lejlighedsbørsen

Musikerkontakt, efterlysninger, rubrikannoncer, reklame for dig selv, din fest, dit band og meget mere.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Beefheart
Indlæg: 4425
Tilmeldt: 08 feb 2004 14:40
Geografisk sted: Desolation Row

Re: lejlighedsbørsen

#991 Indlæg af Beefheart » 28 jun 2020 22:08

Hej folkens...

Vi har en pedel ansat, på den skole jeg arbejder, i noget revalideringsflex-job - og han står til at blive hjemløs i midt august. Han har tidligere erfaring med hjemløshed, og det skal han selvfølgelig under ingen omstændigheder gentage.

Så hvis i kender til noget, så send gerne en pm.

Han har brug for hjælp til at finde:
- et værelse el. lille lejlighed
- helst i Københavns kommune
- omkring 4.500,- pr måned
if through my cracked and dusted dime-store lips I spoke these words out loud would no one hear me?

Brugeravatar
Casper
Indlæg: 2152
Tilmeldt: 11 jul 2002 03:18
Geografisk sted: IRL

Re: lejlighedsbørsen

#992 Indlæg af Casper » 28 jun 2020 22:47

Han er bevilget et fleksjob, så han må have (haft) kontakt til en sagsbehandler på et jobcenter. Vedkommende er pga. det ordinerede fleksjob næsten med statsgaranti en koordinerende sagsbehandler, som er dem, der kan rykke på nogle ting og skabe lidt fremdrift (ellers kan man med nogen sikkerhed sige, at der ikke var blevet givet et fleksjob i det hele taget). Jeg ville få pedelmand til at ringe til pågældende og spørge om han/hun kan undersøge, hvad man kan gøre i sådan en situation.

Ellers få ham til at ringe til Hjemløseenheden. De kan garanteret også nogle tricks.

Spørg fx specifikt ind til § 81 eller § 81 a i Lov om aktiv social politik.

Spoiler:
http://www.socialjura.dk/content-storage/love/aktivlov/

§ 81. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede enkeltudgifter til en person, som har været ude for ændringer i sine forhold, hvis den pågældendes egen afholdelse af udgifterne i afgørende grad vil vanskeliggøre den pågældendes og familiens muligheder for at klare sig selv i fremtiden. Hjælpen kan normalt kun ydes, hvis udgiften er opstået som følge af behov, der ikke har kunnet forudses. Kommunen kan dog efter en konkret vurdering undtagelsesvis yde hjælp til en udgift, der har kunnet forudses, hvis afholdelsen af udgiften er af helt afgørende betydning for den pågældendes eller familiens livsførelse. Hjælp til enkeltudgifter i forbindelse med flytning kan alene ydes efter § 85.

§ 81 a. Kommunen kan yde hjælp til rimeligt begrundede midlertidige huslejeudgifter til en person, der er udsættelsestruet på grund af huslejerestancer, hvis det på sigt kan forebygge, at personen udsættes af boligen. Kommunen kan betinge hjælpen af, at personen indgår en administrationsaftale, medvirker til fastsættelse af en plan for flytning til en mere passende bolig eller deltager i gældsrådgivning el.lign. Kommunen skal særlig rette hjælpen til børnefamilier og socialt udsatte borgere. Kommunen kan bestemme, at hjælpen udbetales direkte til udlejeren. Udgiften til hjælpen afholdes fuldt ud af kommunen, jf. § 99, stk. 2.

Stk. 2. Stk. 1 kan ikke anvendes til direkte at kompensere for økonomiske sanktioner givet efter denne eller anden lovgivning vedrørende forsørgelsesgrundlaget.

Stk. 3. Hjælp efter stk. 1 kan kun ydes, hvis personen ikke har økonomisk mulighed for at betale huslejeudgifterne.
Edit: Og ellers er der den boligsociale anvisning, som også kan nogle ting.
Du er et du, før du er et jeg

Brugeravatar
ahbt
Indlæg: 6
Tilmeldt: 07 mar 2020 12:52

Re: lejlighedsbørsen

#993 Indlæg af ahbt » 12 jul 2020 14:11

Hej

Står man og mangler et sted at bo i København, så kan man overtage mit værelse i Valby fra d. 1 August. Det foregår i en fireværelses lejlighed på 112 m2 med to 23årige rockmusikere. Lejligheden er opført i 2017 så alt det praktiske spiller maks, der er to altaner, opvaskemaskine, vaskemaskine, tørretumbler, gulvarme på toilettet - you name it. Fra lejligheden kan man cykle til de fleste koncertsteder i København på 20 min, det har jeg gjort meget.
Huslejen ligger på 5100 og der er ingen begrænsning om hvor langt tid værelset kan lejes.

Nedenfor linker jeg en plantegning af lejligheden, værelset der er tale om forekommer øverst til venstre.

https://groenttorvet.dk/lathyrushus/lejlighed/68/

Her er der billeder af værelset og lejlighedens and spændende fællesrum

https://imgur.com/a/6Y4XOcA

Har det interesse, så er man velkommen til at skrive til mig på 21145719

Kh Andreas

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -
Indlæg: 6610
Tilmeldt: 04 maj 2003 14:43

Re: lejlighedsbørsen

#994 Indlæg af Jonas » 19 jul 2020 10:07

Hej orker, jeg kunne godt være interesseret i noget lejlighedsswap, når jeg under tiden skal til Danmark (primært København) og besøge folk.

Kan bytte med lejlighed i Kapparis. Stor treværelses med stor tagterrasse. Aircon. 500 meter til vandet. Ekstremt lækre strande, hvis man er til den slags. Meget at se i området, nemt at komme til den tyrkiske del fra Deryneia. Taxa-afstand fra lufthavnen i Larnaca (60-70 euro max). Jeg har lidt planter, som skal vandes, og damen har to katte, der skal fodres.

Send PB, hvis I er interesserede eller kender nogen, der er.

Brugeravatar
mary jane
Indlæg: 4446
Tilmeldt: 10 jan 2008 18:25

Re: lejlighedsbørsen

#995 Indlæg af mary jane » 20 jul 2020 11:58

Fandeme et godt tilbud. Bliver svært at måle sig med kyst og tagterrasse.

Brugeravatar
Kong Louie
Indlæg: 7855
Tilmeldt: 18 jul 2016 19:24

Re: lejlighedsbørsen

#996 Indlæg af Kong Louie » 20 jul 2020 12:34

Ja, den er værd at overveje. Tror ikke jeg skal til Cypern dog.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -
Indlæg: 6610
Tilmeldt: 04 maj 2003 14:43

Re: lejlighedsbørsen

#997 Indlæg af Jonas » 20 jul 2020 12:37

Returbilletter findes til 500 kroner fra Kastrup. Selv med taxa til og fra lufthavnen hernede kan man fx få en parferie til 2000 kroner, hvor man kan snorkle på rev, svømme med havskildpadder, osv. Satser på at besøge Danmark ~fire gange årligt, og der er altid hul i kalenderen, så bare giv mig et praj.

Brugeravatar
Jensth
- inaktiv -
Indlæg: 6042
Tilmeldt: 29 maj 2004 22:20
Geografisk sted: 2400

Re: lejlighedsbørsen

#998 Indlæg af Jensth » 24 jul 2020 21:57

Det lyder sgu lækkert med den lejlighed, men er tyrkerne og grækerne ikke ved at nå et faretruende konfliktniveau?
Forfærdelig og super destruktiv for svingninger.

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -
Indlæg: 6610
Tilmeldt: 04 maj 2003 14:43

Re: lejlighedsbørsen

#999 Indlæg af Jonas » 25 jul 2020 10:37

Tyrkerne er lidt i konflikt med grækerne og franskmændene og italienerne og amerikanerne og armenerne og russerne og englænderne og israelerne og egypterne. Altid dejligt drama i den østlige del af Middelhavet.

pine
Indlæg: 299
Tilmeldt: 13 dec 2015 19:57

Re: lejlighedsbørsen

#1000 Indlæg af pine » 17 maj 2022 07:09

Min kæreste og jeg leder ihærdigt efter et større sted at bo, mindst tre værelser. Det skal være i København eller tæt omegn. Lejeboliger med budget på 12.000 eller andel- eller ejerbolig med budget på 2.300.000-2.800.000. Ja, langskud, men et forsøg værd.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst