Svingningers madtråd

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Indlæg: 13453
Tilmeldt: 11 jul 2005 00:11
Geografisk sted: Her Asp ej baevre

Re: Svingningers madtråd

#1301 Indlæg af Antimatter » 23 mar 2024 21:43

Jeg købte en sushi bowl for 10 minutter siden, og så var der ristede løg i, ligesom dem fra grillbaren. Jeg vil ikke kalde det en dårlig oplevelse, men er det ikke en fuldstændigt sindssygt ting at putte i sådan en ret??
Le nouveau jeune couchon

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Indlæg: 23178
Tilmeldt: 15 nov 2003 13:19
Geografisk sted: Jerusalem

Re: Svingningers madtråd

#1302 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 09 apr 2024 07:49

Det er tekst, og det er spændende.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2449
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Svingningers madtråd

#1303 Indlæg af busterask » 08 maj 2024 12:03

Det vildeste kulinariske breakthrough jeg har haft i år har været opdagelsen af hvor kanon nemt og fuldstændig genialt det er at lave sin egen tahin/smør på solsikkekerner. Jeg er næsten der, hvor jeg foretrækker det over almindelig tahin på sesam. Og så er solsikkekerner både billige og danskproduceret. Bare tens across the board. Jeg rister mine solsikkekerner ved lav varme i lang tid for at sikre mig, at de bliver "tilberedt" hele vejen igennem. Med andre ord er det en rimelig mørk tahin uden at være bitter. Når de er (forholdsvist) afkølet fyrer jeg dem bare i minihakker-udvidelsen til min Bamix sammen med olie og vand og blender løs indtil jeg har en guddommeligt blank og cremet tahinkonsistens. Gid jeg havde kendt til det her for længst.
det meget senmoderne ungdomssvin

Brugeravatar
andreassyr
Indlæg: 11779
Tilmeldt: 20 apr 2007 00:18
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: Svingningers madtråd

#1304 Indlæg af andreassyr » 08 maj 2024 12:09

busterask skrev:
08 maj 2024 12:03
Det vildeste kulinariske breakthrough jeg har haft i år har været opdagelsen af hvor kanon nemt og fuldstændig genialt det er at lave sin egen tahin/smør på solsikkekerner. Jeg er næsten der, hvor jeg foretrækker det over almindelig tahin på sesam. Og så er solsikkekerner både billige og danskproduceret. Bare tens across the board. Jeg rister mine solsikkekerner ved lav varme i lang tid for at sikre mig, at de bliver "tilberedt" hele vejen igennem. Med andre ord er det en rimelig mørk tahin uden at være bitter. Når de er (forholdsvist) afkølet fyrer jeg dem bare i minihakker-udvidelsen til min Bamix sammen med olie og vand og blender løs indtil jeg har en guddommeligt blank og cremet tahinkonsistens. Gid jeg havde kendt til det her for længst.
Prøv at smide lidt røget chili i, altså tørret chipotle eller bare lidt chili + røget paprika. Det bliver det ikke mindre dope af. Jeg har ofte brugt det i tacoer, bare solsikkekernepuré, avocado, lime, masser af urter og en salsa af en art.
En storslået sejr for den anæmiske intellektualisme

pine
Indlæg: 299
Tilmeldt: 13 dec 2015 19:57

Re: Svingningers madtråd

#1305 Indlæg af pine » 09 maj 2024 07:57

Skal jeg prøve. Laver altid den der med solsikkekerner, korianderfrø, røget chili og lime, som syr anbefalede, når jeg laver tacos.

Brugeravatar
busterask
Indlæg: 2449
Tilmeldt: 07 apr 2011 16:26

Re: Svingningers madtråd

#1306 Indlæg af busterask » 09 maj 2024 09:11

Helt sikkert! Det lyder jo topklasse!
det meget senmoderne ungdomssvin

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: cloveroverdover og 1 gæst