Chateau de Svinx - Tråden om vin

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
Amos
Indlæg: 1767
Tilmeldt: 11 maj 2016 14:41
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#11 Indlæg af Amos » 14 okt 2022 06:40

Nogen der kan anbefale en god lys rosé? Skal drikkes i et vildmarksbad…
#forstårogstøtter
#mindørståraltidåben

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#12 Indlæg af 00Void » 14 okt 2022 08:16

Den her, Maskerade, fra Gut Oggau er ret god og på en liter. Mindes også den holder sådan 9-10% så man kan drikke ret meget uden at blive plørefuld: https://vinova.dk/vin/gut-oggau-maskera ... -ltr-2020/ - de har dem hos Gerbola Vin.
Ellers ville Pittnauers Rose By Nature helt sikkert være kanon til vildmarksbad - den har de hos Vin De Table

Brugeravatar
A Friend in London
Indlæg: 2726
Tilmeldt: 09 dec 2019 14:53

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#13 Indlæg af A Friend in London » 15 okt 2022 10:36

Mortene skrev:
16 sep 2022 18:59
A Friend in London skrev:
16 sep 2022 11:32
Det er vel et godt års tid siden, at jeg besvarede et spørgeskema fra min lokale Irma, og i går stod der så pludselig en palle med en fransk naturvin til 89 kr klar i butikken. Smager helt helt fint, meget middle of the road (hvad jeg jo godt vidste, det ville være). Graver lige producenten op, når jeg er hjemme igen.
Jeg køber med ganske få undtagelser ikke vin, som ikke er minimum økologisk.
Hvilken Irma?

Der er to naturvine i sortiment, som man kan bestille fra Irma. For et par år siden gik jeg rogue i den Irma, jeg arbejder i ved Dronning Louises bro, og fandt vores egen importør, og nu er Naturvinene uden nogen form for sammenligning vores bedst sælgende varer.

Det er komplet absurde beløb, vi sælger naturvin for. Irmas vinboss mener dog ikke, det giver mening at tage mere naturvin ind fra centralt hold, da de to, som han har bestilt hjem, ikke sælger særlig godt.

Men well, hvis du bare tager to random vine med “naturvinslabelet” på, fra ukendte producenter hjem, batter det nok ikke det store.

Vi har ca. 10 gode vine til overkommelige priser, ikke det helt spændende for feinschmeckerne, men hvis du skal bruge en flaske naturvin til 100-150 efter vinbutikkerne er lukket, så kom ned til Irma ved Dronning Louises Bro. Self korrekt tempereret.

[/reklame]
Ah fedt, kom tit i den Irma, da vi havde butik ved siden af. Jeg snakker om Irma city på Runddelen, hvor jeg bor. Denneher hedder vidst Mosaique og var som sagt so-so, men fin til den pris - i mindre grad nu, hvor den er oppe i 120,- igen. Ret beset er den der Salvaje, de har haft i Coop sortimentet forever vel også at regne for natur. Irmas primære kundegrundlag er jo stadigvæk +45 de fleste steder, så til nogen grad, kan jeg måske godt forstå, at de er forsigtige med naturvin, men altså...Coops vin-kategori er helt ekstremt ringe, sådan er det jo.
Med Filosofisk Hilsen

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#14 Indlæg af 00Void » 04 nov 2022 18:03

Den her verdens bedste vintilbud er tilbage i smalle vine til 175 for to liter helt tynd bællesjask i kæmpeflask’ :balloons:

Billede

https://smallevine.dk/shop/1-alle-vine ... 2-2-liter/

Kommer i fed kæmpe stor flaske som ser drengedumt ud på bordet og smager helt frisk og sommeragtigt. God ven til den der pizzaovn syr har fået alle til at ønske sig til jul.

Myouze
Indlæg: 498
Tilmeldt: 10 mar 2021 10:36

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#15 Indlæg af Myouze » 11 nov 2022 13:32

Hvad skal jeg spise på torsdag, når Beaujolais Nouveau’erne rammer? Jeg kiggede på cassoulet, som de laver hos Rosforth den dag, men det virker til at være pænt dyrt.

Noget fransk bondekost som man lave til rimelige penge.

Brugeravatar
æsmet
Indlæg: 9127
Tilmeldt: 18 mar 2004 21:59

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#16 Indlæg af æsmet » 11 nov 2022 13:39

Jeg var i Toulouse og oplevede heller ikke deres for mig for dyre cassoulet. Jeg fortrød dog ikke. Må jeg i al beskedenhed foreslå noget med kylling som i hele lår evt. ovngrydestegte og ... hedder det braiserede? Ja, hvor du bare propper alt i gryden og så låg på og ind i ovnen. Kartofler, løg, hvidløg, rosmarin, citron, vin osv.

Brød til og vin i spandevis.
Her står jeg så og kigger på denne fabrik.

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#17 Indlæg af 00Void » 11 nov 2022 13:53

Pissaladiere med en bittersur salat, daube eller en hyggelig coq au vin

Brugeravatar
A Friend in London
Indlæg: 2726
Tilmeldt: 09 dec 2019 14:53

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#18 Indlæg af A Friend in London » 11 nov 2022 15:10

Eller bare det store charcuterie og ostebord? Eller blot en jambon-beurre?
Med Filosofisk Hilsen

pine
Indlæg: 299
Tilmeldt: 13 dec 2015 19:57

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#19 Indlæg af pine » 26 nov 2022 09:49

Pete Rock skrev:
16 sep 2022 22:11
Jeg købte to kæmpeflasker let rødvin fra Smallevine, anbefalet af 00void, sidste sommer. Vi har halvt inde i den første da Eriksen faldt om. Tak til 'void, tak til Danmark, tak til rødvin!
Spoiler:
00Void skrev:
12 jun 2021 10:35
Billede

175kr for 2 liter usvovlet, ung og let sangiovese i Smalle Vine. Helt genial til vejret.

https://www.smallevine.dk/shop/1-alle-v ... 2-2-liter/
Klasse tip. Flere tips til tilbud på naturvin!! PLEASE

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8442
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#20 Indlæg af 00Void » 09 dec 2022 09:08

Vinteo Vin på Nørrebro kører pt tilbud på en masse flasker for en hund, så der er god mulighed for at få noget godt i køleren til nytårs aften.

Kender ikke nogle af dem, men har købt en Les Bonnets Blancs efter fif fra Frcaheal, som jeg tænker er kanon til bouillabaisse. Har også købt lambruscoen, Il Cadetto Rosato, som ikke er noget jeg normalt giver en fuck for, men beskrivelsen lyder spændende og et eller andet boblende skal man jo have. Tænker det er et godt alternativ til den fede champagne, som jeg alligevel aldrig synes er pengene værd.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst