Fanø Free Folk Festival

Besvar
besked
Forfatter
Myouze
Indlæg: 498
Tilmeldt: 10 mar 2021 10:36

Re: Fanø Free Folk Festival

#161 Indlæg af Myouze » 23 jul 2022 20:01

Får I aldrig lov til at sove længe af jeres partnere? Tænker en festival ville være et oplagt sted at lave en bytter.

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2780
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Fanø Free Folk Festival

#162 Indlæg af EHG » 23 jul 2022 20:35

Jo da, men det indre ur spolerer den ægte lange søvn.

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9530
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: EMDRUP

Re: Fanø Free Folk Festival

#163 Indlæg af eini » 24 jul 2022 11:16

Simon Finn var godt nok godt. Også smukt at se ham danse sønderhoning til Peter Uhrbrandt bagefter. Græd af glæde til afslutningskoncerten. Der findes så flot godhed i verden, og den samles på FFFF.

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2777
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

Re: Fanø Free Folk Festival

#164 Indlæg af Dan Dare » 24 jul 2022 18:26

EHG skrev:
23 jul 2022 18:56
Vil for alt i verden ikke spolere koncertoplevelsen for andre med min unges potentielle udfald, men synes i al beskedenhed at det er gået formidabelt.
Det er jeg glad for, at I har haft med i tankerne. Har man det synes jeg det er fjong med børn. Desværre oplevede jeg et par gange i år, at der var nogle, der var lidt ligeglade med, om deres børn lavede af lyde. Og en enkelt gang en der sad og legede med ting med børnene så de blev mere begejstrede og højlydt. Og noget af det Fanø også kan er, at folk faktisk sidder og lytter. Det nævnte nogle af musikerne også flere gange, at det begejstrede dem meget.

Jeg synes egentligt det er hyggeligt med børn til koncerterne og et lille børnekvæk eller to en gang imellem. Men at direkte side og lege ed lyd, som beskrevet ovenfor, nærmest forrest til stille koncerter, synes jeg nok er respektløs overfor både publikum og især musikere.

Jeg mener i øvrigt, at det samme gælder for voksne.

Edit: og i øvrigt, tillykke med debuten. Håber I nød det.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9530
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: EMDRUP

Re: Fanø Free Folk Festival

#165 Indlæg af eini » 24 jul 2022 18:44

Jeg synes det er fint med legende børn så længe de er til stede hvilket børn jo gerne er så længe de gider være det. Synes folk var gode til at tage børnene ud når de, børnene, ikke længere gad være i rummet og begyndte at arbejde imod det. Lidt smålyde synes jeg egentlig bare skabte ambience. Under den fine men lidt kedelige Bona Fide-koncert var jeg for eksempel underholdt af en lille pige der omhyggeligt konstruerede et kunstværk ud af et sugerør, en æggedeler og et par sandaler.

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2777
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

Re: Fanø Free Folk Festival

#166 Indlæg af Dan Dare » 24 jul 2022 18:49

Enig.

Og måske var jeg ikke præcis nok: børn der legede med høje legelyde. Igen, legen gør mig ikke noget. Gentagende høje skrige/hvinelyde, uanset om det er af glæde eller gråd, er måske ikke så egnet til noget af det tidlige stille musik.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Brugeravatar
eini
Indlæg: 9530
Tilmeldt: 18 maj 2004 14:14
Geografisk sted: EMDRUP

Re: Fanø Free Folk Festival

#167 Indlæg af eini » 24 jul 2022 18:56

Hvorom alting er så mangler jeg ord til at udtrykke hvor godt det var i år. Jeg vil dø for den festival. Eller måske bare gøre hvad jeg kan for at hjælpe den med at fortsætte.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28339
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Fanø Free Folk Festival

#168 Indlæg af Fisker Thomas » 24 jul 2022 18:58

Sgu en dejlig dag i går!
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
EHG
Indlæg: 2780
Tilmeldt: 24 jul 2012 17:52
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

Re: Fanø Free Folk Festival

#169 Indlæg af EHG » 24 jul 2022 19:50

Dan Dare skrev:
24 jul 2022 18:26
EHG skrev:
23 jul 2022 18:56
Vil for alt i verden ikke spolere koncertoplevelsen for andre med min unges potentielle udfald, men synes i al beskedenhed at det er gået formidabelt.
Desværre oplevede jeg et par gange i år, at der var nogle, der var lidt ligeglade med, om deres børn lavede af lyde. Og en enkelt gang en der sad og legede med ting med børnene så de blev mere begejstrede og højlydt. Og noget af det Fanø også kan er, at folk faktisk sidder og lytter. Det nævnte nogle af musikerne også flere gange, at det begejstrede dem meget.

Jeg synes egentligt det er hyggeligt med børn til koncerterne og et lille børnekvæk eller to en gang imellem. Men at direkte side og lege ed lyd, som beskrevet ovenfor, nærmest forrest til stille koncerter, synes jeg nok er respektløs overfor både publikum og især musikere.

Jeg mener i øvrigt, at det samme gælder for voksne.

Edit: og i øvrigt, tillykke med debuten. Håber I nød det.
Er helt enig med dig. Hvis det skal kunne lade sig gøre med børnene (og det var simpelthen et berigende eksperiment for vores lille familie), kræver det en forældre der er villig til at ofre koncerten. Ellers bliver det en belastning for alle andre i lokalet. Jeg missede størstedelen af Rowan koncerten på den konto, hvilket da var en skam, men også nødvendigt.

Vi nød det og har fået blod på tanden ift. næste år.

Brugeravatar
Dan Dare
Indlæg: 2777
Tilmeldt: 20 feb 2006 22:47
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

Re: Fanø Free Folk Festival

#170 Indlæg af Dan Dare » 24 jul 2022 19:59

Det var en utrolig skøn festival. Godt at være tilbage. Det var virkelig gode koncerter, og fedt at det var så relativt forskelligt.
I går var jeg især vild med Ayman Asfour + Aly Eissa, Både som duo men især sammen ned Maurice Louca. Jeg kunne se på Aly Eissa spille oud i bøllehat i timevis. Han virkede i øvrigt helt vild glad for festivalen. Der hvor jeg føler samme kærlighed til festivalen som Eini gør, er bl.a. at musikerne bliver en del af publikum. Ingen backstagerum, men chiller med de andre gæster. Det bliver så fællesskabs-skabende. Intensiteten i koncerterne rækker videre efter koncerten...eller sådan noget.

Hvad er folks take på The Horizontals koncert? Jeg så kun de første 15 minutter, og konkluderede at det nok ikke var det jeg skulle lige der.

EHG: Fedt i vil igen. Sig lige hej næste gang. Jeg tror ikke jeg ved hvem du er. Gør jeg?
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Zukin og 2 gæster