animal collective: merriweather post pavilion

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
muzzle
Indlæg: 97
Tilmeldt: 04 jan 2010 22:15

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#261 Indlæg af muzzle » 16 jan 2010 10:39

KristianVJensen skrev:Var den koncert efter MPP??

Ja. I slutten av mars, var det ikke? MPP kom ut i januar.

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2777
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#262 Indlæg af Dan Dare » 16 jan 2010 12:33

muzzle skrev:
KristianVJensen skrev:Var den koncert efter MPP??

Ja. I slutten av mars, var det ikke? MPP kom ut i januar.
I starten af marts dog. 6. marts for at være helt præcist. Og det regnede den dag.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
Meinby
Indlæg: 259
Tilmeldt: 23 dec 2008 10:26
Geografisk sted: Vejle

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#263 Indlæg af Meinby » 18 jan 2010 17:22

Meinby skrev:Må dertil sige, at alle de live klip jeg har set med dem, i det mindste fra de senere år, ikke har kunne nærme sig album versionerne. Det bliver simpelthen for drøn kedeligt, og jeg forstår det ikke. De kunne spille meget mere "direkte", og stadig eksperimenterer med numrene, fremfor altid at trække skidtet i langdrag, uden de store udviklinger i sangene.

Bare min smag, og virker til at jeg er alene på den vogn...
Kan vi ikke lige få et par kommentarer til det her? Om det mon holder med al den dronenenenenene de dyrker live nu? Som sagt, kan jeg kune bedømme fra video klip osv...
And that's the crux of the matter. Barcelona punch puppies in the face. The cunts.

Brugeravatar
junebug
Indlæg: 6070
Tilmeldt: 29 jul 2002 10:05
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#264 Indlæg af junebug » 18 jan 2010 17:31

min kommentar må være at we tigers som regel er højdepunktet i deres sæt, netop fordi den er så veludført. som jeg tidligere skrev synes jeg eksempelvis at de ødelagde et nummer som who could win a rabbit, fordi det absolut skal fremføres så sampler-båret. så et stykke henad vejen er jeg vel enig. omvendt vil jeg vove at påstå at en stor del af materialet er så godt at det stadig er værd at høre, om det så er ligeså godt som på plade eller ej. jeg synes egentlig bare det er blevet for pænt. jeg vil ha mere skabe-sig-som-en-abe, flere tribale rytmer, mere akustisk guitar. og så ville det være okay hvis de begyndte at skrive gode, udfordrende numre igen. altså, mere af det her:



...og mere af det her:

the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Beefheart
Indlæg: 4425
Tilmeldt: 08 feb 2004 14:40
Geografisk sted: Desolation Row

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#265 Indlæg af Beefheart » 25 jan 2010 05:04

jegharfangetmigenmyg skrev:Jo. Og det undrer mig egentlig, at Pitchfork, som jo ellers gør (eller gjorde?) en del ud af at tage afstand til pop- og modefænomener kaster så mange topkarakterer efter en håndfuld banale popplader.

Omvendt er det så godt nok også nogle underlige 10'ere, de har kastet ud tidligere. Jeg mener, And You Will Know Us..., Soft Bulletin, Walt Mink.. WTF? Og så selvfølgelig til de overvurderede darlings i Radiohead. Men Pitchfork har nu hele tiden været en form for Radiohead-fanklub.
Hvad med den anden ende af barometeret? Har lyst til at læse svinere.. :evil:
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

Brugeravatar
fatcap
Indlæg: 11523
Tilmeldt: 21 feb 2003 12:29
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#266 Indlæg af fatcap » 25 jan 2010 06:29

junebug skrev:min kommentar må være at we tigers som regel er højdepunktet i deres sæt, netop fordi den er så veludført. som jeg tidligere skrev synes jeg eksempelvis at de ødelagde et nummer som who could win a rabbit, fordi det absolut skal fremføres så sampler-båret. så et stykke henad vejen er jeg vel enig. omvendt vil jeg vove at påstå at en stor del af materialet er så godt at det stadig er værd at høre, om det så er ligeså godt som på plade eller ej. jeg synes egentlig bare det er blevet for pænt. jeg vil ha mere skabe-sig-som-en-abe, flere tribale rytmer, mere akustisk guitar. og så ville det være okay hvis de begyndte at skrive gode, udfordrende numre igen. altså, mere af det her:



...og mere af det her:

tak for at minde mig om hvorfor jeg i sin tid skildte mig af med min sung tongs. det var en klog beslutning

Brugeravatar
junebug
Indlæg: 6070
Tilmeldt: 29 jul 2002 10:05
Geografisk sted: Gamle Tribune

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#267 Indlæg af junebug » 28 jan 2010 21:58

ingen årsag, mand. hvad købte du istedet?
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Indlæg: 4394
Tilmeldt: 05 maj 2008 16:45

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#268 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 28 jan 2010 23:18

Beefheart skrev:
jegharfangetmigenmyg skrev:Jo. Og det undrer mig egentlig, at Pitchfork, som jo ellers gør (eller gjorde?) en del ud af at tage afstand til pop- og modefænomener kaster så mange topkarakterer efter en håndfuld banale popplader.

Omvendt er det så godt nok også nogle underlige 10'ere, de har kastet ud tidligere. Jeg mener, And You Will Know Us..., Soft Bulletin, Walt Mink.. WTF? Og så selvfølgelig til de overvurderede darlings i Radiohead. Men Pitchfork har nu hele tiden været en form for Radiohead-fanklub.
Hvad med den anden ende af barometeret? Har lyst til at læse svinere.. :evil:
The following albums received a 0.0 rating either upon initial release or re-release:

Bachman-Turner Overdrive – Remastered Hits: The Best of...
The Flaming Lips – Zaireeka
John Frusciante – Smile from the Streets You Hold
Jet – Shine On*
Francisco López – Untitled #104
Travis Morrison – Travistan
KISS – Music From "The Elder"
KISS/Peter Criss – Peter Criss
Liz Phair – Liz Phair
Robert Pollard – Relaxation of the Asshole4
Sonic Youth – NYC Ghosts & Flowers
Various Artists – This Is Next

*This album was not given a rating - the review consisted only of a video of a chimpanzee urinating into its own mouth


Some albums have been given a 0.1 upon original release or reissue:

Badawi – "The Heretic of Ether"
MC Hellshit and DJ Carhouse – "Live!! EP"
Push Kings – "Feel No Fade"


Some albums have been awarded a 9.9 upon original release or reissue:

Björk – Homogenic
Miles Davis – Live-Evil
John Lennon – Imagine: Digitally Remastered and Remixed
Silver Jews – American Water
Various Artists – The Complete Motown Singles, Vol. 7: 1967
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

dennis b
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 08 sep 2003 15:00

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#269 Indlæg af dennis b » 31 jan 2010 01:12

jegharfangetmigenmyg skrev: The following albums received a 0.0 rating either upon initial release or re-release:

Sonic Youth – NYC Ghosts & Flowers
WTF!?! Det er da deres bedste plade! Sikke en flok spader på det der pitchfårk!

Jaja indernettet har jo ikke ført til andet end at amatørerne har overtaget! :roll:
KristianVJensen skrev:Jeg faldt lige over denne video på youtube:
Jeg var godt klar over et par stykker af dem, men det at sjovt at se det stillet op på den måde. Han er så fucking dygtig den knægt. Specielt det nummer med Gothic Voices - man, det er godt udnyttet!
Som jeg skrev: amatørerne har sejret ad H til! Sikke en omgang fantasiløs lort! Det kunne selv jeg have fundet på hvis jeg var desperat nok! :evil:

Den eneste plade jeg kan komme i tanken om der bruger intro-samples lige så fantasiløst er Portisheads første. Det er jo ren rocket science i forhold til. Det er der fanme ik her! Come on altså at han vil være det bekendt... :roll:

Nu er jeg nødt til at høre Mötörhead for at alt nok skal blive godt igen
Senest rettet af dennis b 31 jan 2010 01:32, rettet i alt 1 gang.
Aldrig har så mange sagt så meget om så lidt.

Brugeravatar
kenk
Indlæg: 4997
Tilmeldt: 21 nov 2009 11:44
Geografisk sted: Hinnerup

Re: animal collective: merriweather post pavilion

#270 Indlæg af kenk » 31 jan 2010 11:05

jegharfangetmigenmyg skrev:The following albums received a 0.0 rating either upon initial release or re-release:

[...]

Jet – Shine On*

[...]

*This album was not given a rating - the review consisted only of a video of a chimpanzee urinating into its own mouth
Det er den sjoveste anmeldelse, jeg nogensinde har læst.

http://pitchfork.com/reviews/albums/9464-shine-on/" target="_blank
:crown:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster