Svingningers Store Rock Orkester Tier List: The Cure

Lister over bedste plader, singler, kunstnere osv.
Besvar

The Cure er...

S-tier
19
30%
A-tier
24
38%
B-tier
19
30%
C-tier
0
Ingen stemmer
D-tier
1
2%
F-tier
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 63

besked
Forfatter
Brugeravatar
haile lassie
Indlæg: 7350
Tilmeldt: 26 jul 2007 16:05
Spotify: 113262106

Svingningers Store Rock Orkester Tier List: The Cure

#1 Indlæg af haile lassie » 14 nov 2023 09:31

Det er tid til at tage gribe hammeren og kalde til domsafsigelse. Det er tid til at lege Gud; være som Dredd = judge, jury, executioner.

Vi skal nemlig endegyldigt placere verdens største rockorkestre (og rock-solister) - fra tidernes morgen til nu - i en såkaldt tier list, dvs. give dem den plads i musikhistorien, som vi synes, at de fortjener.

Hvert band får kun én uge til at blive gransket af the court of Svingninger. Jeg forventer forsvarstaler og bidske angreb. Afstemningen varer tre dage og bliver altafgørende for bandets placering på tier listen.

Spørgsmål til inspiration:
Hvad har bandet bidraget med i det store hele - hvis noget? Hvordan mærker man dets indflydelse og er det til det gode?

Er bandet ekstremt undervurderet og fortjener måske en højere placering end man ellers skulle tro ud fra omtale?

Har de hele karrieren redet på en bølge af overvurdering eller er de faktisk så fede som musikpressen siger?

Vil "man" stadig lytte til bandets musik om 50 år?

Er bandets diskografi forholdsvis konsistent - eller har de kun én klassiker, der giver dem adgang til de højere tiers - eller er deres diskografi så spotty, at de - trods førnævnte klassiker - daler så meget i kvalitet, som karrieren skrider frem, at de ikke fortjener en høj placering?

---------
En hurtig forklaring på de forskellige tier levels:

S= GOAT-level
A = Near GOAT-level
B = Inflydelsesrige og populære, men med elementer, der trækker ned.
C = Gode, men ujævne og overvurderede
D = Forglemmelige og meget ujævne
F = Straight up dårligt. Fortjener ikke at blive husket af nogen (enten på grund af alt for elendig musikalsk "output" eller for negativ indflydelse på kulturen)

Og således ser den opdaterede liste ud:

Billede
Senest rettet af haile lassie 12 feb 2024 09:11, rettet i alt 97 gange.
bud count: 0

Brugeravatar
haile lassie
Indlæg: 7350
Tilmeldt: 26 jul 2007 16:05
Spotify: 113262106

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List

#2 Indlæg af haile lassie » 14 nov 2023 09:35

Vi åbner ballet med

PANTERA

Billede

Hvor skal de placeres på Svingningers Store Rockorkester Tier List?

Afstemningen løber til tirsdag d. 21/11 kl. 12.00.
bud count: 0

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11835
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#3 Indlæg af andreassyr » 14 nov 2023 09:39

Sgu ked af at jeg intet har at bidrage med når det gælder Pantera, for trådoplægget er da lige sådan et man havde gået og drømt om, uden at man egentlig vidste det.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
fabriz
Indlæg: 8413
Tilmeldt: 13 jul 2005 18:30

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#4 Indlæg af fabriz » 14 nov 2023 10:03

Feeeed tråd!

- og det var et skulderklap til Haile Lassie og ikke til Dimebag.
Lorte orkester. Fortjener ikke at blive husket. Troede som teen at Cemetery Gates var fed, og når man nu elskede Sergio Leone OG metal, var man da nødt til at elske en CD, der bar titlen Cowboys From Hell. Men hold nu kæft, det er jo noget lort. Riffet i Walk er OK, hvis man forestiller sig, at man laver sin wrestling-walk-on til den. Lytte til den i bilen? No fucking way.

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2780
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#5 Indlæg af EHG » 14 nov 2023 10:12

Det er simpel bøllemusik. Tiltrækker de værste former for metalfans. Phil Anselmo er en kolossal idiot. Gudedyrkelsen af Dimebag er ulidelig. Hele #Myten om Pantera er ulidelig. Når det er sagt, har Cowboys, Vulgar og Far Beyond lidt samme bajereffekt som AC/DC (nu foregriber jeg måske noget) - det er musik der egner sig perfekt til at slukke hjernen og hamre. Netop derfor har jeg hørt en del Pantera i mine formative metalår - og hører dem stort set ikke længere.

Jeg ville til gengæld ikke være foruden Down's debutplade, og alene dens goodtimes vibe trækker Pantera og idioten Anselmo op på tier D. Meeeeeeh. Kan ikke hade dem.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28339
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#6 Indlæg af Fisker Thomas » 14 nov 2023 10:14

F. Fortjener ikke at blive husket af nogen, har haft en rædsom indflydelse på metal, da de var store. Jeg har ikke hørt Power Metal og det før; måske havde de fortjent at blive husket som et over middel kultband, men det blev annulleret, da de lavede deres dumme groovethrash og gjorde det stort.
Senest rettet af Fisker Thomas 14 nov 2023 10:39, rettet i alt 1 gang.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Enola Gay
Indlæg: 3921
Tilmeldt: 07 nov 2005 17:13
Geografisk sted: Smeerenburg

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#7 Indlæg af Enola Gay » 14 nov 2023 10:32

Sidder og lytter til Vulgar Display of Power, som jeg tidligere har sagt, at jeg i svage øjeblikke oplever en pervers glæde ved, men det er jo virkelig det værste lort. Det er lyden af lunkne dåseøl, fritureforkalkede årer og partnervold.

Var klar med F-tasten, men så tænkte jeg, burde man objektivt set vurderer dem højere på grund af det aftryk, de trods alt har efterladt? Så googler jeg "Bands inspired by Pantera" og bliver af internettet præsenteret for følgende rædselsliste:

Machine Head.
System Of A Down.
Sepultura.
Black Label Society.
Spirit Adrift.
Lamb of God.
Soulfly.
Slipknot.

Kæmpe stort F.

Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9420
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#8 Indlæg af satirejohn » 14 nov 2023 10:40

Kæmpe kæmpe stor indflydelse. Næsten udelukkende til det værre. Kan tolkes både som et B og et F.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28339
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#9 Indlæg af Fisker Thomas » 14 nov 2023 10:45

Et forsvar for Pantera ville være, at de holdt liv i metallen som mainstreamfænomen i en periode, hvor metallen var meget langt fra mainstream. Et svar til det forsvar kunne være: "Luk røven. Hvis det skal være på den måde, kan det være lige meget."

Så ville forsvareren nok sige, at Pantera var med til at trække kunder ind i metalbutikken og fungerede som gateway drug til noget bedre, og svaret ville stadig være det samme. Eternal unhails.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2780
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Svingningers Store Rockorkester Tier List: Pantera

#10 Indlæg af EHG » 14 nov 2023 10:51

Enola Gay skrev:
14 nov 2023 10:32
Var klar med F-tasten, men så tænkte jeg, burde man objektivt set vurderer dem højere på grund af det aftryk, de trods alt har efterladt? Så googler jeg "Bands inspired by Pantera" og bliver af internettet præsenteret for følgende rædselsliste:

Machine Head.
System Of A Down.
Sepultura.
Lamb of God.
Soulfly.
Slipknot.
Rammstein, Megadeth, Hammerfall, Dimmu Borgir og Amon Amarth og så har du ellers EHG's formative metalår udpenslet. Det gik lige i hjertekulen i 8 klasse. Jeg ville gerne lade tvivlen komme Pantera til gode, og godtage dem som et gatewaydrug til #denrigtigemetal, men størstedelen af Copenhellsegmentet kommer aldrig videre, og så ryger gatewaydelen lidt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst