Current 93

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -
Indlæg: 6042
Tilmeldt: 29 maj 2004 22:20
Geografisk sted: 2400

Re: Current 93

#141 Indlæg af Jensth » 25 nov 2018 18:33

Efter min mening lyder vinylmixet så meget federe, hvilket er ret underligt.
Forfærdelig og super destruktiv for svingninger.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Current 93

#142 Indlæg af Fisker Thomas » 25 nov 2018 18:50

Nå,jeg tænkte på demoerne. Har egentlig altid hørt cd'en mest af denne, men vil da lige sammenligne.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Aandsamoebe
Indlæg: 299
Tilmeldt: 25 aug 2010 12:35
Geografisk sted: Allokeret/Malplaseret
Kontakt:

Re: Current 93

#143 Indlæg af Aandsamoebe » 02 dec 2018 09:05

Er meget langt fra en ekspert på dette område, men det her er mit ubetingede yndlingsnummer med Current 93:


De her er også gode:



Og så er der selvfølgeligt det ubetingede hit hvor Nick Cave synger, hvilket oprindeligt er an Amerikansk traditional:


Her er det uden Nick's croonen:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"I was young and foolish then,
I feel old and foolish now
"


- They Might Be Giants

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Current 93

#144 Indlæg af Fisker Thomas » 02 dec 2018 09:28

Vinylmixet af Sleep var da meget bedre, egentlig. Hvorfor har jeg aldrig tænkt over det?

"The Seahorse..." er fandeme også et vildt nummer, Aandsamøbe.

Det her med Nick Cave-versioner. På I Am the Last of All the Field that Fell (der er okay uden at være fremragende, som mange af de senere Current 93-ting post-BSATS) er en af de bedste sange den, Nick Cave synger på:



Men så hører man Tibets version (den er på en ep, men ikke oppe på tuben) og opdager, hvor meget federe den er:

"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Current 93

#145 Indlæg af Fisker Thomas » 03 dec 2018 12:18

Current 93 - måske under navnet Nodding God? - skal åbenbart lave musik til en ny Ligotti-filmatisering ...

David Bunting
30. november kl. 21.57
THOMAS LIGOTTI: THE FILM: "IN A FOREIGN TOWN"
WITH MUSIC BY Current 93 & Nodding God: NODDING GOD'S SINGSONG FOR THIS FILM WILL BE RELEASED DIGITALLY AND IMMINENTLY...
IN A FOREIGN TOWN is a short film based on the works of acclaimed horror author Thomas Ligotti.
Written and Directed by Michael Shlain and Produced by Butcher Bird Studios, the film stars Yuri Lowenthal (SPIDER-MAN PS4), Tony Amendola (ONCE UPON A TIME, STARGATE SG:1), David Rees Snell (S.W.A.T., THE SHIELD) and Jack McGraw (GODLESS).
IN A FOREIGN TOWN premiered at the LA SHORTS INTERNATIONAL FILM FESTIVAL in July 2018 and is currently making festival rounds. An online release is anticipated in April 2019.
The film is a proof-of-concept for an anthology series based on Thomas Ligotti’s stories which is currently in development.
https://vimeo.com/285935966?fbclid=IwAR ... jFghmBX9P4
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5273
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Current 93

#146 Indlæg af Hansen » 04 dec 2018 21:29

Rimelig creepy trailer. Skal jeg simpelthen se en film? Nah, det kommer nok ikke til at ske.
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Current 93

#147 Indlæg af Fisker Thomas » 19 sep 2023 11:36

Hvis man nogensinde har stillet sig selv følgende spørgsmål: Hvordan ville Current 93-numre fra før Sleep Has His House lyde med en Sleep Has His House-makeover?, ja, så finder man svaret i denne liveoptagelse fra 1999, The Tonic i New York:



Hvis man savner lidt begravelsesstemning på hjemmekontoret.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16126
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Current 93

#148 Indlæg af Langley » 19 sep 2023 22:35

Fedt at den her tråd er fra 2005 og jeg i 2024 agter at høre ham/dem.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst