Den næste Radiohead-tråd

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Indlæg: 4394
Tilmeldt: 05 maj 2008 16:45

Re: Den næste Radiohead-tråd

#101 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 21 jun 2017 14:49

Tonic Satan skrev:Jeg koncentrerede mig mest om at være kisteglad. Og tør.
DSHOIG?
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
La Mouche
Indlæg: 14437
Tilmeldt: 16 nov 2005 17:19

Re: Den næste Radiohead-tråd

#102 Indlæg af La Mouche » 22 jun 2017 17:01

den anden af tre musikvideoer med nye/gamle jubilæumsobskuriteter:

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Indlæg: 4394
Tilmeldt: 05 maj 2008 16:45

Re: Den næste Radiohead-tråd

#103 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 13 jan 2018 14:57

Den her fra RYM skal altså lige op og vende:
averysgore skrev:Recently a friend brought up Middle of Nowhere and I said, "It's not a bad album. I like it better than OK Computer." Fortunately for me, he gave a "ok, whatever" response and didn't want to argue - it could have been disastrous for me if he had. I thought, why not give it a try?

ALBUM BATTLE: MIDDLE OF NOWHERE v. OK COMPUTER

1. Thinking of You v. Airbag

Thinking of You has a great catchy chorus that's a whole lot more comprehensible than Airbag's. Whoooole tiiimmmee... 1-0

2. MmmBop v. Paranoid Android

OK, OK, I have to go with Paranoid Adenoid here, otherwise I'd *really* piss you all off. 1-1

3. Weird v. Subterranean Homesick Alien

Let's see, ripping your title from Dylan or ripping your opening vamp from "Lady In Red"? Just kidding, both are pretty nice, and "Weird" has a fine bridge. Tie. 1-1

4. Speechless v. Exit Music (for a Film)

No, I absolutely can't resist that eerie Mellotron and bass pedal work on the amazing Exit Music. Too bad, since I like Speechless too (with Taylor's most blatant M. Jackson imitation!). 1-2

5. Where's The Love v. Let Down

Let Down is definitely an emotional highlight for me. I do like the pre-chorus on "Where's the Love" ("you're thinking that it's me you're fooling") but the actual chorus is rote. 1-3

6. Yearbook v. Karma Police

Tie. Blatant Beatles ripoffs are absolutely unacceptable on my watch, but so are godawful dirges about the kid who missed class picture day. Pass these by. 1-3

7. Look At You v. Fitter Happier

Fitter Happier is unsettling enough to earn its place on the album. Look at You isn't much. 1-4

Uh oh. Things aren't looking good for Hanson.

8. Lucy v. Electioneering

Lucy! Some fine easygoing vocals from Zac and lonesome hobo harmonica. 2-4

9. I Will Come To You v. Climbing Up The Walls

Tie. Both are very good, specifically the drumming in the latter and the harmonies in the former. 2-4

10. A Minute Without You v. No Surprises

I always found No Surprises overrated, and anyone could have come up with that main doinky riff. Minute has underappreciated Isaac's vocals, and the chorus has accurate math, so it gets the edge. 3-4

11. Madeleine v. Lucky

Madeleine slaughters Lucky! You know it, don't try and pretend. 4-4

12. With You In Your Dreams v. The Tourist

Remember me, remember me... 5-4

Hanson wins!! Maybe in 1997 I couldn't tell which flower was gonna grow, was it going to be a daisy or a rose,

but Radiohead remains the less impressive daisy.
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
J Spaceman
Indlæg: 10983
Tilmeldt: 19 jan 2004 04:02
Geografisk sted: London

Re: Den næste Radiohead-tråd

#104 Indlæg af J Spaceman » 15 jan 2018 12:26

Det er virkelig sjovt! :lol:

Jeg har godt nok aldrig hørt "Middle of Nowhere", men han beskriver nærmest præcis mine tanker om alle sangene på OK Computer.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14767
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Den næste Radiohead-tråd

#105 Indlæg af Tonic Satan » 15 jan 2018 12:33

J Spaceman skrev:Jeg aner ikke, hvad der er sjovt ved sammenligningen, men tak for en oplagt lejlighed til at lyde som en fucking knækket plade for gang nummer en milliard på Svingninger!
:o
Løft dog niveauet lidt, menneske. Selv trolling er du doven med.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
J Spaceman
Indlæg: 10983
Tilmeldt: 19 jan 2004 04:02
Geografisk sted: London

Re: Den næste Radiohead-tråd

#106 Indlæg af J Spaceman » 15 jan 2018 13:49

Jeg tror, du misforstår mig. Det var ikke bare trolling. :o

Min pointe er bare, at han fremhæver Let Down som albummets absolutte højdepunkt, og han elsker også Exit Music. Han skriver, at han finder No Surprises overvurderet med et kedeligt og uinteressant underliggende riff, og han er generelt kritisk overfor side b. Det er præcis sådan, jeg har det med pladen.

Det er ikke bare Radiohead bashing. Han er jo også positivt stillet overfor nogle sange, hvilket jeg også er.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
tårer
Indlæg: 929
Tilmeldt: 02 mar 2008 10:08
Geografisk sted: concrete desert

Re: Den næste Radiohead-tråd

#107 Indlæg af tårer » 21 jan 2018 20:02



:)

NB hvis der sidder en Thom-fan og ikke har hørt bonus-kassetten med hyggeting fra OKC-indspilningerne, så kan den høres her: https://soundcloud.com/user-119772903/s ... ok-casette
Dialingleft skrev:
15 okt 2021 19:48
Alt er fra det land i vesten som har det mest forskellige system fra det du fucking bor i. Jesus mand. Seriøst.
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst