Nyt fra Blonde Redhead

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
pernille
Indlæg: 1033
Tilmeldt: 12 jul 2002 18:19
Geografisk sted: København K
Kontakt:

#11 Indlæg af pernille » 14 mar 2007 14:08

JFK skrev:Hvor har du den fra?
søde damer har søde kontakter.
fatcap skrev:
pernille skrev:titelnummeret lyder som mew, uaargh :(
Men det gjorde de jo allerede i stor stil på Misery Is A Butterfly.
nej, det synes jeg ikke. mews melodier var aldrig så gode. der er bare noget ved trommerne på titelsangen "23" som er totalt-mew. de er aaalt for langt fremme i lydbilledet... måske ville jeg bare lidt ønske at ham den italienske tvilling ikke var så god til at spille trommer.

Dronekræmmeren skrev:Der er mange kardinaler rundt omkring, der sidder og fortryder deres stemmegivning i foråret '05.
I stemte på en partypave, I fik en partypave.
Excuse me while I kiss this guy

Brugeravatar
fatcap
Indlæg: 11523
Tilmeldt: 21 feb 2003 12:29
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

#12 Indlæg af fatcap » 14 mar 2007 14:11

pernille skrev:
fatcap skrev:
pernille skrev:titelnummeret lyder som mew, uaargh :(
Men det gjorde de jo allerede i stor stil på Misery Is A Butterfly.
nej, det synes jeg ikke. mews melodier var aldrig så gode. der er bare noget ved trommerne på titelsangen "23" som er totalt-mew. de er aaalt for langt fremme i lydbilledet... måske ville jeg bare lidt ønske at ham den italienske tvilling ikke var så god til at spille trommer.

At de lød som Mew, var ellers det første jeg tænkte da jeg for et par år siden satte Misery Is A Butterfly på grammofonen... Det pussenussede univers er som tyvstjålet ud af røven i Mew's univers.
Misery Is.. er en god plade, og hvis Mew ligheden er mere tydelig på den nye - ja så er det selvfølgelig beklageligt.

lasse høgh
Indlæg: 51
Tilmeldt: 12 mar 2007 19:27
Geografisk sted: kbh ø

#13 Indlæg af lasse høgh » 14 mar 2007 16:45

pernille skrev:
JFK skrev:Hvor har du den fra?
søde damer har søde kontakter.
hvordan er/blir man en sød dame? i want twentyfhree
er der sparet meget på den "ekstravagante" instrumentering på 23, i forhold til misery..? synes det klædte blonde godt!

Brugeravatar
JFK
Indlæg: 121
Tilmeldt: 30 apr 2005 11:04
Geografisk sted: Desolation Row
Kontakt:

#14 Indlæg af JFK » 14 mar 2007 17:20

pernille skrev:søde damer har søde kontakter.


Hmm....
"Interpol und Deutsche Bank, FBI und Scotland Yard
Finanzamt und das BKA haben unsere Daten da"

Brugeravatar
kiltman
Indlæg: 1666
Tilmeldt: 31 aug 2002 16:09
Spotify: aesel
Kontakt:

#15 Indlæg af kiltman » 14 mar 2007 17:22

mmm... :D
Billede

Brugeravatar
chris
Indlæg: 7573
Tilmeldt: 23 apr 2008 12:15
Geografisk sted: 2200

#16 Indlæg af chris » 14 mar 2007 17:31

den eneste lighed mellem mew og misery... er pivestemmer. misery lyder som go gammeldaws fransk pop og den lyd er meget meget langt fra det mew jeg har hørt. helt ude i hampen sammenligning
*HIK*

Brugeravatar
pernille
Indlæg: 1033
Tilmeldt: 12 jul 2002 18:19
Geografisk sted: København K
Kontakt:

#17 Indlæg af pernille » 14 mar 2007 21:08

lasse høgh skrev:
pernille skrev:søde damer har søde kontakter.
hvordan er/blir man en sød dame?
som udgangspunkt er det mest praktisk at være en pige...
lasse høgh skrev: er der sparet meget på den "ekstravagante" instrumentering på 23, i forhold til misery..?
altså, nogle numre er som planket fra 'misery is a butterfly'-pladen, mens andre er langt mere ...ehm, eksperimenterende. men vel at mærke ikke på den dér "okay-steve-shelley-kigger-på-vi-må-nok-hellere-gå-amok-og-skrige-og-støje"-måde. de har som sagt leget lidt med nogen 80er-agtige synthesizers og den dér stemme-forvrænger som cher brugte på 'believe'. og endelig... maaan, I hate to break it to you-agtigt: et keane-agtigt klaverstykke :cry:
Excuse me while I kiss this guy

Brugeravatar
JFK
Indlæg: 121
Tilmeldt: 30 apr 2005 11:04
Geografisk sted: Desolation Row
Kontakt:

#18 Indlæg af JFK » 14 mar 2007 22:09

pernille skrev:altså, nogle numre er som planket fra 'misery is a butterfly'-pladen, mens andre er langt mere ...ehm, eksperimenterende. men vel at mærke ikke på den dér "okay-steve-shelley-kigger-på-vi-må-nok-hellere-gå-amok-og-skrige-og-støje"-måde. de har som sagt leget lidt med nogen 80er-agtige synthesizers og den dér stemme-forvrænger som cher brugte på 'believe'. og endelig... maaan, I hate to break it to you-agtigt: et keane-agtigt klaverstykke :cry:
Tja...jeg glæder mig til selv at hører "23" og jeg tror sgu ærligt talt ikke jeg hverken for associationer til Mew, Keane eller Human League! Jeg synes de tre nye sange på MySpace er fede, især er jeg vild med "Publisher".
"Interpol und Deutsche Bank, FBI und Scotland Yard
Finanzamt und das BKA haben unsere Daten da"

Gaddisfly
Indlæg: 1974
Tilmeldt: 11 nov 2004 10:19
Geografisk sted: København

#19 Indlæg af Gaddisfly » 15 mar 2007 08:55

Hvis det stod til mig skulle de lave en ny á la citronpladen, og ikke endnu sådan en omgang lækkertrist café latte-musik.
You're leaving us all.

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2776
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

#20 Indlæg af Dan Dare » 15 mar 2007 12:13

nogle der ved hvornår den kommer på gaden, for alle os der ikke er søde damer?
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst