Resale billetter, platinum billetter - organiseret billethaj-aktivitet?

besked
Forfatter
Brugeravatar
palesaint
Indlæg: 12185
Tilmeldt: 15 jan 2004 18:48

Re: Resale billetter, platinum billetter - organiseret billethaj-aktivitet?

#11 Indlæg af palesaint » 09 feb 2024 13:13

andreassyr skrev:
08 feb 2024 14:22
nogenlunde klart
Du har ret i, at jeg vist var lidt for tekst- og knap så fortolkningsfokuseret her. Beklager, 'void.
eini skrev:
05 feb 2016 14:51
Svingningers moralske kerne.

Brugeravatar
per e ubu
Indlæg: 214
Tilmeldt: 23 dec 2009 13:17

Re: Resale billetter, platinum billetter - organiseret billethaj-aktivitet?

#12 Indlæg af per e ubu » 02 mar 2024 11:13

andreassyr skrev:
08 feb 2024 14:22
00void henviser da ellers nogenlunde klart til at det er Live Nation og Ticketmaster der er nogle kæmpe svin? Tror ikke der er nogen der bilder sig ind at det er på kunstnernes foranledning at de her ting finder sted.
Hvad baserer du det her på? Jeg tror da netop helt klart at det på kunstnernes, eller i hvert fald deres managements, der jo har til opgave at sørge for at deres klienter tjener penges foranledning. Alle ved jo, at ingen i dag kan leve af at udgive musik længere, så det er vel helt naturligt, at de største kunstnere samarbejder med det firma, der kan skrabe flest skejser samment til dem. The Cure-tingen handlede så vidt jeg husker om et venue-fee, som en en ting, man er begyndt på mange steder i USA, hvor der er stort fee inkluderet til venuet i billetgebyret. Kan være, at det slår igennem i DK en dag?
out in the real world in real time!

Brugeravatar
per e ubu
Indlæg: 214
Tilmeldt: 23 dec 2009 13:17

Re: Resale billetter, platinum billetter - organiseret billethaj-aktivitet?

#13 Indlæg af per e ubu » 02 mar 2024 11:17

Fandt den her tråd, fordi jeg selv undrede mig over prisen på en festivalbillet. Deres tages åbenbart procentuelt gebyr fra TM på videresalgsfunktionen. Men servicecentret virker lidt friskt højt sat.

Ift. platinum-billetterne, så er det jo, som en anden skrev, ikke ulig flybranchen. Og det kommer da helt sikkert kunstneren til gode. Ellers havde de sgu da fravalgt det, fordi der potentielt giver en del røg, at man kan købe en billet til 3000 og sidde ved siden af en, der har givet 500. Men det er da helt sikkert et smart "værktøj", som får store kunstnere (el. deres managers) til at gå LN-vejen.
out in the real world in real time!

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11710
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Resale billetter, platinum billetter - organiseret billethaj-aktivitet?

#14 Indlæg af andreassyr » 17 apr 2024 20:21

Amerikanerne forsøger igen at lukke ned for Live Nation/Ticket Master. Der er tilsyneladende lækket nogle papirer hvoraf det sort på hvidt fremgår at LN kører ulovlige metoder, grundlæggende noget med at pumpe udgiftdelen af deres budgetter voldsomt og kunstigt op gennem aftaler med leverandører (som blandt andre TM, der jo som bekendt i praksis er samme virksomhed) som så kanaliserer penge tilbage til LN efterfølgende. Således får man kunstigt et højere break-even, altså mindre overskud på hver enkelt koncert, og således kan man slippe afsted med at betale kunstnere eller samarbejdspartnere der ikke er med på fidusen et mindre cut. En klassisk strategi der anvendes af virksomheder med monopol, for at skjule at de har et monopol, og som yderligere styrker dem når de vil tryne konkurrenter eller presse priserne hos leverandører og samarbejdspartnere - get in on the action, eller bliv kørt over. Spændende om nogen i DK fatter det, er der overhovedet andre end Rasmus Elmelund der har skrevet om det endnu?
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst