Film 2024: se den ny Ceylan

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14694
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#61 Indlæg af Pete Rock » 01 maj 2024 15:48

Udover Love Lies Bleeding genså jeg Repo Man (1984), som jo bare er flot og cool af helvede til. Opfandt Repo Man at køre ræs i de der tørre kanaler i Los Angeles? Det gør de som bekendt også i Terminator 2 (1991) og To Live and Die in L.A. (1985).

Endelig så jeg Seance (2000) af den rigtige Kurosawa. Fandme vildt at sætte den på, og så starter den med to dudes der snakker om et eller andet, og det er 4:3, og production value virker lav, og min kone ruller med øjnene, og jeg tænker fuck nu har du spildt endnu en søndag aften. Men så da den slutter 97 minutter senere er vi begge to bare helt blæst bagover, på samme tid totalt knust og opløftet. Stor, stor anbefaling.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23182
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#62 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 01 maj 2024 15:52

Pete Rock skrev:
01 maj 2024 15:48
Opfandt Repo Man at køre ræs i de der tørre kanaler i Los Angeles?
Grease...
Det er tekst, og det er spændende.

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14694
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#63 Indlæg af Pete Rock » 01 maj 2024 15:54

ah, ja, det er jo lidt mindre cool. Godtnok længe siden jeg har set Grease. Meget fed scene, bortset fra musikken. De gør endda det der med at køre oppe på de skrå sider af kanalen.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
habermachine
Indlæg: 131
Tilmeldt: 23 sep 2011 20:05

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#64 Indlæg af habermachine » 01 maj 2024 18:11

secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 15:01
Rystende dårlig film, Civil War. Jeg tror aldrig, jeg har set en film, der gør så enorm en indsats for ikke at have en holdning til noget som helst. Hvordan fuck kan man lave en film om en amerikansk borgerkrig i 2024 uden blot at forklare, hvorfor borgerkrigen er udbrudt, og hvad den handler om? Jeg sad og vende en time på, at vi ville få det belyst, indtil det gik op for mig, at han ganske enkelt ikke havde i sinde at forklare det.
Det noget med, at Portland-maoisterne laver væbnet oprør, fordi præsidenten er fascist. Nærmere kommer vi det desværre ikke.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23182
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#65 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 01 maj 2024 18:29

habermachine skrev:
01 maj 2024 18:11
secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 15:01
Rystende dårlig film, Civil War. Jeg tror aldrig, jeg har set en film, der gør så enorm en indsats for ikke at have en holdning til noget som helst. Hvordan fuck kan man lave en film om en amerikansk borgerkrig i 2024 uden blot at forklare, hvorfor borgerkrigen er udbrudt, og hvad den handler om? Jeg sad og vende en time på, at vi ville få det belyst, indtil det gik op for mig, at han ganske enkelt ikke havde i sinde at forklare det.
Det noget med, at Portland-maoisterne laver væbnet oprør, fordi præsidenten er fascist. Nærmere kommer vi det desværre ikke.
Du tænker på "The ANTIFA Massacre"?
Det er tekst, og det er spændende.

Brugeravatar
habermachine
Indlæg: 131
Tilmeldt: 23 sep 2011 20:05

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#66 Indlæg af habermachine » 01 maj 2024 21:11

secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 18:29
habermachine skrev:
01 maj 2024 18:11
secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 15:01
Rystende dårlig film, Civil War. Jeg tror aldrig, jeg har set en film, der gør så enorm en indsats for ikke at have en holdning til noget som helst. Hvordan fuck kan man lave en film om en amerikansk borgerkrig i 2024 uden blot at forklare, hvorfor borgerkrigen er udbrudt, og hvad den handler om? Jeg sad og vende en time på, at vi ville få det belyst, indtil det gik op for mig, at han ganske enkelt ikke havde i sinde at forklare det.
Det noget med, at Portland-maoisterne laver væbnet oprør, fordi præsidenten er fascist. Nærmere kommer vi det desværre ikke.
Du tænker på "The ANTIFA Massacre"?
secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 18:29
habermachine skrev:
01 maj 2024 18:11
secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 15:01
Rystende dårlig film, Civil War. Jeg tror aldrig, jeg har set en film, der gør så enorm en indsats for ikke at have en holdning til noget som helst. Hvordan fuck kan man lave en film om en amerikansk borgerkrig i 2024 uden blot at forklare, hvorfor borgerkrigen er udbrudt, og hvad den handler om? Jeg sad og vende en time på, at vi ville få det belyst, indtil det gik op for mig, at han ganske enkelt ikke havde i sinde at forklare det.
Det noget med, at Portland-maoisterne laver væbnet oprør, fordi præsidenten er fascist. Nærmere kommer vi det desværre ikke.
Du tænker på "The ANTIFA Massacre"?
Lige præcis. Garland holder et spejl op foran sin samtid.

Noget andet: på en liste med “be gay, do crime-film” faldt jeg over filmen ‘Yokohamma BJ Blues’ Den er fra 1982 og er en slags noir om en bluessanger, der bijobber som privatdetektiv og blandt andet kommer i vanskeligheder med en LGBT yakuza biker bande, der kalder sig Fuckn’ Sticks. Det er en mærkelig surdej af japansk røvballeblues og svært gennemskuelige forviklinger. Jeg tror meget af det sjove ved filmen er vist ufrivilligt, men jeg er faktisk i tvivl. Til gengæld har den en ægte melankoli kørende for sig, og jeg havde ikke som efter Civil War den der “det var lige 2 timer jeg aldrig får igen-følelse” Man kan se den på tuben: https://youtu.be/CJJjOXR-m2Y?feature=shared

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14700
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#67 Indlæg af Tonic Satan » 04 maj 2024 11:28

.
Senest rettet af Tonic Satan 04 maj 2024 11:29, rettet i alt 1 gang.
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
Tonic Satan
Indlæg: 14700
Tilmeldt: 03 jun 2009 22:48
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#68 Indlæg af Tonic Satan » 04 maj 2024 11:29

secondtoughestintheinfant skrev:
01 maj 2024 15:40
Skal anmelde den om et par uger og glæder mig meget.

Jeg vil til gengæld anbefale alle at se The Fall Guy i biografen. Bedste blockbuster i årevis (og en metablockbuster om, hvor vigtige originale blockbusters er i det shitshow, som vores (film)verden har udviklet sig til). Den føles næsten som 90erne.
Kun, hvis Colt Sievers er med.

Jeg synes i øvrigt ikke, der bliver talt nok om, at der kommer en reboot af Høj Pistolføring med Liam Neeson og Pamela Anderson. De film har lært mig alt om at være sej, vammel og plat, så det er noget af en handske, der skal løftes (og passe).
æsmet skrev:
13 feb 2021 17:33
Hundertwasser kan man jo mene om, hvad man vil, men det kan man sgu da også om kirkesang og kondisko.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23182
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#69 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 08 maj 2024 12:33

Vil lige anbefale alle i Progress og Kbh at tage ind og se den ny Ceylan, som har premiere i dag. Større biografoplevelse får man næppe i DK i tyvefireogtyve.
Det er tekst, og det er spændende.

Brugeravatar
simonvt
Indlæg: 2369
Tilmeldt: 18 jan 2011 22:10

Re: Film 2024: Poor Things; Drengen & Hejren ...

#70 Indlæg af simonvt » 11 maj 2024 15:07

secondtoughestintheinfant skrev:
08 maj 2024 12:33
Vil lige anbefale alle i Progress og Kbh at tage ind og se den ny Ceylan, som har premiere i dag. Større biografoplevelse får man næppe i DK i tyvefireogtyve.
Tak for heads up. Var inde at se den igår og det var virkelig en fin oplevelse, medanbefaling herfra. Nogen der har set den nye Petzhold og kan sige om den bør prioriteres? Synes Undine var helt fin, men ikke ligeså god som hans bedste.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster