#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

#Jesuismagiccard

#1 Indlæg af Antimatter » 14 feb 2015 15:53

En tråd om:

Billede

Billede

Billede


Hvem spiller?

Hvad er jeres yndlingsformater?

Jeg PRØVER at holde mig fra magic card, for hvis jeg først begynder at spille bliver jeg obsessed, og så overtager det mit liv. Lortet er mere vanedannende end crack og smøger.
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
Denning
Indlæg: 769
Tilmeldt: 22 nov 2014 11:51

Re: #Jesuismagiccard

#2 Indlæg af Denning » 14 feb 2015 18:39

Jeg tror ikke rigtig der er så mange svingere der spiller udover dem der er med i vores meget lille draft-gruppe. Det er mig, Chrelle, Ernesto, Naynun, en sjælden gang imellem mr. bungle og så ikke-svingere.

Jeg spiller stort set kun limited, men det er jeg efterhånden også temmeligt god til. Jeg ville egentlig gerne spille mere constructed, men har ikke råd, og limited er 1000x federe anyway. Pt har jeg en online limited rating på 1857.
No regrets.

Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10994
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: #Jesuismagiccard

#3 Indlæg af Ællington » 14 feb 2015 18:57

Jeg spiller.
Bare ikke med Denning. :P
"Un guardiano arrivò correndo e mi porse la cima della guglia del drago."

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -
Indlæg: 6610
Tilmeldt: 04 maj 2003 14:43

Re: #Jesuismagiccard

#4 Indlæg af Jonas » 14 feb 2015 20:34

Elsker Magic, men samlede det først op for tre år siden, så jeg har reelt ingen erfaring. Jeg ville gerne spille meget mere, men er henvist til papirudgaven. Hvordan kan det være, at tåberne efter over 10 år ikke har formået at producere en Magic Online-klient, der ikke er en udskidt pik? Det er ikke lykkedes mig at få det til at køre på hverken Linux eller Mac, så jeg har for længst givet op. Hvorfor er der ikke engang en iPad- eller Android-klient? Magic taber terræn til det temmelig meget ringere Hearthstone, som alt andet lige er virkelig strømlinet og kører suverænt på næsten alle dimser. Det er sindssygt frustrerende, at Magic Online tydeligvis ikke bliver taget alvorligt. *RAGE*

Brugeravatar
Denning
Indlæg: 769
Tilmeldt: 22 nov 2014 11:51

Re: #Jesuismagiccard

#5 Indlæg af Denning » 14 feb 2015 20:49

Magic Online er den største joke i verdens magic-community. Det er SÅ sindssygt så ringe den software er. En ting er, at de i 2015 ikke har lavet en klient der kan køre på andet end windows-computere. En anden ting er, hvor afsindigt ringe klienten er. Altså, det er virkelig fuldkommen mindblowing. De har lige, for omkring et år siden, lanceret den nye klient, som bare er en kæmpe katastrofe. Ingenting fungerer, det crasher konstant, alt er sindssygt kontra-intuitivt og man taber ekstremt mange kampe på totalt tilfældige fejl.

Vi taler en online-klient, hvis eneste umiddelbare udgift er development og servere. Priserne er de samme som irl, så prøv at regn lidt på, hvor mange penge de tjener. Vi taler fuldkomment uforståeligt mange penge, hvor eneste udgift er at generere 0'er og 1-taller. De har brugt over 5 år på at udvikle den nyeste klient. Jeg tror helt seriøst en gruppe bachelorstuderende på 4 personer kunne lave en bedre klient, hvis de fik et år.

Men jeg har hørt nogle interviews med folk, der har forladt R & D hos Wizards, og det er godt nok hovedrystende, hvad de har gang i ift. softwareudvikling. Det er vildt, at deres game design fungerer så vildt. Altså Magic er jo bare verdens bedste spil, men deres softwareafdeling er så fatalt elendig. De nægter på nogen måde at bruge agile udviklingsværktøjer, software og game R & D sidder to forskellige steder, og kommunikationen er på et minimum mellem afdelingerne. Oveni det har de seriøst 4 timers downtime HVER uge, hvor de opdaterer klienten. Sammenlign det med en pokerklient eller sådan noget. Det er simpelthen chokerende, at nogen med så mange penge mellem hænderne kan være så absurd inkompetente.

Og jeg har ikke engang snakket om grafik og lyd. Hahaha. O.M.G.

Ren lort.
No regrets.

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -
Indlæg: 6610
Tilmeldt: 04 maj 2003 14:43

Re: #Jesuismagiccard

#6 Indlæg af Jonas » 14 feb 2015 21:10

Wizards betragter vel Magic Online som gratis penge, så man må håbe, Hearthstone, Prismata og de andre new kids kan stjæle markedsandele. Det chokerer mig lidt, at det bedste ville være, hvis konkurrenterne fik mere vind i sejlene. Ellers sker der tydeligvis ikke en skid.

Er der i øvrigt nogen, der har hurtige limited tricks? Jeg har spillet sealed med Ellermann og co. nogle gange med nogen succes, men det er jo altid i forbindelse med nye sets, så jeg har svært ved at vurdere, hvilke kort der er gode, og hvilke der er fiaskoer. De andre griner af mig, fordi jeg altid ender med absurd fjollede decks fyldt med ELKS. Er det bare noget med at følge med på MTG Salvation, etc.? Er der andet at gøre for en n00b end at sætte sig ned og lære tier lists udenad?

Brugeravatar
Denning
Indlæg: 769
Tilmeldt: 22 nov 2014 11:51

Re: #Jesuismagiccard

#7 Indlæg af Denning » 15 feb 2015 00:02

Det her er gralen: http://lrcast.com/. Du skal især høre alle de afsnit, hvor Brian Wong var co-host. Hvis du aldrig har dyrket tips og strategi på nogen måde kan den podcast gøre dig minimum 100% bedre.

Jeg tror reelt ikke man får særlig meget ud af at følge med mtgsalvation og lignende. Det er jo sådan med internetforaer at alle er eksperter og alle har totalt radikale holdninger til alting, så hvis man ikke har ret godt styr på det i forvejen, så tror jeg det er temmelig svært at skelne gode råd fra dårlige.

Har lige tabt en top 8 match pga. et misclick på modo. yay.
No regrets.

Brugeravatar
Kalnæs
Indlæg: 705
Tilmeldt: 31 aug 2008 16:34
Geografisk sted: Amager

Re: #Jesuismagiccard

#8 Indlæg af Kalnæs » 15 feb 2015 01:03

Billede
Fik to af disse i vel nok 10-års fødselsdagsgave af min storebror, originale. Sejeste kort ever, uanset om der er produceret talrige überpowerede efterligninger sidenhen. Derudover tjente jeg i december et par timers penge på at banke Østerbros fritterunger med et af fritterens deck. Det er stadig basic at samle på Pokemon (uden at have den fjerneste idé om, hvordan man spiller), mens de sejere og reflekterede kids samler på magic og tålmodigt prøver at få styr på spillets nødvendigste engelske gloser.

Brugeravatar
Jonas
- inaktiv -
Indlæg: 6610
Tilmeldt: 04 maj 2003 14:43

Re: #Jesuismagiccard

#9 Indlæg af Jonas » 15 feb 2015 16:15

Tak, Denning. Jeg tjekker det ud.

Mit yndlingskort er Natural Order
Billede

Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13494
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: #Jesuismagiccard

#10 Indlæg af Antimatter » 15 feb 2015 16:57

For satan, hvor ville jeg gerne spille det kort i limited i et sæt med mange guldkort.

Billede

Hmm, jeg har aldrig spillet draft eller sealed med den block.
Le nouveau jeune couchon

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst