Chateau de Svinx - Tråden om vin

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8447
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#31 Indlæg af 00Void » 23 aug 2023 18:45

Shit, jeg savner at bo 5 min på fod fra Smalle Vine - de er nemlig kongerne af tilbud. Det var nærmest stensikkert man kunne spade derned en torsdag efter job og så havde de et eller andet “nåh, det var noget vi købte et par kasser af i en lade fra en hobbyvinbonde vi tilfældigvis kørte forbi sidst vi var i Baden” til 90 kroner flasken som, om ikke andet, i al fald altid var noget andet. Lidt bro’et hjemmeside, men fede typer når man kommer ind i butikken.

Selvfølgelig har de en smagekasse med variationer over en sherrydrue

Brugeravatar
00Void
Indlæg: 8447
Tilmeldt: 10 jul 2006 19:04

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#32 Indlæg af 00Void » 17 mar 2024 08:55

Nå men jeg er gået i sparemode og er begyndt at gå uforholdsmæssigt meget op i hvilke supermarkedvine, der kan få mig tættest på en af de der saftevandsagtige naturvinsoplevelser, bare til under 100 flasken.

Ind til videre ligger den her østrigske Pinot Noir fra Rema1000 relativt højt på listen, den er bare ikke fast sortiment. Men min lokale (Artillerivej) har den lige nu til 55kr. Dufter af krudt og fyrværkeri, har høj syre og ikke skyggen af fad. God kold.

Billede

Det er jo generelt super irriterende hvor få tyske og østrigske hverdags(rød)vine man kan finde derude i almindelige supermarkeder.

Disse to fra Føtex kommer også tit på bordet, alt afhængigt af hvilken der lige er på bud. Franskmanden står altid til 50kr og italieneren nogle gange til 2 for 120.

Billede
Georges Duboeuf Gamay

Billede
Fresco di Masi (fås til 40kr flasken hos vinmedmere.dk for tiden)

Og så har de nogle gange den her virkelig fråderen Gamay med cool etikette hos Meny til 70kr eller sådan noget, som hedder Uva Non Grata.

Billede

Vil meget gerne have fifs i samme retning <3

Brugeravatar
not_batman
Indlæg: 6989
Tilmeldt: 20 jul 2004 00:21
Geografisk sted: det første hus i rækken...

Re: Chateau de Svinx - Tråden om vin

#33 Indlæg af not_batman » 17 mar 2024 10:22

Billede

min rema har nogle, vist nok riesling, fra august kesseler til 69,95. det er vanvittig god bang-for-the-buck terrassevin. jeg købte den primært pga den ultrafede etikette, og vinen viste sig at have mange af de samme kvaliteter som den vin, jeg køber af min 'lokale vinpusher'.

https://vestergaardvin.dk/vare/2019-rie ... onnenberg/

jeg er virkelig blevet fan af sådan noget 'gammelt sprøjt'. hvis vi ikke lige har lyst til champagne, så er en rolly gassmann pflanzerreben fra 2011 til 350,- lige sagen.

https://vestergaardvin.dk/vare/2011-rie ... nzerreben/

eller til ostebordet nytårsaften. men hvis det 'bare' er til terrassen, så kan en billigere snildt gøre det :crown:
#livet er en prøvelse

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst