Roskilde Festival 2023

Besvar
besked
Forfatter
j-sim
Indlæg: 2186
Tilmeldt: 20 jul 2002 14:15

Re: Roskilde Festival 2023

#121 Indlæg af j-sim » 04 jul 2023 00:00

leapfrog skrev:
03 jul 2023 18:54
Ret skuffet over Platform-scenen i år. Clarissas show er nice, men resten var lidt undervældende.
Udover Clarissa hørte jeg Gabber Modus Operandi og Lyra Valenza på Platform. Og det var muligvis de tre bedste koncerter for mig. Det var så også de eneste tre ting jeg hørte der i år. Hvor jeg sidste år hørte tre ting bare på en endagsbillet, der også alt sammen var virkelig godt. Så måske har du en pointe. Kæmpe fan af den scene som koncept uanset hvad.

Derudover synes jeg Blur, Electric Wizard, Minyo Crusaders, Debbie Sings, Gyedu-Blay Ambolley, Sudan Archives, Koloah, Lady Neptune, Caroline Polacheck og Two Shell alt sammen var virkelig godt. Jeg havde ikke været afsted på en hel Roskilde Festival siden 2017 og er totalt klar på den nye stil, selvom jeg vist slet ikke fik hørt noget queer rap.

Brugeravatar
Josti
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 27 mar 2004 17:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Roskilde Festival 2023

#122 Indlæg af Josti » 04 jul 2023 12:59

Godkendt Roskilde. Man får selvfølgelig aldrig set halvdelen af det, man gerne vil, men sådan er det.

Fever Ray var godt, og nærmest en perfekt start på musikprogrammet. Kendrick var mega fedt, og ja, som det allerede er skrevet var det skægt at se alle kidsne gå amok over det. Helt berettiget. Brimheim var også ret godt, det jeg så af det.

Torsdag var Busta Rhymes en skandale, og jeg kan ikke forestille mig, at ret mange har holdt ud særligt længe. Sudan Archives var sådan 4/6, og jeg tror egentlig godt, at det kunne have været bedre. Rina Sawayama var lidt for ligegyldigt, og nogen sagde at det var playback. At headset-mikrofonen ofte ikke var foran munden, og at det lød ad helvede til, da hun fik en håndholdt mikrofon. Dry Cleaning kunne jeg ikke helt koncentrere mig om, og ville gerne have hørt Soul Glo, men da jeg først var kommet ind i Gloria var der jo 400 grader varmt. Jeg havde det dårligt torsdag, så jeg måtte have pitstop i teltet og missede derfor Tove Lo. Kom dog op igen til Electric Wizard og det tog fuldstændig røven på vejen. Hold kæft, det var fedt. Sluttede med Prisma, der helt som forventet var suverænt.

Startede fredag med at høre Blurs lydprøve, og det var skægt. Fik også lige et par numre, som de ikke spillede til koncerten. Under koncerten stod jeg sammen med 12 gode venner, og det var bare en god skråle med-fest. Er lidt ærgerlig over at misse Rosalia, men sociale forpligtelser vandt. Fik også set lidt af Body Type og Japanese Breakfast, som var fedt nok uden at være helt oppe at ringe. Jockstrap virkede fuldstændig ugidelige.

Hvis der er en ting, hvor jeg overhovedet ikke forstår hypen, så er det Black Country, New Road. Fuck, hvor var det dårligt og irriterende. Gik i stedet over til Weyes Blood, og det passede godt til eftermiddagsviben. Blev lokket med over til Whitney, selvom jeg var skeptisk, og det var heller ikke særlig godt. Kom forbi crowden til Tobias Rahim, og han er sgu cool nok, men blev ikke hængende så længe. Ville gerne have set Tinariwen og Caroline Polacheck, men missede det. Sluttede med Sorry, som har fået stor kritik, men jeg synes, det var virkelig godt. Måtte godt have larmet mere. Lørdag blev jeg hurtigt ramt af udmattelse, og kunne ikke holde den kørende til afslutningsprogrammet.
Den persona, I lige har oplevet, er en karakter ved navn The Goddess of Justice.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst