paisley underground-tråden

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Magnus
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 09 sep 2003 00:37
Geografisk sted: Hjemme på slottet

#111 Indlæg af Magnus » 25 sep 2006 02:25

Jodok skrev:http://cgi.ebay.com/RUBBLE-9-House-of-L ... dZViewItem
er der nogen herinde der ved hvad det er (magnus?)?
Det er en eller anden compilation på Bam Caruso (Rubbles fame, en slags Britisk udgave af Voxx?) som jeg ikke kender? Det eneste navn fra pladen som siger mig noget er Paul Roland. Han er til gengæld ... så også - helt utrolig interessant!

En fire - fem skiver på Bam Caruso og den KLART bedste 'jeg vil også være mærkelig og surrealistisk og skizofren og cool og Syd Barrett og skrive mærkelige sange og dø ung (eller blive sindsyg) og gå med høj hat, kappe, monokel, spadserestok, cravat og guld-ur og jeg-ved-noget-du-ikke-ved agtig blik ' - characters fra 80'ernes neo-psych scene ... Robyn Hitchcock (den berømte) Reefus Moons (den mærkelige) Julian Cope (Cope - yeah ...) og Paul Roland (den klart mest interessante!) Roland er - rent musikalsk - mindre interessant ... men hans tekster er ret spændende! Mere eksentrisk end 'nutty' (dvs. sange om Jack The Ripper ect i stedet for sange om insekter og 'Alice gennem spejlet' ect) ...

De to 60'er bands (Wimple Winch og Aquarian Age) som Kathleenturneroverdrive referer til er henholdsvis, ét britisk mod/beat band med - i hvert fald - en killer single, 'Save My Soul' (Fuzz Daddy og Pigmeat Markham - of Club Mau Mau fame - er eksperterne hér) og ét meget, meget, meget, meget, meget, meget interessant UK acid/psych - outfit med Twink og Junior fra Tomorrow (bandets to syre-hoveder) og én evil, twisted KILLER psych - single '10 000 Words In A Cardboard Box' b/w 'Good Wizard Meets Naughty Wizard' på samvittigheden, en slags ... øehm hvad er det det hedder når en bokser slår for at forvirre og for få 'et rigtigt slag' ind ... anyway, det dér - i forhold til 'Think Pink' - skiven. Twinks' 1970 heavy acid/psych - solo album. Her er - http://wfmu.org/listen.ram?show=19350&starttime=1:54:43 Suicide.

Billede

Fed skive! Men tilbage igen ...

Paul Roland.

Jodok - jeg er sikker på at du ville kunne lide det, så tjek ham ud.

Det er meget 80'er/90'er pop-rock - agtigt og ikke særligt psykedelisk, men det er sgu cool anyway. Mærkeligt på den gode måde og på sin vis rater jeg egentlig Roland højere end Hitchcock- og Soft Boys.



DETTE INDLÆG ER SKREVET UNDER PÅVIRKING AF: The New Mix - s/t
My Love Explodes All Over The World For You!

Brugeravatar
Magnus
Indlæg: 2252
Tilmeldt: 09 sep 2003 00:37
Geografisk sted: Hjemme på slottet

#112 Indlæg af Magnus » 26 sep 2006 07:24

Billede


Dén 1982 Green On Red - skive er virkelig fed, endnu engang - tak til Verboten!

james carr jr skrev:
Magnus skrev: Eyes of Mind-Tales of the Turqoise Umbrella (1984)

Voxx-label (ligesom Plasticland) Den har et 'godt ry', Byrds/Strawberry Alarm Clock/Beach Boys/Dukes of Stratosphere - agtig neo psych.
Ja, den plade er faktisk ret fed. Det er mere stille og hippieagtig end Plasticland. Den lyder lidt som Three O'Clock i en mindre poppet og mere sløset og udsvævende udgave.

Det lyder faktisk meget tiltalende. Den må jeg se at få tjekket ud. Det er lidt Salvation Army/Before Three o' Clock - pladen du beskriver for mig der, sådan som jeg (da jeg så coveret for første gang) forstillede mig at den ville lyde -


Billede


FED skive, anyway. En af de bedste neo psych - ting fra 80'erne ... og i det hele taget.

verboten skrev: ... jeg har fundet ganske hemmelige sager med THE THINGS, som udgav pladen "coloured heaven" på voxx i 1984.

Billede

De udgav 2 plader, hvis jeg ikke tager meget fejl.

Den dér husker jeg som sådan rimelig interessant ('Knights of Fuzz'). Hvad siger du til den, Verboten?



Er der egentlig nogen der har hørt Yellow Sunshine Explosion? Tysk band fra cirka 1984 - 1987 (hvis jeg husker korrekt) med én eller to plader på LSD-label (private press) et af de ganske få paisley underground/neo psych bands hvis musik man skal betale en del penge for at få lov til at høre, så vidt jeg ved? En af de mere obskure ting ...



DETTE INDLÆG ER SKREVET UNDER PÅVIRKING AF: LOVE - Da Capo
My Love Explodes All Over The World For You!

Brugeravatar
Jodok
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 23 maj 2004 13:20
Geografisk sted: willemoesgade, bare kom fordi
Kontakt:

#113 Indlæg af Jodok » 26 sep 2006 08:35

den the things plade er nemlig rigtig fed og virkelig poppet!

normalt synes jeg ikke at allmusic tager fejl men her er virkelig et eksempel på én der ikke aner hvad han snakker om:
One of countless demonstrations that, as great as '60s psychedelia and folk-rock were, there's no point in trying to capture the lightning again. There's no excuse to settle for this when the early Love records remain readily available.
Billede

Brugeravatar
james carr jr
Indlæg: 842
Tilmeldt: 20 aug 2002 14:07
Geografisk sted: københavn

#114 Indlæg af james carr jr » 26 sep 2006 10:24

Eyes of Mind er måske ikke helt lige så godt som Salvation Army (som også er en af mine all time favoritter). Det er mindre garageagtigt og meget mere sådan klart, dreamy, Byrds-agtigt, poppet, men uden helt det samme catchy sangskrivningstalent, måske. Hvis det giver mening. Men pladen er fed og nem at finde. Og den er i hvert fald ret Paisley-agtig i hans måde at synge på (hvilket vil sige helt lyst og brite-agtigt). Sådan lidt en mere rent tresseragtig udgave af Game Theory måske. Der er mange baglæns orgler og den slags.

Jeg tror, at The Things lavede tre plader. To på Voxx og bagefter en på Epitaph(!). Det kan også være, at det er et andet band, der lavede den sidste. I hvert fald står den i (den efterhånden udslugte) Paisley Underground-guldmine, som er Beat Pop i Gothersgades baglokale.

Nummer to plade, som hedder noget i retning af Outside My Window, er ret god, så vidt jeg husker.

Edit: Nu sidder jeg lige og hører den der Eyes of Mind-plade, og afslutningsnummeret "Yesterday is Gone" er vildt stærkt!!! Udflippet orgel, lys sang, luftige guitarer!

verboten
Indlæg: 4145
Tilmeldt: 02 jul 2003 13:37

#115 Indlæg af verboten » 28 sep 2006 21:52

Magnus skrev:Dén 1982 Green On Red - skive er virkelig fed, endnu engang - tak til Verboten!
det var/er så lidt. mht. deres andre ting, så kig lidt omkring i tråden. det er meget anderledes, ja. det er rootsrock som utah kan li' og besidder ikke samme psych-faktor som ep'en.
Magnus skrev:
verboten skrev: ... jeg har fundet ganske hemmelige sager med THE THINGS, som udgav pladen "coloured heaven" på voxx i 1984.
De udgav 2 plader, hvis jeg ikke tager meget fejl.

Den dér husker jeg som sådan rimelig interessant ('Knights of Fuzz'). Hvad siger du til den, Verboten?
problemet er lidt, at jeg endnu ikke har fundet den på hverken ebay, musicstack eller hos gemm, så jeg har kun et virkelig dårlig lp-rip på mp3. men der er helt sikkert elementer du vil bryde dig om, magnus. et par af numrene ligger meget på linje med THE RAIN PARADE - bare lidt mere folkede. og som jodok skriver, så skal du ingenlunde stole på allmusic - hvis du finder den så køb den!

hn · THE LONG RYDERS · native sons
"run dusty run", som alle burde se og høre her er røvballe af den gode slags.
nu mener jeg forretning!

j-sim
Indlæg: 2186
Tilmeldt: 20 jul 2002 14:15

#116 Indlæg af j-sim » 28 sep 2006 22:17

verboten skrev: hn · THE LONG RYDERS · native sons
"run dusty run", som alle burde se og høre her er røvballe af den gode slags.
supercool video der. går den også i stå ved 1.46 hos andre?

faldt så lige over et sjovt lille interview: Sid Griffin and Greg Sowders talk about the Long Ryders' influences and explain why Country is the same as Punk (The Cowboy Punkies?) "Gram Parsons would be in a punk band today" det kan jeg faktisk et eller andet sted sagtens forestille mig.
Senest rettet af j-sim 28 sep 2006 22:26, rettet i alt 1 gang.

verboten
Indlæg: 4145
Tilmeldt: 02 jul 2003 13:37

#117 Indlæg af verboten » 28 sep 2006 22:20

j-sim skrev:går den også i stå ved 1.46 hos andre?
ikke hos mig. men den kører dog ikke helt i sync til sidst, hvilket generelt er et problem hos youtube. hos mig er det.
nu mener jeg forretning!

j-sim
Indlæg: 2186
Tilmeldt: 20 jul 2002 14:15

#118 Indlæg af j-sim » 28 sep 2006 22:45

der er jo masser af sjove long ryders ting på youtube. videoen til i had a dream kunne måske også postes i tråden om dårlige musikvideoer. det er i hvert fald en lidt underlig video, med en yuppie der løber (forvirret?) rundt :arrow: http://youtube.com/watch?v=iI1RLVEywRk

Brugeravatar
Utah
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 17 jul 2002 16:27
Spotify: 113177199

#119 Indlæg af Utah » 29 sep 2006 01:04

Det hører nok til i "We'd Be Absolutely Fucked Without Peter Buck"-tråden, men jeg har igennem den seneste tid i den grad genopdaget min kærlighed til Drivin N'Cryin. Især "Fly Me Courageous", som iøvrigt har historiens grimmeste cover, er jo rystende god - især "Let's Go Dancing" som er noget af det smukkeste jeg har hørt. Jeg bliver ved med at prøve at huske mig selv på at anbefale lortet til Foxtrot, men den glipper sgu hver gang

Billede

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

#120 Indlæg af Havemann » 13 aug 2007 21:06

det var ellers en fed tråd. er der ikke nogen, der har nogle nye anbefalinger?
lolmao.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst