podcasts/radio anbefalinger

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ællington
Indlæg: 10918
Tilmeldt: 26 maj 2010 17:17
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: podcasts/radio anbefalinger

#371 Indlæg af Ællington » 13 feb 2024 11:35

They created a Monster!
Sidder bare og labber det fede Adam Holm shit i sig, i dobbelt tempo...
Der kom en vagtmester løbende, og overrakte mig toppen af dragespiret.

Brugeravatar
burdette
Indlæg: 1111
Tilmeldt: 29 okt 2006 19:35
Geografisk sted: Århus

Re: podcasts/radio anbefalinger

#372 Indlæg af burdette » 13 feb 2024 15:35

soledad skrev:
11 feb 2024 15:20
https://dogpatch.libsyn.com/see-them-seeing-me

om Curtis Mayfield, med overjordiske demoversioner af Hard Times og The Makings of You
Det nærmer sig små 20 år på Svingninger for mig, og det er sådan en anbefaling her som gør, at jeg meget gerne bliver 20 år mere.

Brugeravatar
soledad
Indlæg: 1298
Tilmeldt: 07 dec 2008 00:40
Geografisk sted: [quote]Jeg tror ikke, at Gud var ikke klar nok til at snakke.[/quote]

Re: podcasts/radio anbefalinger

#373 Indlæg af soledad » 14 feb 2024 17:42

Godt du så det! Det er det her tv-show der bliver nævnt: https://www.youtube.com/watch?v=t98qf0TsLQc

Brugeravatar
Pete Rock
Indlæg: 14694
Tilmeldt: 02 apr 2007 20:54
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: podcasts/radio anbefalinger

#374 Indlæg af Pete Rock » 14 feb 2024 23:01

boledad og surdette, to brugere jeg ofte forveksler, men udelukkende af positive årsager, plus mine egne fejl og mangler, selvfølgelig.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
PerH
Indlæg: 3715
Tilmeldt: 08 jun 2006 14:12

Re: podcasts/radio anbefalinger

#375 Indlæg af PerH » 23 mar 2024 18:18

Third Ears nye serie "Ruths Hus" er virkelig fed. Noget af det bedste, de har lavet i lang tid. Især seneste afsnit, wauw..

Khonnor Oberst
Indlæg: 176
Tilmeldt: 19 nov 2023 16:47

Re: podcasts/radio anbefalinger

#376 Indlæg af Khonnor Oberst » 23 mar 2024 18:44

PerH skrev:
23 mar 2024 18:18
Third Ears nye serie "Ruths Hus" er virkelig fed. Noget af det bedste, de har lavet i lang tid. Især seneste afsnit, wauw..
Jeg støtter op om dette indlæg. Det er det bedste siden “Breve fra englene.” De der soloafsnit var da ok, og den om UFO’er gik an, dog har man brug for Krister Moltzen, selv om han er lidt en nørd.

Jeg dør (som de unge siger), hvis de får et interview med Ruthemor.

Brugeravatar
PerH
Indlæg: 3715
Tilmeldt: 08 jun 2006 14:12

Re: podcasts/radio anbefalinger

#377 Indlæg af PerH » 23 mar 2024 19:07

Enig. Det klæder dem, at der er mere undersøgende journalistik over det.

Det der afsnit i Tjekkiet .. godt nok en uhyggelig sekt. Anede slet ikke, det var sådan.

En anden anbefaling: Undercover - The Spycops. Den ligger på BBC, og man skal lige oprette sig som bruger.. men virkelig god serie. Om undercoverbetjenten Mark Kennedy, der også var i Danmark flere gange. Virkelig hæsligt politiarbejde, men meget fascinerende at høre om.

https://www.information.dk/indland/2011 ... aktivister

Har du hørt noget godt for nyligt, Oberst?

Khonnor Oberst
Indlæg: 176
Tilmeldt: 19 nov 2023 16:47

Re: podcasts/radio anbefalinger

#378 Indlæg af Khonnor Oberst » 23 mar 2024 21:36

Jeg synes ikke rigtig, der kommer så meget nyt og spændende på dansk, så jeg er gået lidt død i podcasts, udover de sædvanlige. Derfor brugte jeg måske 50 timer i efteråret (i et anfald af overmod) på at researche på en såkaldt ‘true crime’ podcast, der indtil videre er blevet på #drevet. Men her er en slags synopsis:
Spoiler:
Da politiet i efteråret 1991 ransager en lejlighed i Albertslund, finder de en stor mængde overgrebsmateriale under en falsk bund i en reol. På fotos og videofilm ses en dreng, der bliver seksuelt misbrugt, og lejlighedens indehaver, ingeniøren Gert Jönsson, bliver anholdt på sin arbejdsplads.

Det var et tip fra en borger, der ledte politiet på sporet af sagen. På dette tidspunkt ved ingen, at tippet er begyndelsen på Danmarkshistoriens største sag om seksuelt misbrug, at tretten mænd tre-og-et-halvt år senere vil være idømt sammenlagt nitten års fængsel.

Den tragiske historie starter syv år tidligere, da en mor, der bor på Frederiksberg, indrykker en annonce i Den Blå Avis efter en plejefader, der skal tage sig af hendes ene søn på ni år. Hendes anden søn er narkoman, og hun kan derfor ikke overskue at tage sig af den yngste. Gert Jönsson besvarer annoncen, der besegler drengens skæbne.

De næste syv år gennemlever drengen et mareridt, som de færreste har fantasi til at forestille sig. Gennem Den Blå Avis, Træfpunkt 0059, opslag på offentlige toiletter og tilfældige møder skaber “plejefaderen” kontakt til hundredevis af mænd, der misbruger drengen.

Senere fortsætter mishandlingen på ture til sexklubber i blandt andet Tyskland og Holland, og drengen bliver den ufrivillige hovedperson i grove overgrebsfilm, der er professionelt lavet på dyrt udstyr.

De dømte mænd er ingeniører, jurister, pedeller, spejderledere og førtidspensionister. Nogle er gift og har børn. En enkelt er søn af en tidligere formand for Folketinget. Og hvad med de hundredevis af gerningsmænd, som aldrig er blevet dømt?

I denne serie vil vi afdække hændelsesforløbet via gennemgang af avisartikler om sagen og egen research. For hvert spørgsmål, man får besvaret i sagen om drengen, dukker nye op. Et sidste spørgsmål finder vi nok aldrig svaret på; hvor den ondskab kommer fra, som gør, at man kan behandle et barn på den måde?

Brugeravatar
Josti
Indlæg: 4144
Tilmeldt: 27 mar 2004 17:16
Geografisk sted: Aarhus N

Re: podcasts/radio anbefalinger

#379 Indlæg af Josti » 23 mar 2024 22:15

Ruths Hus er virkelig fed, men der er måske blevet skruet lige lovlig meget op for dramatiseringen i de seneste to afsnit.

Og det irriterer mig også lidt at første afsnit var decideret dårligt. Hele præmissen var sådan: “hvor mon folkene fra Faderhuset er blevet af, de forsvandt bare.” Ja, de er så i Tjekkiet, det har været kendt i årevis.
Den persona, I lige har oplevet, er en karakter ved navn The Goddess of Justice.

Brugeravatar
KimG
Indlæg: 617
Tilmeldt: 25 feb 2012 13:32

Re: podcasts/radio anbefalinger

#380 Indlæg af KimG » 24 mar 2024 12:04

Khonnor Oberst skrev:
23 mar 2024 21:36
Jeg synes ikke rigtig, der kommer så meget nyt og spændende på dansk, så jeg er gået lidt død i podcasts, udover de sædvanlige. Derfor brugte jeg måske 50 timer i efteråret (i et anfald af overmod) på at researche på en såkaldt ‘true crime’ podcast, der indtil videre er blevet på #drevet. Men her er en slags synopsis:
Spoiler:
Da politiet i efteråret 1991 ransager en lejlighed i Albertslund, fin
I denne serie vil vi afdække hændelsesforløbet via gennemgang af avisartikler om sagen og egen research. For hvert spørgsmål, man får besvaret i sagen om drengen, dukker nye op. Et sidste spørgsmål finder vi nok aldrig svaret på; hvor den ondskab kommer fra, som gør, at man kan behandle et barn på den måde?
er det fiktion ?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 1 gæst