Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
foxtrot
Indlæg: 8269
Tilmeldt: 23 okt 2003 22:48
Geografisk sted: Grosse Pointe

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#191 Indlæg af foxtrot » 02 dec 2015 23:57

Sports!!!



Kyle Gilbride har produceret og forsangerinden har også en rimelig søster Crutchfield-ting kørende. Men det her er sgu bedre end Swearin'.

https://therealsports.bandcamp.com
You got a new Tattoo/Of an old Tattoo

Brugeravatar
stilhed
Indlæg: 8641
Tilmeldt: 16 jul 2002 14:46
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#192 Indlæg af stilhed » 03 dec 2015 10:10

jeg tror, jeg synes, debuten, sunchokes, er bedre, selvom the washing machine selvfølgelig er et godt nummer.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

leapfrog
Indlæg: 6691
Tilmeldt: 18 mar 2005 10:40

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#193 Indlæg af leapfrog » 04 dec 2015 00:05

det var da det mest stilhed-generiske indlæg nogensinde. hahaha.

Brugeravatar
palesaint
Indlæg: 12194
Tilmeldt: 15 jan 2004 18:48

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#194 Indlæg af palesaint » 04 dec 2015 02:18

Hvor er sarkasmen?
eini skrev:
05 feb 2016 14:51
Svingningers moralske kerne.

leapfrog
Indlæg: 6691
Tilmeldt: 18 mar 2005 10:40

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#195 Indlæg af leapfrog » 04 dec 2015 09:02

det var mest den sirlige konstruktion af kommaer + den forrige plade er bedre-diskursen + i øvrigt er det bedste nummer på den nye plade det sidste nummer-diskursen. der manglede selvfølgelig sarkasme før det havde været rigtig godt. du har ret.

Brugeravatar
stilhed
Indlæg: 8641
Tilmeldt: 16 jul 2002 14:46
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#196 Indlæg af stilhed » 07 dec 2015 12:50

leapfrog skrev:det var mest den sirlige konstruktion af kommaer + den forrige plade er bedre-diskursen + i øvrigt er det bedste nummer på den nye plade det sidste nummer-diskursen. der manglede selvfølgelig sarkasme før det havde været rigtig godt. du har ret.
okay, den sætning var ret sirligt kommateret, "den forrige første plade er bedre" synes jeg ganske rigtigt ofte har en vis sandhedsværdi, og jeg ved godt, jeg har ry for at være sarkastisk... men det der med det sidste nummer? hvis det er rigtigt, er det i hvert fald meget, meget uerkendt. på en måde ville jeg ønske, det var sandt, og jeg lige havde lært noget nyt om mig selv.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

leapfrog
Indlæg: 6691
Tilmeldt: 18 mar 2005 10:40

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#197 Indlæg af leapfrog » 08 dec 2015 12:27

hehe, elskede den sætning og alle de kommaer, og det med den-første-plade-er-bedst har rigtig nok ofte sandhedsværdi i sig, men når det nærmest er en konsekvent ytring, så bliver det lidt en trope for din profil (og måske også for den typiske svingninger 1.0-profil). det er selvfølgelig også en kvalitet at søge det mest perifære hos en kunstner, jvf. den første plade og det sidste nummer-kommentaren, men stadig sjovt som genkendeligt profil-credo. måske tager jeg fejl. jeg vil i hvert fald få lyttet til den første plade så :)

Brugeravatar
Preapokalypsebawler
Indlæg: 842
Tilmeldt: 05 sep 2011 16:58

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#198 Indlæg af Preapokalypsebawler » 08 dec 2015 16:20

stilhed skrev:jeg tror, jeg synes, debuten, sunchokes, er bedre, selvom the washing machine selvfølgelig er et godt nummer.
Kommateringen er selvfølgelig helt korrekt efter det grammatiske komma, men den her sætning er et godt eksempel på hvorfor flere burde gå over til det nye komma. Alt flow forsvinder jo mellem alle kommaerne.

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#199 Indlæg af Antimatter » 08 dec 2015 16:25

Hvorfor skal der egentligt komma mellem 'synes' og 'debuten'? Det ser helt skørt ud at objektet for synes er hegnet ind mellem kommaer.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
krea
Indlæg: 10455
Tilmeldt: 16 okt 2003 10:59
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

Re: Halvfemserfuzz er tilbage! (og også lidt om Olympia)

#200 Indlæg af krea » 08 dec 2015 22:06

'Sunchokes' er præciserende så der slipper man ikke for to kommaer.

Med valgfrit startkomma ville den se sådan ud:
stilhed skrev:jeg tror jeg synes debuten, sunchokes, er bedre selvom the washing machine selvfølgelig er et godt nummer.
Edit: Nu ser jeg at det ikke var det du spurgte om. Der kommer en ny ledsætning, "debuten er bedre". Han kunne have skrevet "jeg synes, at debuten er bedre" for tydeligere at markere ledsætningen.
En time mere hip end Jon A.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst