paisley underground-tråden

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Utah
Indlæg: 10861
Tilmeldt: 17 jul 2002 16:27
Spotify: 113177199

#141 Indlæg af Utah » 17 sep 2007 12:23

Denner skrev:Det forvirrende er at der både findes et røvballebluesrockband med det navn, og at Jayhawks har lavet en plade med den titel.
Nu hedder den jo 'Rainy Day Music', så det burde hjælpe lidt på forvirringen

Brugeravatar
james carr jr
Indlæg: 842
Tilmeldt: 20 aug 2002 14:07
Geografisk sted: københavn

#142 Indlæg af james carr jr » 09 nov 2007 11:49

lille virgil skrev:Næh, hvor er flying Color gode.
Nu fandt jeg lige Hector-pladen til 5 dollars i sådan en internet-tilnudskasse. Det er Hector Pensaloas soloplade - ham der spillede bas i FC. Den skal du tage at se, om du ikke kan finde. Total stærk plade! I hvert halvdelen er topklasse, catchy guitarrock, der lyder lidt som FC i en mere slidt version.

Brugeravatar
Havemann
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 25 mar 2005 22:29
Geografisk sted: 2500

#143 Indlæg af Havemann » 14 apr 2008 18:56

nu har jeg jo nævnt det før, men Jupiter Affect's - Instructions of the Two ways of becoming alice er en virkelig virkelig god paisley/neo/indie-popplade. Michaels stemme er stadig i topform, og numre som "goodbye arthur (le morte d' arthur)", "inside (isis rinsing)" og "drucilla i dig your scene" er fabelagtige popperler med orgel, jangly guitarer og michaels tøsestemme i front. når man finder jupiter affect frem fra gemmerne, ved man, at det er ved at være forår. den passer perfekt til solskin, nyslået græs, voldsomme forkølelser, kriller i maven (når man ser den pige, man godt kan li'), øl og cykelture i solen.

jeg synes, det er den bedste post-the three o'clock-plade michael har begået.

det er lige noget for jannik.
lolmao.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16139
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: paisley underground-tråden

#144 Indlæg af Langley » 16 nov 2018 11:40

Nogle der har noget at tilføje til den her 10 år gamle tråd inden jeg går ombord i den?
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
dreambydream
Indlæg: 1055
Tilmeldt: 18 maj 2010 01:02

Re: paisley underground-tråden

#145 Indlæg af dreambydream » 18 nov 2018 13:50

Jeg kan rekapitulere. De essentielle er vel nogenlunde disse:

The Dream Syndicate - The Days of Wine and Roses
The Dream Syndicate - Medicine Show
Green on Red - Gravity Talks
Opal - Happy Nightmare Baby
Opal - Early Recordings
The Rain Parade - Emergency Third Rail Power Trip
Thin White Rope - Moonhead

Dream Syndicate blev gradvis kedeligere efter Kendra Smith forlod bandet. Hendes to soloalbum er fremragende (og vil jeg nok egentlig hellere høre i dag end selv The Days of Wine and Roses, som jeg næsten har hørt til døde), men har ikke så meget med "genren" at gøre. Lidt samme historie med Green on Red, som også blev kedeligere. Gas Food Lodging er dog også en fed nok plade.
Rain Parade-albummet er noget af det mest formfuldendte for "genren" og alle sangene er virkelig gode, men det er måske ikke så slidstærkt, fordi det bliver lidt for retro-nostalgisk (ja, simpelthen paisley-agtigt). Der er Thin White Rope et langt mere originalt band, selvom de fleste af deres album er temmelig ujævne (niveauet er dog generelt højt og ikke så dalende, så her har man mere lyst til faktisk at gennemlytte diskografien).
28th Day (Barbara Mannings første band) er også rigtig godt, men det er nok ikke helt listemateriale. All-star bandet Rainy Days coverplade er også fin.
Long Ryders er bøvet. Three O' Clock har altid slået mig som et letvægterband. True West har jeg aldrig hørt. Man kunne selvfølgelig også tage The Bangles med, fra før de blev store, men heller ikke helt listemateriale, selvom "Real World" er en fabelagtig sang.
Hvis man vil regne Game Theory med, så skal alle deres album vel nærmest på, men det er næsten synd at kalde dem paisley underground. Og til sidst har jeg lyst til at bemærke, at det er det glade vanvid at nævne The Soft Boys i denne sammenhæng.

Hvad har jeg glemt?

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Indlæg: 4394
Tilmeldt: 05 maj 2008 16:45

Re: paisley underground-tråden

#146 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 19 nov 2018 10:05

Hvad dbd siger. Bortset fra, at jeg faktisk bedre kan lide Gas Food Lodging. Det er selvfølgelig mere Neil Young end Paisley Underground, men det er den bedste Neil Young-plade, som Neil Young ikke selv har lavet, tror jeg nok. Det er fedt.
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16139
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: paisley underground-tråden

#147 Indlæg af Langley » 19 nov 2018 10:44

Long Riders/Coal Porters kender jeg men jeg vidste ikke det regnes for et PU band. Det er rigtig nok på den mere useriøse pastiche agtige side.

Er gået ombord i Dream Syndicate fra en ende af.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
kasper kål
Indlæg: 7799
Tilmeldt: 19 jul 2002 18:12
Geografisk sted: 2450 Apathy

Re: paisley underground-tråden

#148 Indlæg af kasper kål » 19 nov 2018 22:42

Lang skrev:
19 nov 2018 10:44
Long Riders/Coal Porters kender jeg men jeg vidste ikke det regnes for et PU band. Det er rigtig nok på den mere useriøse pastiche agtige side.

Er gået ombord i Dream Syndicate fra en ende af.
Fortsæt endelig med Steve Wynns soloudgivelser bagefter. Holder et højt niveau hele vejen.

Long Ryders hører helt klart med i Paisley Underground-kataloget.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst