Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
satirejohn
Indlæg: 9386
Tilmeldt: 18 okt 2006 15:46
Kontakt:

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#191 Indlæg af satirejohn » 24 apr 2024 10:47

Efter mange års tilløb, ind-og-ud af uni osv. endte jeg endelig som bibiotekar i nogle få måneder for et par år siden, og jeg kan bekræfte alt det skrevne her på de sidste par sider. Jeg var der lige midt i en større omstrukturering, der blandt andet også betyder at der ikke findes bogopsættere længere, at bibliotekarer nærmest ikke må røre hylderne, har forsvindende lidt råderum til at hjælpe lånere osv. Bibliotekarer og "logistik" er fuldstændig skarpt delt op, og der kommer tilsyneladende mindre og mindre af begge dele.

Brugeravatar
hello
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13 jul 2002 16:08
Geografisk sted: Whiskeytown
Kontakt:

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#192 Indlæg af hello » 24 apr 2024 10:53

Og nu står kulturhusene for skud…

Brugeravatar
Half_Noise
Indlæg: 2496
Tilmeldt: 03 maj 2008 14:50
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#193 Indlæg af Half_Noise » 24 apr 2024 11:44

Fisker Thomas skrev:
24 apr 2024 10:43
Jeg tror, at for sådan noget som fx Rezzori og Keyserling ville der være et lydbogsmarked.
Kunne da ihvertfald godt være klar på at høre Blomster i Sneen oplæst af Fiskeren selv.
#IMPROVISATION>KOMPOSITION

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28317
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#194 Indlæg af Fisker Thomas » 24 apr 2024 12:07

satirejohn skrev:
24 apr 2024 10:47
Efter mange års tilløb, ind-og-ud af uni osv. endte jeg endelig som bibiotekar i nogle få måneder for et par år siden, og jeg kan bekræfte alt det skrevne her på de sidste par sider. Jeg var der lige midt i en større omstrukturering, der blandt andet også betyder at der ikke findes bogopsættere længere, at bibliotekarer nærmest ikke må røre hylderne, har forsvindende lidt råderum til at hjælpe lånere osv. Bibliotekarer og "logistik" er fuldstændig skarpt delt op, og der kommer tilsyneladende mindre og mindre af begge dele.
Hører fede anekdoter om, hvordan det er så opdelt, at hvis en låner endelig får fat i en person, så hjælper personen låneren med at ... var det ringe til en bibliotekar, som vedkommende så kunne tale telefonisk med på biblioteket. Muligvis husker jeg forkert, det er noget tid siden. Men jeg håber da fandeme, at det også skulle foregå via en app.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10914
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#195 Indlæg af Ællington » 24 apr 2024 12:18

"Har du prøvet at Saxo'e det?"
Der kom en vagtmester løbende, og overrakte mig toppen af dragespiret.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#196 Indlæg af dayan » 24 apr 2024 12:36

Hvor hidrører al den her dårligdom fra, er det kommunen?
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.
Gemen skrev:
17 maj 2024 07:24
Jeg ville ønske, flere tænkte som dig.

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11776
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#197 Indlæg af andreassyr » 24 apr 2024 12:39

Ordet på gaden er til gengæld at Frederiksberg Bibliotek skulle være det værste bibliotek i hele landet at arbejde på.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

Brugeravatar
Fisker Thomas
Indlæg: 28317
Tilmeldt: 22 nov 2003 16:33
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#198 Indlæg af Fisker Thomas » 24 apr 2024 12:42

dayan skrev:
24 apr 2024 12:36
Hvor hidrører al den her dårligdom fra, er det kommunen?
Ledelsen, vist nok. Og en kulturborgmester, som ikke giver en fuck.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
dayan
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 17 nov 2004 12:02

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#199 Indlæg af dayan » 24 apr 2024 13:03

andreassyr skrev:
24 apr 2024 12:39
Ordet på gaden er til gengæld at Frederiksberg Bibliotek skulle være det værste bibliotek i hele landet at arbejde på.
Det er i hvert fald det bibliotek, hvor der gennem tiden har arbejdet flest svingere, så det passer meget godt.
Anch’io potrei cambiare nome, non sono nessuno, io, il nome è soltanto un suono non è necessario che sia sempre lo stesso, tanto più che moltissimi altri ce l’hanno uguale al mio, e poi la mia presenza non è continua, per nessuno, può incominciare a finire in un punto qualunque.
Gemen skrev:
17 maj 2024 07:24
Jeg ville ønske, flere tænkte som dig.

Brugeravatar
Langley
Indlæg: 16099
Tilmeldt: 03 feb 2004 09:20
Geografisk sted: Maryland

Re: Ln 24: Hvad vil du her på denne Tid, Kriton? Er det måske ikke endnu tidligt på Morgenstunden?

#200 Indlæg af Langley » 24 apr 2024 19:02

Det gør 'Frygt og lede på Frederiksberg Hovedbibliotek' til den nye titel om at have det svært, som jeg gerne ville læse.
Musik er en herlig ting, den tæmmer dyret i mennesket Joseph Vissarionovich Stalin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst