Copenhell 23

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5273
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Copenhell 23

#1 Indlæg af Hansen » 29 mar 2023 17:40

Nu prøver jeg at spørge åbent og nysgerrigt: Hvad er jeres bedste (musikalske) grund til at tage til Copenhell i år?
Udover Napalam Death har jeg lige nu ikke så mange argumenter for at tage derud, men en del for at blive hjemme. Men jeg vil jo sådan gerne fristes, og jeg har endnu ikke lyttet på de navne jeg ikke kender. Help?
https://www.copenhell.dk/program#/artists/headliners
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7891
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: Copenhell 23

#2 Indlæg af Kong Louie » 29 mar 2023 17:53

Hvis jeg skal derud vil jeg gå efter:

Sick of it all
Night Fever (med en svinger på bas endda) Men ikke kun derfor. Fed fed koncert engang på Pumperen.
Saturnus
Afsky
Billy Gibbons - bare for at se ham
Ghost - egentlig kun i håb om at de spiller nummeret Genesis
Guns n Roses - bare for at se dem
Life of Agony - for at se hvordan hun har det
Meshuggah

Pantera tør jeg nærmest ikke
Møtly Crue og Slipseknude for at se publikum måske

Og ja, jeg forstår dig godt. Jeg syntes næsten alle gange jeg har været der, har det været en form for pensioneret freakshow. Gamle heavybands, der mest af alt bare ser gamle ud. Det er sjældent, at der er virkeligt gode koncerter. Alle mine venner kommer, det er primært derfor jeg dukker op.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10952
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Copenhell 23

#3 Indlæg af Ællington » 29 mar 2023 18:02

Det ved jeg sgu ikke.
Slipknot og Mesurra.
Men det er ret kedeligt ikke?
Så står man bare der, hey hva så, nånå.

Ja!
Copenhell er nok bare, måske kun i år, en fest man ikke sådan lige fatter.
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2779
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Copenhell 23

#4 Indlæg af EHG » 29 mar 2023 19:21

Clutch - hvis i famseladehumør
Green Lung - twin leads og middelmådig okkult stemning
Spectral Wound - omend de ikke er noget særligt
Undeath - dem ville jeg rent faktisk tage til venuekoncert med

Der er da fine danske bands. Undergang, Strychos, Night Fever, Demon Head, Saturnus, Afsky og Riverhead pga. Bredahl, men alle de bands kan man altid fange.

Måske deres tyndeste program til dato.

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 24 jul 2014 20:14
Kontakt:

Re: Copenhell 23

#5 Indlæg af Kongen af Danmark » 29 mar 2023 22:55

EHG skrev:
29 mar 2023 19:21
Måske deres tyndeste program til dato.
Tænker jeg også. Ikke ti vilde heste kunne slæbe mig derud i år.

Altså, okay, Strychnos gad jeg sgu godt at høre live, men mon ikke chancen byder sig en anden gang...
Forbundne, forpligtet, for metallen

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16126
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Copenhell 23

#6 Indlæg af Langley » 29 mar 2023 23:11

Jeg har oplevet den perfekte jomfru Copenhell og regner ikke med at jeg skal derud igen ... med mindre Dio kommer som et hologram.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Copenhell 23

#7 Indlæg af Fisker Thomas » 30 mar 2023 06:39

Der mangler vel stadig et par navne, men, æh, det ser fandeme ikke godt ud.

Jeg ville se følgende:
Billy F. Gibbons (men han spiller vist mest ZZ Top-sange, og hvad er pointen i det, når han er solo?)
Angra - fordi god power metal er sjældent i DK, men altså stadig ret meget et band, jeg ville se, fordi jeg var der.
Blackbraid - de er meget hypede, sikkert noget værre lort.
Enforcer - solid klassisk metal, men ikke ligefrem de bedste inden for det. Der sker meget inden for genren, så det er meget on-brand at tage et lidt ældre band, der er begyndt på tomgangsårene.
Green Lung - jeg er ikke med på hypen, men i mangel af bedre
Night Fever - fedt band
Samael - garanteret en forfærdelig gang grooveolade og ikke noget af det gamle, og hvis det gamle spillet på en dum, moderne måde, men altså, ja, i mangel af bedre
Saturnus - Danmarks kedeligste liveband? Men sangene er jo fine nok.
Shaam Larein - de her er gode, synes jeg.
Spectral Wound - dette forekommer mig at være et band, jeg måske ville gide se på et klubshow, men på den anden side har jeg ikke lige gidet tjekke dem ud, går efter hypen, så måske er dette klubshow ikke så presserende.
Steel Inferno - fedt band, men nok ikke tipping point for billetkøb
Strychnos - fedt band, men ikke lige tipping point; som Steel Inferno er de nemme at fange

Jeg kan med andre ord finde 12 bands udover Napalm Death, jeg gerne vil se, men det er egentlig ret begrænset, hvilke jeg ville gide cykle så langt som til Viften eller Stairway for at se.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28337
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Copenhell 23

#8 Indlæg af Fisker Thomas » 30 mar 2023 09:32

Det er på en måde en sær oplevelse at være så fremmedgjort af noget, man vel i princippet er kernemålgruppen for. Det er næsten - men også kun næsten - lige så lidt appellerende som et Politiken-abonnement.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Winter Chylde
Indlæg: 2349
Tilmeldt: 23 nov 2013 21:44

Re: Copenhell 23

#9 Indlæg af Winter Chylde » 30 mar 2023 10:00

Hvis jeg alligevel skulle smide så mange penge, så ville jeg da også hellere finde en fed nichefestival i udlandet og så transport derhen. Ingen af delene kommer naturligvis til at ske.

Brugeravatar
Hansen
Indlæg: 5273
Tilmeldt: 10 apr 2006 17:23

Re: Copenhell 23

#10 Indlæg af Hansen » 30 mar 2023 16:20

Hmm, jeres svar rammer meget godt min egen oplevelse. Selvfølgelig er der bands jeg gerne ville se hvis jeg alligevel var der, men det er godt nok ikke mange jeg ville gå ud og se på en venue herhjemme. Og de fleste af dem enten har jeg set før, eller kommer højst sandsynligt til at se alligevel.
https://www.facebook.com/pages/Navy-Bru ... 7670829460
https://www.youtube.com/channel/UCDOaJy ... _4xc-rVj3Q
https://slagskygge.bandcamp.com/album/blinding-light
What would we do without television? Live I suppose, and sometimes you are just not in the mood for that

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster