paisley underground-tråden

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Utah
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 17 jul 2002 16:27
Spotify: 113177199

#121 Indlæg af Utah » 13 aug 2007 21:27

Har jeg nævnt Sid Griffins soloplader og hans 'Western Electric' projekt? Og er der nogen, der har nævnt Guadalcanal Diary? Orker ikke at kigge tråden igennem,

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

#122 Indlæg af Havemann » 13 aug 2007 22:18

nej, det har du eller andre ikke. nævn dem lige.
lolmao.

Brugeravatar
Utah
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 17 jul 2002 16:27
Spotify: 113177199

#123 Indlæg af Utah » 14 aug 2007 20:17

Well, Sid Griffin, forsanger i The Long Ryders og The Coal Porters og Gene Clark/The Byrds affecionado numero uno (han har skrevet linernotes til blandt andet genudgivelsen af 'No Other') indspillede i 1999 en plade under navnet 'Western Electric'. Hvor Long Ryders og The Coal Porters repræsenterede Griffins ulastelige kærlighed til countryrock, cowpunk, Paisley Underground og Grams 'Cosmic American Music', var 'Western Electric', som pladen også hed, en mere psykedelisk affære, hvor Griffin forsøger at videreføre de psykedeliske countryrock-eksperimenter, som The Byrds satte i gang på plader som 'Fifth Dimension', 'Younger Than Yesterday' og til en vis grad også 'The Notorious Byrd Brothers'. Det er en rigtig studieplade (på coveret ser du bandet i studiet) , hvor Sid Griffin og bandet giver sig god tid til at udforske mulighederne for psykedelisk country, med et resultat, der er drømmende, intelligent, stemningsmættet, forførende og direkte blændende. Post-country. Jeg kan sende et par sange til verdensbedste-mailen, men jeg vil anbefale jer alle at tjekke denne plade ud, hvis I får muligheden. Robyn Hitchcock medvirker også på en enkelt sang.

Griffins to soloplader - 'Little Victories' fra 97 og 'As Certain As Sunrise' fra 05 er i højere grad forankret i folk-rocken, uden dog, at Griffin på nogen måde ignorerer sine rødder i LA-rocken.

Billede

Billede

Billede

virgil

#124 Indlæg af virgil » 14 aug 2007 20:49

tak, utah, det lyder fedt!

jeg har lige skrevet nedenstående om flying color denne uges hn-tråd:

Billede
flying color - flying color

Billede
flying color - look my way b/w dear friend (7" single)

holy mother cow, hvor er det godt, det her! den første (s/t) er fra '87 og ekstremt hard-to-find. singlen er fra '85. jangle pop/paisley underground á la r.e.m. og rain parade. det er takket være perler som disse, lille virgil går på jagt! college radiohit på hit på hit. tidligere medlemmer af the zeros*.


*men lyden har INTET med dem at gøre. bare lige for at understrege det.

Brugeravatar
Farfisa Beat
Indlæg: 272
Tilmeldt: 02 aug 2007 12:15

#125 Indlæg af Farfisa Beat » 15 aug 2007 14:26

Ja, tak for den anbefaling, Utah. Jeg har fundet deres myspace, så der kan interesserede høre (og se) lidt af det.

"Emily in Ginger" er jo decideret smuk.

virgil

#126 Indlæg af virgil » 20 aug 2007 21:13

nogen der hørt ghosthouse - (this) thing called life?

Billede

medlemmer fra green on red, rain parade og paisley underground-legenden legenden over dem alle, steve wynn. fra '96. og skal man dømme pladen efter coveret, lover det jo godt.

Brugeravatar
Utah
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 17 jul 2002 16:27
Spotify: 113177199

#127 Indlæg af Utah » 20 aug 2007 22:15

lille virgil skrev:nogen der hørt ghosthouse - (this) thing called life?

Billede

medlemmer fra green on red, rain parade og paisley underground-legenden legenden over dem alle, steve wynn. fra '96. og skal man dømme pladen efter coveret, lover det jo godt.
Er der ikke snart en eller anden, der gider at skrive noget om den nye Danny & Dusty plade?

Brugeravatar
fatcap
Indlæg: 11523
Tilmeldt: 21 feb 2003 12:29
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

#128 Indlæg af fatcap » 20 aug 2007 23:03

Jeg har lyttet til den seneste Danny & Dusty plade... Den er ganske glimrende, men knap så dusty som den sidste. Lost Weekend lyder jo som det den er, en drukkenboltsplade. Den nye er meget mere tight og der er brugt mere tid i studiet kan man høre.
Den første var god, men jeg tror jeg kommer til at tilbringe mere tid i selskab med denne.

j-sim
Indlæg: 2186
Tilmeldt: 20 jul 2002 14:15

#129 Indlæg af j-sim » 24 aug 2007 12:36

der kommer en three o'clock rarities compilation på et eller andet tidspunkt:
en eller anden dude på paisley-pop yahoo gruppen skrev:I've been asked to help track down a recording of an obscure Three O'clock
song (actually, pre-Three O'clock) entitled Jennifer Only. Here's the story
I just received:

"Its a song we recorded in my room in '81 with Johnny Blazing on guitar. We
gave the only copy of it to Rodney (Bingenheimer) and he played it more than
once. It was before the New Alliance stuff was even recorded. Anyway, in
2002 (a friend of a friend) went on Napster and found the song listed with
Three O'clock stuff, made me a disk and sure enough it was the same
recording we gave to Rodney 21 years gone by {I have lost the disk]. Now a
Three O' Clock Rarities disk is being put together and I would like to
include this."

Please contact me directly at tom.stevens15@ verizon.net.

Brugeravatar
Denner
Indlæg: 6431
Tilmeldt: 14 aug 2005 14:11

#130 Indlæg af Denner » 24 aug 2007 20:17

Nu er tråden blevet så lang, og jeg husker ikke at have læst noget om det da jeg i sin tid læste den, men er der nogen der har, kender, eller ved hvor man kan købe hyggeprojektet Rainy Day med deres selvbetitlede album ? Det skulle eftersigende være medlemmer fra bla. Bangles der her i nye konstellationer laver covers af deres gamle helte. Jeg har været i Sound Station og spørge, men jeg tro jeg fik sagt Rain Parade istedet for Rainy Day. Nogen der kan hjælpe ?
Det forvirrende er at der både findes et røvballebluesrockband med det navn, og at Jayhawks har lavet en plade med den titel.

Her er hvad jeg har fundet om det:
Rainy Day

All Music Guide

This 1984 release was a tribute to Alex Chilton, the Velvet Underground, Neil Young, and other songwriters who influenced many of the so-called "Paisley Revival" bands from the West Coast in the early '80s. Rainy Day is a one-time collaboration of members of the Bangles, Dream Syndicate, Rain Parade, the Three O'Clock, and Opal.

The Bangles' Susanna Hoffs turns in her most stunning vocal performances ever on Bob Dylan's "I'll Keep It with Mine" and The Velvets' "I'll Be Your Mirror," while Opal's Kendra Smith is haunting on Chilton's "Holocaust" and Young's "Flying on the Ground Is Wrong." Throughout this project, the mood is often somber, well-suited to a rainy day. Most of the selections are sparsely arranged acoustic settings, making this an album of sublime beauty.
Senest rettet af Denner 24 aug 2007 20:29, rettet i alt 3 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster