post rock anbefalinger

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Stagger Lee
Indlæg: 199
Tilmeldt: 18 sep 2007 22:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

#111 Indlæg af Stagger Lee » 22 sep 2007 19:39

Mange tak for den varme velkomst - også fra dig Satirejohn :P

Jeg bemærkede godt at tråden var gammel, men tænkte også, at det var en alle post-rock interesserede, altid kunne læse for at få inspiration.

Er du bekendt med the Silent ballet cd'erne man kan hente fra Last.fm Tagman? det er compliations man frit og gratis kan downlade med mindre post-rock bands, som er en rigtig god måde at finde nye post-rock bands på.

linket her er til gruppen The Silent Ballet på Last.fm - øverst der er der et link til de sider, hvor man kan downloade musikken

http://www.last.fm/group/The+Silent+Ballet

Igen tak for den varme velkomst :)

Brugeravatar
tagman
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 20 jul 2002 22:51
Geografisk sted: 1 AE fra Solen
Kontakt:

#112 Indlæg af tagman » 22 sep 2007 19:50

Ah fedt... skal kigges ud. Deres download server er godt nok ikke alt for hurtig. Synes det er svært at komme ind i kontemporær post-rock, fordi der er så meget gammelt derude, som jeg ikke har fået lyttet. P.t. er det Rodan, som vist var et band, hvis medlemmer formede Rachel's.. dem du nævnte, som jeg så ikke har fået lyttet endnu. Er de li'som Rodan eller June of 44?

Åh forresten... skynd dig at skalere din avatar lidt ned :wink:

Brugeravatar
fatcap
Indlæg: 11523
Tilmeldt: 21 feb 2003 12:29
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

#113 Indlæg af fatcap » 22 sep 2007 20:39

måske en idé med en lidt mindre avatar stagger lee, ellers varer det ikke længe før din ankomst er glohed.

Brugeravatar
Stagger Lee
Indlæg: 199
Tilmeldt: 18 sep 2007 22:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

#114 Indlæg af Stagger Lee » 23 sep 2007 10:50

tagman skrev:Ah fedt... skal kigges ud. Deres download server er godt nok ikke alt for hurtig. Synes det er svært at komme ind i kontemporær post-rock, fordi der er så meget gammelt derude, som jeg ikke har fået lyttet. P.t. er det Rodan, som vist var et band, hvis medlemmer formede Rachel's.. dem du nævnte, som jeg så ikke har fået lyttet endnu. Er de li'som Rodan eller June of 44?

Åh forresten... skynd dig at skalere din avatar lidt ned :wink:

Så har jeg fundet mig en mindre avatar.. :)

Jeg kender hverken Rodan eller June of 44 desværre, så det kan jeg ikke udtale mig om.

Brugeravatar
tagman
Indlæg: 1365
Tilmeldt: 20 jul 2002 22:51
Geografisk sted: 1 AE fra Solen
Kontakt:

#115 Indlæg af tagman » 23 sep 2007 10:58

Stagger Lee skrev:Jeg kender hverken Rodan eller June of 44 desværre, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Haha... typisk... "Dem kender jeg ikke... men kender du dem her?" ... "Nej, dem kender jeg ikke... men kender du dem her?" ... "Nej, dem..."

Rodan er et band, der kommer fra samme tid og by som Slint... og derfor lyder de utroligt meget på samme måde; man kunne godt snakke om plagiat, men eftersom Slint ikke rigtig gad følge deres nyskabelse op, er det kun med rette, at der er nogle andre, som overtog og videreførte.. synes godt man kan sige, at de overgik Slint rent musikalsk, så hvis man er i stand til at se bort fra, at de ikke er 100% originale, så er der en stor oplevelse på 'Rusty'.

http://www.myspace.com/rodanrusty

God ny avatar... det er fra Coffee & Cigarettes, ik'!? Den fattede jeg aldrig.

Brugeravatar
Stagger Lee
Indlæg: 199
Tilmeldt: 18 sep 2007 22:47
Geografisk sted: København
Kontakt:

#116 Indlæg af Stagger Lee » 23 sep 2007 11:09

Okay de lyder som nogen man helt bestemt må tjekke ud ved første mulige lejlighed.

Avartaen er fra Coffe and Cigarettes, ja..

Brugeravatar
not_batman
Indlæg: 7019
Tilmeldt: 20 jul 2004 00:21
Geografisk sted: det første hus i rækken...

Re: post rock anbefalinger

#117 Indlæg af not_batman » 21 feb 2019 10:28

jeg hiver lige den her frem igen istedet for at starte en ny tråd.

er der andre end undertegnede, der stadig digger postrock hér små 15-20 år efter, det lissom var the shit?

anyhows, hvis der er - så bør du tjekke zhaoze ud.

https://zhaoze.bandcamp.com/

traditionelle kinesiske instrumenter møder vesterlig postrock i sådan en varm og nærmest ambient gråzone. anbefales på det kraftigste!
#livet er en prøvelse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst