands, der har lavet så mange plader uden tilnærmelsesvis at have lavet en dårlig eller uinteressant plade. Savages, derimod, er nok det band, jeg nogensinde har hørt, der i højeste grad lyder som summen af indtrykkene fra deres ekstremt tydelige forbilleder. Ren og skær udvanding. Sune Wagner med kvinder.
Claus var undercover, lige fra han kom.

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5281
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#77 Indlæg af Hansen » 31 jan 2016 10:39

Savages på plade, er ganske rigtigt en tam opsummering af historien. Kompetent og kedeligt, men ikke noget man har behov for at vende tilbage til, da originalerne bare er bedre.
Men live, derimod :o Alt det der fremstår indstuderet og korrekt i studiet, er vitalt og i flammer på scenen. Pisse fedt!
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28349
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#78 Indlæg af Fisker Thomas » 15 okt 2018 13:41

Måske mere riot grrrl, men så i weekenden Pussyliquor i London og tænkte, at de mellem de lidt mange empowermenttaler faktisk havde gang i noget ret fedt mellem numreneog havde en sangerinde med sygt god crowd contro. Følte mig også lidt som en klammerik, da den unge forsanger smed meget af tøjet og afslørede meget veltrimmede armhulehår og andre ting.

Måske noget, hvor eini og Hansen kan mødes?




"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
gigantic
Indlæg: 7909
Tilmeldt: 19 okt 2006 00:39

Re: Sig det bagfra: Emily's Sassy Lime

#79 Indlæg af gigantic » 15 okt 2018 14:33

En lidt mørkere udgave af No Doubt er, hvad det lyder som for mig.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst