job-børsen

Musikerkontakt, efterlysninger, rubrikannoncer, reklame for dig selv, din fest, dit band og meget mere.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14741
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: job-børsen

#751 Indlæg af Tonic Satan » 16 aug 2022 13:50

Hej Svingx,

Er der nogen af jer, der har erfaring med at arbejde fuld tid på freelancekontrakt for et firma i et andet EU-land? Er der nogle særlige faldgruber, man skal være opmærksom på? Det hører måske mere til i bureaukrati-tråden.... :|
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16131
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: job-børsen

#752 Indlæg af Langley » 16 aug 2022 13:55

Jonas vidste sådan noget
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14741
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: job-børsen

#753 Indlæg af Tonic Satan » 16 aug 2022 14:33

Nåja, ham har jeg jo sådan set på anden linje.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Ali Pilfinger
Indlæg: 7601
Tilmeldt: 15 feb 2004 21:38

Re: job-børsen

#754 Indlæg af Ali Pilfinger » 16 aug 2022 14:53

Tonic Satan skrev:
16 aug 2022 13:50
Hej Svingx,

Er der nogen af jer, der har erfaring med at arbejde fuld tid på freelancekontrakt for et firma i et andet EU-land? Er der nogle særlige faldgruber, man skal være opmærksom på? Det hører måske mere til i bureaukrati-tråden.... :|
Jeg har ikke erfaring med kunder fra andre lande, men hvis du har cvr-nummer (hvad du vel så har?), skal du være varsom med kun at have én kunde, fordi skattevæsenet i så fald vil betragte det som en ansættelse, der ikke retfærdiggør, at du har et cvr-nummer. Jeg formoder, at det er uafhængig af, hvor din kunde er. Du skal derfor kunne fakturere et par andre virksomheder også. Det behøver ikke være meget.

Brugeravatar
simonvt
Indlæg: 2371
Tilmeldt: 18 jan 2011 22:10

Re: job-børsen

#755 Indlæg af simonvt » 16 aug 2022 15:28

Langley skrev:
16 aug 2022 13:24
Hej skolesamfundet på svingninger.
Det ser ud til at jeg har en chance for at blive optaget i jeres samvirke da jeg både er ok til at undervise fordi det er godt for min hyper opmærksomhed og fordi man skal lave nye spartanere til Danmark og det er da lige mig.
Jeg skal derfor til jobsamtale i næste uge som underviser i dansk for voksne/flygtninge/nye medborgere der skal lære dansk på Vestegnen. Perfekt match til min planer om at blive marine konstabel samtidig. Er der nogen der har undervist i dansk som 2. sprog for voksne med nogle tips?

Jeg er nok også klar til at få noget erfaring på Sjælland som vikar, men Not-Batemans mandrilaftale er på Fyn ikke?
Jeg er underviser i dansk som andetsprog og har været det i ca. 5 år som timelærer(løst ansat), men skal langt om længe starte i fast stilling d. 1. Hvad vil du gerne vide?

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10971
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: job-børsen

#756 Indlæg af Ællington » 16 aug 2022 16:20

simonvt skrev:
16 aug 2022 15:28
Langley skrev:
16 aug 2022 13:24
Hej skolesamfundet på svingninger.
Det ser ud til at jeg har en chance for at blive optaget i jeres samvirke da jeg både er ok til at undervise fordi det er godt for min hyper opmærksomhed og fordi man skal lave nye spartanere til Danmark og det er da lige mig.
Jeg skal derfor til jobsamtale i næste uge som underviser i dansk for voksne/flygtninge/nye medborgere der skal lære dansk på Vestegnen. Perfekt match til min planer om at blive marine konstabel samtidig. Er der nogen der har undervist i dansk som 2. sprog for voksne med nogle tips?

Jeg er nok også klar til at få noget erfaring på Sjælland som vikar, men Not-Batemans mandrilaftale er på Fyn ikke?
Jeg er underviser i dansk som andetsprog og har været det i ca. 5 år som timelærer(løst ansat), men skal langt om længe starte i fast stilling d. 1. Hvad vil du gerne vide?
Tillykke Amigo!
Det fjere vi me baje?
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
simonvt
Indlæg: 2371
Tilmeldt: 18 jan 2011 22:10

Re: job-børsen

#757 Indlæg af simonvt » 16 aug 2022 16:34

Tak! Tjo det er vel en lige så god anledning til hyggedruk, som alt muligt andet :drinkingcheers: især når man gik glip af svingninger-sommer-øl med Rocken.. Der er vel også øl til Ellermanns kommende houseswarming?

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14735
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: job-børsen

#758 Indlæg af Pete Rock » 16 aug 2022 21:09

simonvt skrev:
16 aug 2022 16:34
Tak! Tjo det er vel en lige så god anledning til hyggedruk, som alt muligt andet :drinkingcheers: især når man gik glip af svingninger-sommer-øl med Rocken.. Der er vel også øl til Ellermanns kommende houseswarming?
:adore: :klaphat: :drinkingcheers:
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16131
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: job-børsen

#759 Indlæg af Langley » 16 aug 2022 22:40

simonvt skrev:
16 aug 2022 15:28
Langley skrev:
16 aug 2022 13:24
Hej skolesamfundet på svingninger.
Det ser ud til at jeg har en chance for at blive optaget i jeres samvirke da jeg både er ok til at undervise fordi det er godt for min hyper opmærksomhed og fordi man skal lave nye spartanere til Danmark og det er da lige mig.
Jeg skal derfor til jobsamtale i næste uge som underviser i dansk for voksne/flygtninge/nye medborgere der skal lære dansk på Vestegnen. Perfekt match til min planer om at blive marine konstabel samtidig. Er der nogen der har undervist i dansk som 2. sprog for voksne med nogle tips?

Jeg er nok også klar til at få noget erfaring på Sjælland som vikar, men Not-Batemans mandrilaftale er på Fyn ikke?
Jeg er underviser i dansk som andetsprog og har været det i ca. 5 år som timelærer(løst ansat), men skal langt om længe starte i fast stilling d. 1. Hvad vil du gerne vide?
Jeg skal ikke helst ikke have en fast stilling. Jeg har prøvet at lave dokumentarfilm med målgruppen og som med alle andre børn i flok, så er det vel ofte sådan at det er nemt nok at finde en der lytter, men at få alle til at lytte efter og lave deres ting kan jo være svært nok. Så hvordan ser gode undervisningsforløb og kortere kurser ud på baggrund af dine fem års erfaring?
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Brugeravatar
simonvt
Indlæg: 2371
Tilmeldt: 18 jan 2011 22:10

Re: job-børsen

#760 Indlæg af simonvt » 17 aug 2022 00:24

Langley skrev:
16 aug 2022 22:40
simonvt skrev:
16 aug 2022 15:28
Langley skrev:
16 aug 2022 13:24
Hej skolesamfundet på svingninger.
Det ser ud til at jeg har en chance for at blive optaget i jeres samvirke da jeg både er ok til at undervise fordi det er godt for min hyper opmærksomhed og fordi man skal lave nye spartanere til Danmark og det er da lige mig.
Jeg skal derfor til jobsamtale i næste uge som underviser i dansk for voksne/flygtninge/nye medborgere der skal lære dansk på Vestegnen. Perfekt match til min planer om at blive marine konstabel samtidig. Er der nogen der har undervist i dansk som 2. sprog for voksne med nogle tips?

Jeg er nok også klar til at få noget erfaring på Sjælland som vikar, men Not-Batemans mandrilaftale er på Fyn ikke?
Jeg er underviser i dansk som andetsprog og har været det i ca. 5 år som timelærer(løst ansat), men skal langt om længe starte i fast stilling d. 1. Hvad vil du gerne vide?
Jeg skal ikke helst ikke have en fast stilling. Jeg har prøvet at lave dokumentarfilm med målgruppen og som med alle andre børn i flok, så er det vel ofte sådan at det er nemt nok at finde en der lytter, men at få alle til at lytte efter og lave deres ting kan jo være svært nok. Så hvordan ser gode undervisningsforløb og kortere kurser ud på baggrund af dine fem års erfaring?
Nu skriver du “børn i flok”. Jeg troede det var voksne? Jeg har kun erfaring med voksne. Det kan da selvfølgelig også være svært at få voksne til at lytte og lave deres ting :mrgreen: Men nok nemmere end at få børn til det.
Lyder vildt med dokumentar forløb! Men lyder da også fedt. Jeg har sjældent prøvet at der var tid til andet end at køre pensum og gøre eleverne klar til test. Man skal have en del elever igennem et testsystem ret hurtigt, hvilket selvfølgelig betyder at det bliver lidt pølse-fabrik, så der ikke er super meget plads til at gå Døde poeters klub.
I rigtig mange af tilfældene har materialet i øvrigt også været ret låst. I hvilket regi skal du undervise?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst